דרך חור המנעול: כל הדרכים להציץ לבתים של אחרים

לא רק חברים ומשפחה מבקרים אצלנו, אלא גם חובבי סטייל ומקצועני עיצוב המוזמנים לסדנאות, מכירות, קורסים ומיזמי עיצוב, המתנהלים בחללים הפרטיים שאנו כה אוהבים להציץ אליהם

אוהד אשר

ביתנו הוא מבצרנו, ואם בעבר היינו מכניסים אליו אורחים רק בחגים ומועדים, היום הדברים כבר אינם כתמול שלשום. מאז שמבצרינו הפכו למעוצבים ומדוברים, הרכב האורחים השתנה מעט, ואנו מזמינים אליהם גם זרים מושלמים, העיקר שיש לכך סיבה טובה ונכונה. גם האורחים נהנים מהמצב, מלטפים בעיניהם את הקירות והפריטים שבחרנו להכניס, מצקצקים בלשונם על חלק אחר, ומדמיינים מה היו מעתיקים לעצמם ומה היו עושים לגמרי אחרת. הרבה קירות נצבעו מאז נפתחו הדלתות לרווחה במיזם "בתים מבפנים" ואפשרו לקהל גדול לבחון מקרוב את העיצוב הפנימי של הבתים, אבל יש דרכים נוספות להציץ לבתים מעוצבים של אחרים.

 

מעורבות סביבתית


כבר עשר שנים נפתחים עשרות בתים פרטיים בירושלים ובתל אביב לביקורים, סיורים ודיונים ביוזמת "בתים מבפנים", אירוע ארכיטקטורה עירוני המתקיים אחת לשנה, לקראת הקיץ. אדריכלים, יזמים, בעלי בתים ועוד מאפשרים לקהל הרחב להציץ פנימה למבנים שונים, שופכים אור על הארכיטקטורה ומציפים לתודעה את הסביבה הבנויה. ההשראה הגיעה אומנם מחו"ל, אבל גם כאן רשימות ההמתנה לסופי השבוע ארוכות ובתי הארץ מתמלאים מבקרים בקצב מסחרר.

 

דירה קטנהדירה שהוצגה ב"בתים מבפנים" 2015. עיצוב: WID Studio, מיכל אינדיצקי וחגי ויינבלום. צילום: אוהד אשר

 

 

סטודיו קבוע בבית


לא צריך ללכת רחוק כדי להגשים חלומות אישיים. כשהבית מספיק גדול או כשניתן לקבל בו קהל או להקצות בו מקום לפעילות נוספת, כמו סטודיו וקליניקה, רק מתבקש להסב את המרתף לחנות מכירה ואת הסלון לחלל תצוגה. אורית זילברמן מ"טווילינגן" הפכה את קומת המרתף בביתה ברמות השבים לסטודיו-גלריה בה מוצגים כל העיצובים השמחים שלה לבית.

 

מדפים צבעוניםסטודיו-חנות טווילינגן. צילום: יח"צ 

 

 

סדנאות צילום נודדות


כדי ללמוד צילום יוצאים לרוב לאוויר הפתוח, אבל כשמעוניינים ללמוד לצלם עיצוב פנים, מיקום הסדנה הרלוונטי עובר מן הסתם לחלל סגור. החללים שבהם לומדים צילום משתנים מבית פרטי קבוע ועד בתיהם של הסטודנטים. בקורס הצילום למעצבים של הצלמת מאיה חבקין לומדים את סודות הצילום בכל פעם בביתו של תלמיד אחר, וכך מתאפשרת התנסות בתנאי תאורה משתנים ובעיצוב מגוון שגם יהווה השראה לכל הנוכחים, שממילא זהו עיסוקם.

 

סדנת צילוםסדנת צילום בבית המעצבת חגית רוזנברג. צילום: מאיה חבקין 

 

 

סדנה לסטיילינג בתוך הבית


בעבר היינו רוכשים מיומנויות בבתי ספר או בחללים ייעודיים במרחב הציבורי, אבל כשלמורה עצמו יש בית בעל מראה ייחודי, הוא מזמין את כולם אליו ומעביר את החומר בדלת אמותיו. כך עושים בסדנאות ללימוד תוכנות ואפליקציות או כשלומדים סטיילינג לצילום בתים, כמו שמקיימת בביתה לימור אורן. במהלך הסדנה מתחלף החלל מול עיני התלמידים מספר פעמים, בהתאם לסגנון ולאווירה הרצויה, והתלמידים מקבלים הדגשים של סטיילינג וצילומו.

 

סטיילינגסטיילינג אצל לימור אורן. צילום: לימור קלר

 

 

מכירות נודדות בין בתים


כשיש סחורה לוהטת אבל מקום קבוע המרוחק מאזור המרכז, טבעי שמחפשים להציגה במקום נינוח ומעוצב. קרן שביט הביאה את טרנד המכירות הביתיות לפסים עסקיים עם מכירות החורף הנודדות שהיא יוזמת בין בתים מעוצבים. "מה שעומד לנגד עיניי הוא לייצר מכירה חווייתית", אומרת שביט. "הקהל מתמלא בהשראה ורואה איך אנחנו מייצרים בכל פעם חלל עם לוק וסיפור חדשים". בעלות הבתים נהנות לפתוח את ביתן, ומאחר שהאירועים אינם המוניים, נמנעת תחושת החדירה לפרטיות.

 

קרן שביטמכירה של קרן שביט בביתה של המעצבת שירה גנני. צילום: יפעת גולן 

 

מיכל פינק, בעלת המותג "מיקאסה", יוזמת מדי פעם מכירות ביתיות כדי להנגיש את המוצרים ולהיפגש עם הקהל. "לפעמים המכירות אצלי בבית בחדרה ולפעמים בבית של אמי ביפו, לוקיישן מיוחד הצופה לים. הקהל נהנה מאווירה, מוזיקה, נשנושים והנחות שוות ונחשף למותגים נוספים שמדברים בשפה דומה".

 

מיקאסה"מיקאסה" במכירה בעין הים, חדרה. צילום: קרן שביט

 

גם אופנת השטיחים מתגלגלת הביתה, כשבמותג "קרפטיזם" יוזמים מכירות מעוצבות בבתים פרטיים, שם הם יכולים לפרוס את המבחר הצבעוני שלהם ברחבי הבית. "הגלריה שלנו נמצאת במושבה רינתיה, ולכן החלטנו להיות אקטיביים, להנגיש את המוצר ולהגיע ללקוח", מסביר הבעלים, ליאור קנור. "אנחנו חוסכים לו נסיעה, פקקים, דלק וחנייה ומזמינים אותו לקנות ליד הבית. המארחות נהנות מאירוח של אירוע אסתטי בבית שהן נהנות להציג, וגם מקבלות שטיח מתנה בתמורה. לנו, כמובן, זה מייצר חשיפה, מכירות ויצירת קשרים עם מעצבים ואדריכלים ומארחות פוטנציאליות להמשך".

 

שטיחים"קרפטיזם" בבית המעצבת שירלי רות. צילום: יח"צ

 

 

 


 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...