גם וגם: ריהוט שיש לו כמה תפקידים

החיים שלנו דינמיים ומגוונים – אז למה שהריהוט לא ישתנה בהתאם? הצצה למוצרים מודולריים שיודעים להיפתח, להתרחב, לזוז ולהחליף צורה

קונסולת עיצוברוצים לדעת למה הקונסולה הזאת יכולה להפוך? התשובה בסוף הכתבה | עיצוב פנים: איריס פלס-אזולאי, צילום: יואל אליווה

יש אנשים שמסתכלים על עיצוב הבית כעל פאזל, שבו לכל פרט יש את המקום המדויק שלו. אנשים אחרים, לעומת זאת, מסתכלים על העיצוב כעל דומינו, כך שאותו דבר יכול להיות מונח גם לאורך וגם לרוחב, ולהתחבר במספר דרכים למקומות שונים. איך עושים את זה? בשתי מילים: ריהוט מודולרי.
הריהוט המודולרי נולד מהצורך להכניס כמה שיותר פונקציות בשטח מצומצם. בהרבה בתים יש, למשל, ספה או פוטון שיכולים להפוך למיטה זוגית ולשמש אורחים שנשארים ללילה. נפוץ לא פחות הוא השולחן הנפתח, שניתן להתאים בקלות לכמות משתנה של סועדים. המוצרים המוכרים האלה עברו עם השנים שדרוגים ושיפורים, ואליהם הצטרפו פריטים נוספים שיודעים לשנות את צורתם ולהתאים למגוון שימושים.
לשבת או לישון

נתחיל מהקלאסי – ספה שנפתחת למיטה. בעבר ספות כאלה היו מסורבלות ונראו כמיטות נוער, אבל היום ניתן להשיג ספה מודרנית ומעוצבת שעונה על אותו הצורך. אם זה לא מספיק, כיום יש אפילו כורסאות שנפתחות בקלות למיטה נוחה.
 ספה נפתחת למיטה ספה נפתחת למיטה, דגם ASTOR, להשיג ברשת URBAN, במחיר 1,950 ש"ח | צילום: יח"צ
 
ביום זאת כורסא…
בערב מיטה. כורסא נפתחת דגם SMART, להשיג ברשת URBAN, במחיר 1390 ש"ח | צילום: יח"צ
ספה לבקשתכם

עדיין עם מערכות הישיבה, ועכשיו ספות שניתן לסדר במספר צורות. למה זה טוב? כי לפעמים פינת הישיבה משמשת לבני המשפחה ולפעמים לאירוח, וכל פונקציה כזאת מבקשת צורת ישיבה שונה. עניין נוסף הוא שהרבה פעמים אנחנו רואים ספה שאנחנו אוהבים אבל היא לא מתאימה לחלל אליו אנחנו מייעדים אותה – ספה מודולרית, לעומת זאת, תתאים בכל מצב.
ספה מודולרית Melpot Generale בעיצוב Mauro Lipparini, ניתן להוסיף או לגרוע חלקים ולסדר בצורות שונות, להשיג ברשת נטוצי
ספה מודולרית
ספה מודולרית דגם קוסימה, להשיג בסטודיו Prat Living,  החל מ-13,500 ש"ח | צילום: יח"צ
ספה חיצונית
גם בחוץ אפשר לשחק עם סידור המושבים | להשיג ברויאל גרדן
מי בא לארוחה?

הישראלים אוהבים לארח – בשבתות, בחגים וסתם בימי חול. כל ארוחה שכזו מזמנת אליה הרכב שונה של אורחים, ולכן כדאי להחזיק בשולחן שניתן לשנות את גודלו. לצד הדגמים הקלאסיים של שולחנות שנפתחים על ידי מגש נשלף, יש כיום שולחנות חשמליים שיכולים להתרחב בלחיצת כפתור.
שולחן חשמלי
שולחן חשמלי מדגם Quasar שנפתח בלחיצת כפתור, להשיג ברשת ניקולטי, 29,900 ש"ח | צילום: גיא שרון
פתאום שולחן

יש בתים שעבורם גם שולחן נפתח הוא פריט שתופס מקום יקר. במקרה כזה אפשר לרכוש קונסולה ייחודית שביומיום תעטר את מבואת הכניסה, ובשעת ארוחה תהפוך לשולחן גדול ומרווח. במקרה כזה רצוי לקנות גם כיסאות מתקפלים או כאלה שניתן לערום זה על זה, ולהסתירם בארון כשהם לא בשימוש.
נסתר מהעין

עוד בזירה המודולרית – מוצרים נשלפים ומפתיעים. כך למשל, אי שנהיה לשולחן, מגירת מטבח שיכולה להפוך למשטח חיתוך איכותי, ואפילו מגירה שנפתחת לשולחן אוכל של ממש. תודו שלא ציפיתם.
מגירה שהיא משטח חיתוך
מגירה שהיא בעצם משטח חיתוך, להשיג ברשת דומיסיל
 האי גדל לשולחן
 האי גדל לשולחן, להשיג ברשת דומיסיל | צילום: יח"צ חו"ל
מדף שהוא גם מגירה וגם שולחן
רגע אחד מגירה – רגע שני שולחן, להשיג ברשת בלורן
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...