הקיר באפור: אלף הפנים של חיפויי הבטון לקירות הבית

בטון הפך לחיפוי קיר לגיטימי בתוך הבית, ואם גם אתם אוהבים את המראה ומבקשים לעצמכם נגיעה אחת קרירה, פרסו אותו על קיר שלם והפכו אותו לאלמנט דומיננטי ומעוצב שאי אפשר להתעלם מנוכחותו

כמו כל חומר טבעי אחר, שאנו מאמצים באהבה, כך השתלב גם הבטון בצורות שונות בעיצוב הפנים ובהלבשת הבית – מגופי תאורה, עציצים ורצפות של בטון מוחלק ועד לצבעים וטפטים המדמים את הדבר האמיתי. קיר בטון הוא היום אופציה עיצובית שמיישמים גם בחללים פנימיים, ויש לו שפע אפשרויות. רק צריך לבחור:

 

רזה וקל


כבר למעלה מעשור חברת אקרשטיין מובילה את שוק הבטון האדריכלי בפתרונות חיפוי וביישומים חדשניים שיתאימו לדרישות הייחודיות של כל פרויקט. לאחרונה פיתחה אקרשטיין טכנולוגיה חדישה – UHPC – Concrete Performance High Ultra – אריחים מבטון אדריכלי דק דופן ובמילים אחרות, הבטון האדריכלי הפך דקיק יותר ואיבד ממשקלו. את האריחים המוכרים מבטון אדריכלי שעוביים 8 סנטימטרים דיקקה אקרשטיין לעובי 2 סנטימטרים בלבד. ההשראה הגיעה מאירופה, ובמיוחד מספרד ומגרמניה, שם כבר משתמשים באריחים דקי־ דופן לחיפוי ובהצלחה רבה מזה שמונה שנים.

פרויקט רוטשילד ת"א

קולאז' טקסטורות UHPC , פרויקט רוטשילד ת"א. אדריכלות: י.א. ישר אדריכלים. אדריכלות פנים ופיתוח קונספט בטון אדריכלי: אורלי שרם, יזמים: אקרו נדל"ן וקנדה ישראל. צילום: תומר בורמד

 

האריחים החדשים הם שדרוג משמעותי לכל תחום החיפויים בארץ – קל יותר לשנע אותם, להרים אותם, הם חזקים מאוד, ספיגותם מינימלית ללא שימוש בסילר והם מיוצרים כחול־ לבן במפעל אקרשטיין בצפון הארץ. המוצר עמיד מאוד לאורך שנים והוא עמיד גם באזורים של סביבה ימית. האריחים החדישים, ניתנים לייצור במידות גדולות, עד 3 מטרים X 1.5 מטרים, בגוונים שונים ובטקסטורות מיוחדות. האריחים מעוגנים לקיר בשיטת הקיבוע היבש עם מערכת מסילות בגב האריח המאפשרת עיגון סמוי או עם ברגים דרך המוצר.

פרויקט רוטשילד ת"א

קולאז' טקסטורות UHPC , פרויקט רוטשילד ת"א. אדריכלות: י.א. ישר אדריכלים. אדריכלות פנים ופיתוח קונספט בטון אדריכלי: אורלי שרם, יזמים: אקרו נדל"ן וקנדה ישראל. צילום: תומר בורמד

 

ארץ המדבר


כחלק מהמגמה ההולכת וגוברת לשלב קיר בטון חשוף בנוף העיצובי של החלל, ניתן להשתמש בלוחות בטון פייבר צמנט (של SHERA), ולעצב אותם בהתאמה אישית. בדירה בעלת עיצוב מודרני מובהק וצבעוניות מונוכרומטית, נבחר דגם RANDOM, שתואם לאופי הדירה ויוצר אמירה עיצובית מיוחדת בלי לפגוע בהרמוניית החלל.  דוגמה אחרת מפייבר צמנט בדגם NATURE מזכירה אדמה יבשה הן בחיתוך לוח הבטון והן בצבעו, ונותנת תחושה של ארציות ומדבריות. עיצובי הדגמים נעשו על ידי Creativewalls, המספקים פתרונות של קירות מעוצבים, והם מסבירים: "לאחר הכנת הקיר וצביעתו, מתקינים את חלקי החומר בעזרת דבק חזק ופרט מכני שפותח כדי להעניק חוזק נוסף לקיר.

 

לובי פרויקט רוטשילד ת"אדגם RANDOM בעיצוב Creativewalls. צילום: נדב בורלא

לא סתם מלבן


במסעדת הנודלס בר "ריבר" באור יהודה הותקנו לוחות פייבר צמנט של SHERA בקיר המרכזי, ועליהן הודפס ציור של פריחת הדובדבן היפנית "סאקורה" ודמות סמוראי טבועה בה, על מנת לקשר את החיפוי לאופי המסעדה. הלוחות עצמם בעובי של 15 מ"מ והתקנתם נעשית בעזרת ברגים על תשתית של עץ או מתכת במרווחים של 50 או 60 ס"מ מניצב לניצב.

