הבית שלי ואני: התחביבים האישיים שמכתיבים את העיצוב

יש כאלה שאוהבים לנגן, יש שאוהבים לעשות דברים בידיים ויש שמציירים כל היום. לא משנה מה התחביב, מה שבטוח הוא שהכי כיף להכניס אותו גם לעיצוב הבית. בואו תראו כמה שהלכו על זה

יש אנשים, שיש להם תחביבים או תחומי עניין מיוחדים המהווים חלק מהותי מחייהם. אך טבעי הוא, שאצל האנשים הללו התחביבים יבואו לידי ביטוי משמעותי באורח חייהם ומכאן בביתם. ביטוי זה יכול לנוע ממראה ייחודי של חלל המגורים, הצגה של התוצרים השונים של התחביבים ברחבי הבית, או שילוב של אלמנטים פרקטיים המסייעים ומהווים חלק מהעיסוק עצמו בתחביב. אספנו עבורכם כמה פרויקטים הממחישים כיצד ניתן לשלב תחביבים שונים במקום המגורים.

.

הופעות חיות בסלון: הבית של סמדר גרוסמן


בביתה של המעצבת סמדר גרוסמן ניתן למצוא במת הופעות שהיא יצרה באמצע הסלון. במה זו משלבת את תחביבי הנגינה של ילדיה, ומשמשת אותם להופעות קטנות בסופי שבוע, שאליהן מוזמנים חברים ומשפחה. סמדר מגיעה מרקע של אומנות, ציור ופיסול, עיצוב גרפי והום סטיילינג, כך שמקבץ של מיומנויות עמד לרשותה כשניגשה לתהליך עיצוב והלבשת הבית. גם קולקציית התמונות והאווירה שאספה יוצרים חווית מגורים המתחברת לאהבת המוזיקה ומספקת את המאוויים הפנימיים.

בית פרטי מעוצב עם פינת נגינהעיצוב: סמדר גרוסמן, צילום: גלעד רדט. מתוך הספר "כוחו של סטיילינג של אורלי רובינזון

בהשראת בקתות ציד: הבית בעיצובה של ורד שני


הסטיילינג של הבית, הממוקם בפתח תקווה, הושפע מתקופת מגוריהם של בעלי הבית בארה"ב, שם נחשפו לסגנון המאפיין אזורים הרריים של צייד ודייג בטבע. הבית עוצב ורוהט בסגנון כפרי, עם דגש על שימוש בחומרים טבעיים ולא מעובדים ככל האפשר, והפיכתם לחלק מהריהוט היומיומי בבית. כמו כן, יש בבית אלמנטים העשויים מחומרים טבעיים המשתלבים במבנה הגושני של הגג הפנימי והפרגולה האחורית, כגון מדפי אקליפטוס גושניים, רצפת אבן טרוורטין וחיפויי אבן אדומה מפירוק. רוב הריהוט נקנה בשווקי פשפשים בארץ ובעולם.

בית בסגנון בקתתת ציידיםעיצוב: ורד שני, צילום: בועז לביא

מוזיאון לאמנות: הבית של צביקה חורש


צביקה חורש, מעצב פנים ואמן רב תחומי, הפך את אחת מיצירות האמנות שלו לטפט על קיר שלם, המשולב באחד מהחדרים של דירה לדוגמא במיני פנטהאוז במגדל נווה בבת ים, שעוצבה על ידו. הטפט מעניק לחלל מראה המזכיר מוזיאון לאמנות אורבנית וחדשנית, שכל חובב אמנות מהז'אנר יתחבר אליו.

קיר אומנות עיצוב: צביקה חורש, נגרות: זדקה, צילום: אלעד גונן

חרש עץ וחרש מתכת: הבית בעיצובה של רונית פוגל 


האהבה לטבע ולאדמה הובילה את המעצבת רונית פוגל לבנות עבור לקוח בית מחומרים טבעיים בלבד, כאלה שעושים טוב ומחממים את הלב של בני המשפחה. הבית המיוחד שעוצב על ידי רונית פוגל, ממוקם במושב בחבל לכיש, ובעיצובו נעשה שימוש בחומרים כגון אבנים שפורקו, ברזל עתיק, סוגי עץ ייחודיים ועוד. בעלי הבית היו שותפים מלאים בתהליך, כאשר אב הבית אף הרחיק לכת וסייע בהכנת החומרים והתאמתם במדויק לעיצוב הרצוי, כדוגמת עיבוד עץ, חיתוך אבנים לחיפוי וכדומה. כחלק מהמגמה של כניסת הטבע לבית ויצירת מראה כפרי, גם הריצוף היה טבעי, עם אבנים שנחתכו באופן אישי על ידי בעל הבית. תקרת הסלון והמטבח מחופות קורות עץ מטורקיה שעברו עיבוד מיוחד.

עיצוב בית עץ וברזלעיצוב: רונית פוגל, חיפוי קירות: נדיר תעשיות צבע, צילום: ארתור דריגנט

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תיקון לשון
בבית של סמדר גרוסמן: שוקי פשפשים ולא שווקי פשפשים.

ספר של אורלי רובינזון
חיפשתי בחנויות ספרים את הספר המוזכר של אורלי רובינזון ולא שמעו עליו? האם הוא יצא כבר? האם זה השם המדוייק? אוכל בבקשה לקבל פרטים? תודה!

בודק...