הסתכלו למעלה: התקרה כחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית

היא תמיד שם ואנחנו לא מספיק מתייחסים אליה. במרכזה נמצא גוף התאורה המאיר את החדר, ובזאת מסתכם בדרך כלל תהליך העיצוב שלה. למה? בואו תראו מה אפשר לעשות עם התקרה באמצעים פשוטים והשקעה קטנה יחסית

תקרה שחורה
תקרה שחורה במלון הבוטיק פורט אנד בלו. צילום: רועי מזרחי
אנחנו משקיעים בעיצוב הבית בכל פרט ופריט. מתייחסים לקירות כאל דפים חלקים בהם אנו מספרים את סיפורינו. והיא ניצבת לה שם למעלה, מתבוננת ומשתהה: למה חוץ מלתלות עלי מנורה, אף אחד לא מתייחס אלי? אז מצאנו דווקא כמה כאלה שכן. והאמת? אהבנו.
הסתכלו למעלה

חשבנו על זה כשראינו את התקרה הסופר מיוחדת במסעדת BBB בירושלים המעוצבת כדיינר אמריקאי. מרימים מבט למעלה ומתפעלים מתקרה המורכבת מלוחות נחושת מרוקעים בעבודת יד, שיובאו במיוחד מארה"ב. האפקט מרשים.
לוחות נחושת בתקרה
הסתכלו למעלה, לוחות נחושת בתקרת BBB בירושלים. צילום: קשת זאבי בעלת אתר הלייף סטייל: קשת אוהבת
או תראו למשל את התקרה במלון הבוטיק פורט אנד בלו בנמל תל אביב. שם הלכו עד הסוף וצבעו את התקרה בשחור בכל חדרי האירוח. איזה אומץ. בשילוב עם רצפת הפרקט החומה, רהיטי העץ, והמוטיב הכחול בפרטי הריהוט, זה משתלב באופן מפתיע נפלא, ואפילו משרה תחושת רוגע. על המהלך הזה אחראים האדריכלים יאיר ונעמי פארן. שאפו.
ספות טורקיז וכחול
תקרה שחורה במלון הבוטיק פורט אנד בלו, צילום: רועי מזרחי
גם במשרדי חברת JIVY GROUP בהרצליה בחרו להשאיר את התקרה חשופה במראה תעשייתי משהו, ולהדגיש את הצנרת והקורות בשחור. בחללי העבודה אף שולבו בתקרה אריחי מתכת שחורים למראה דרמטי.
משרד מודרני
שילוב אריחי מתכת שחורים במשרדי JIVY GROUP בהרצליה. תכנון ועיצוב פנים: חגית נדרי אלון. צילום: עוזי פורת
"בבואנו לעצב ולצבוע את החדרים בבית, חשוב להקדיש מחשבה לא רק לצבעי הקירות, אלא גם לצבעי התקרה"! מסכימה איתנו מירי פיקרסקי רובין, המעצבת של BG PAINT. "לרוב, צבע התקרה שונה מצבע הקירות וכדי ליצור המשכיות ולא להדגיש את ההפרדה, כדאי להתייחס למפגש שבין הקירות לתקרה. אם התקרה גבוהה, ניתן לרדת עם צבע התקרה לקיר עד לגובה 30-40 ס"מ ולסיים את צבע התקרה. כשמדובר בגוונים בהירים, אפשרות נוספת היא לצבוע את התקרה בגוון זהה לגוון הקירות. לנועזים שביניכם, אפשר לצבוע את התקרה והקירות בצבע עם נוכחות יותר, כמו הצבע הירוק למשל".
חדר משחקים ירוק
לנועזים: צביעת הקירות והתקרה בצבע אחיד ובולט. צילום: ניר עצמון באדיבות BG Paint
חדר טלווזיה כחול אדום
בניית אלמנט עיצובי בגבס והדגשה באמצעות צבע בולט. צילום: ניר עצמון, באדיבות BG paint
לא רק הצבע קובע

לא רק שימוש בצבע ידגיש את התקרה. ניתן להשתמש בטפטים, חיפויי קיר ודקורציות שונות ומגוונות וליצור מגוון של עיצובים שובי עין. "אפשר להשתמש בקרניז (פאנל עליון) שיוצר הפרדה דקורטיבית בין התקרה לקירות החדר" מוסיפה פיקרסקי רובין "וכמו כן, ניתן לעשות בתקרה דקורציה עם גבס ולצבוע אותה בצבע שונה, זה יוצר אפקט יוקרתי, מהמם ובמחיר סמלי".
פינת ישיבה עם תקרת עלים
דקורציה במרכז התקרה המשתלבת עם עיצוב הטקסטיל בחלל. עיצוב פנים: סיוון רב הון. הלבשה: רחל תורג'מן לחברת Remelis, צילום: ערן תורג'מן
עוד דבר שניתן לעשות באמצעות הנמכת התקרה בגבס, הוא שילוב גופי תאורה קטנים באזורים שונים בתקרה. החוטים והחיבורים חבויים בתקרת הגבס, ויוצרים מראה מרשים ועדין. אלו הן רק דוגמאות למה שניתן לעשות בתקרה באמצעים פשוטים יחסית. ברחבי העולם תוכלו לראות תקרות שבעיצוב שלהן הושקעו מליונים רבים, ואין גבול ליצירתיות.
חדר שינה מודרני שחור
דקורציה עם גבס ושילוב גופי תאורה בתקרה. צילום: ניר עצמון באדיבות BG paint
חדר שינה קיר ירוק
תקרה משופעת מודגשת באמצעות הבדלי צבע. צילום: ניר עצמון באדיבות BG PAINT
חלל משרד מעוצב
תקרה חשופה במשרדי JIVY GROUP בהרצליה. תכנון ועיצוב פנים: חגית נדרי אלון. צילום: עוזי פורת
מטבח צהוב כסוף
שילוב קרניז וגופי תאורה קטנים בתקרה, צילום: ניר עצמון, באדיבות BG paint
תקרה553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתי. רעיון למחשבה!

בודק...