 

מסעדת ריברצמנט אדריכלי במסעדת ריבר, אור יהודה. עיצוב: ארד אורבן דיזיין. צילום: דניאל סגל

 

מסעדת ריברעיצוב: ארד אורבן דיזיין. צילום: דניאל סגל

 

 

אותם לוחות שימשו גם בדירה פרטית בירושלים, אלא שכאן, שימוש בסילר העניק להם מראה שונה, כמו גם שימוש בברגים.

 

אריחי בטון על הקירסילר משנה את מראה הקיר. עיצוב: אורית כוכבי. צילום: שירן כרמל

 

מישקים בעלי תפקיד


גם קיר קטן בחלל הבית יכול לעטות חיפוי בטון ייחודי וליצור אפקט משמעותי. אריחי הבטון התלת ממדיים של אקו בטון מדגם ESCHER יוצרים גריד גיאומטרי מעניין, וגם למישקים (פוגות) הנוצרים בין היחידות יש תפקיד עיצובי. בצורה כזו ניתן להציב את האריחים באופן שונה וליצור קיר בעל נראות אחרת. האריחים מותקנים באופן דומה לאריחי קרמיקה (באמצעות דבק קרמיקה), ומתאימים גם לחללים רטובים ולחוץ. בפנים הבית, גם לתאורה שעל הקיר תפקיד חשוב בהעצמת האפקט הדרמטי.

 

פינת אוכל מעוצבתאריחי בטון מדגם ESCHER של אקו בטון. עיצוב: טל מאיו הלוי. צילום: גידי בועז

 

 

 

צפים מעל האור


קירות עשויים חיפויי בטון יכולים להיראות כיצירת אמנות, והדבר נכון במיוחד כשהם צפים מעל הקיר ומתחתם בוקע החוצה אור. בחדר השינה הזה נבחרו אריחי בטון של איתי בר-און, מהם בוקע אור רך דרך מניפולציית כיפוף, שנעשתה על החומר. בשל המראה הייחודי נבחרו האריחים לקיר כוח אחד בלבד, שמהווה מסגרת לחלל כולו. הצבע הדומיננטי משתלב עם סגנון העיצוב של הדירה, ומשמש כיצירת אמנות מרכזית בחדר. התקנתם של האריחים מתבצעת בהדבקה.

 

גופי תאורה על קיר כוחאריחי בטון של איתי בר-און. עיצוב פנים: ירון יפתח בן גרא. צילום: שי אפשטיין

 

 

מרקם חבל למראה כפרי


בבית אקלקטי עוצב חלל עם פרקט אלון מעושן, שידת ברזל ועץ חצי כפרית חצי מתועשת ופרופיל בלגי בחלונות. לקיר המדיה נבחר אריח בטון תלת ממדי במרקם  'Boucle  (חבל קלוע) בגוון חאקי. טקסטורה זו משרה אווירה חמה ורכה של אריג, המנוגד לחומריות הבטון, יחד עם גוון שאינו אפור לגמרי אלא נוטה לכיוון החום. אריח זה מותאם גם לפנים וגם לחוץ, והשימוש בטקסטורה מחוספסת, מסביר דודי קוכמייסטר מ"בריקים", תורם לשיפור האקוסטיקה בחלל מפני שהוא קולט רעשים "בדיוק כפי שחומות אקוסטיות בכבישים אינן בנויות מחומרים מוחלקים וישרים, אלא מחוררים, כדי לספוג רעש עד כמה שניתן".

 

חיפוי במראה חבל קלועחיפוי במראה חבל קלוע של "בריקים ניר אליהו". אדריכלות ועיצוב: לירן בן איבגי – לב אדריכלות. צילום: עידן גור

 

 

כמעט כמו 


חיפויי קיר נוספים שהינם בעלי מראה של בטון, אך אינם בטון, ניתן ליצור מאריחי גרניט פורצלן בגימור לא מלוטש ובגדלים שונים, או באמצעות צבע המדמה את הדבר האמיתי, בעיקר אם הוא ממשיך ברצפת בטון. ניבה יחיאב, מנהלת עיצוב ותחום אדריכלים בטמבור, מסבירה: "המראה הכולל מסייע לטשטוש הגבולות בין הרצפה לתקרה, ויוצר תחושה של חלל גדול יותר, כמעט אינסופי. הדבר נכון לא רק לחללים כמו סלון, מטבח או חדרי שינה, אלא גם בחללי הרחצה".

 

אריח דמוי בטון מגרניט פורצלן,אריח דמוי בטון מגרניט פורצלן, "חרש". צילום: יח"צ

 

אפקט בטוןטמבור אפקט בטון. צילום: אסף פינצ'וק

 

 


 

 

מרכזית-7.jpg
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פשוט יפה
נקי ויוקרתי

חיפוי קיר
אהבתי את הצבעוניות והשילוב של הצבעים. פשוט זה נותן חיים למקום.

מוצרי פייבר צמנט SHERA
מוצר נפלא, איכות טובה וקל להתקנה http://www.shera.co.il/

כל הכבוד לאחי התותח
Creativewalls התותחים

בודק...