יצאנו: בתים וצעצועים מספרים סיפור באירועים ברחבי הארץ

יש מה לראות בנצרת בסופי השבוע הקרובים, ביפו מחכה תערוכה של צעצועים נוסטלגיים, ומעבר לים ביקורת סאטירית בצבעים עזים מעוררת תהיות

מזג האוויר האביבי נותן אותותיו וחוץ מפריחות ססגוניות בצבעים, ממתינים למבקרים אירועים אדריכליים עם קורטוב של קולינריה ותערוכה נוסטלגית עם אוספים נדירים של מאות צעצועים. המרחיקים לחו"ל יוכלו לשקוע במחשבות לאחר צפייה בכרזות הגרפיות הצבעוניות של אמן הכרזות והמאייר הברלינאי הנינג וגנברט. זרקור על שלושה אירועים מעולם העיצוב והאדריכלות שמתרחשים עכשיו.

היסטורי: סופ"שים של בתים מספרים בנצרת
מתי: 19-17 מרץ, 26-24 מרץ 2022
במהלך שני סופי שבוע יתקיימו בנצרת סיורים אדריכליים, קולינריים, היסטוריים וסדנאות, וייפתחו בתים במסגרת פסטיבל טעמים גליל עמקים ה-18. הזדמנות להציץ לבתים ומבנים מסקרנים בעיר, לפגוש את בעליהם ואת החנויות המיוחדות ואף בשלנים מעולים ולהיחשף למגוון סגנונות עיצוב, דרכי חיים, אמנות, היסטוריה, תרבות, קולינריה ובתים בעלי ערך מוסף המחזקים את הקשר אל העיר. יחד עם העושר התרבותי הזה יתקיימו פעילויות כמו כדור פורח, סדנאות במפעלי ממתקים ועוד.

סיורים ואתרים בתחום העיצוב ואדריכלות: ביתה של פאתינה זועבי, בית אמידים נצרתי בעל תקרה מצוירת ואדריכלות עות'מאנית בארוקית מפוארת; גסט האוס בית מישל, בניין בן כ-200 שנים ששמר על האותנטיות שבו גם אחרי שיפוץ משמעותי; גסט האוס אל מוטראן, בניין בן כ-200 שנים הממוקם בלב השוק של נצרת ובו מרפסת המעוטרת בשלוש קשתות יוצאות דופן מהן ניבט הנוף; גסט האוס אל חכים ששימש בעבר כנגרייה של סבו של חכים ובו תקרות מקומרות וקירות אבן עבים ועוד.

בתחום התיירות: כפר נצרת – 24 דונמים של כפר חי מהתקופה בה ישוע צעד בעיר, כולל מדריך המלווה לבתים המשוחזרים באופן מלא, מלאכות ואורח חיים; הבקתה של האני עם קפה ערבי אמיתי מבושל, ממתקים ותופינים האופייניים לנצרת; מוזיאון פולקלור עממי אל סיבאט הבנוי במבנה עות'מאני שחלקו חצוב בסלע ובו ניתן לראות כיצד חיו בגליל במהלך המאה ה-19; חנות סבונים טבעיים בעבודה ידנית מחומרי גלם גליליים; טיסה בכדור פורח החוצה את העיר מצפון לדרום ומאפשרת להשקיף מלמעלה על הכנסיות, המסגדים והעיר העתיקה.

מבנה אדריכלי נצרת

גסט האוס אל מוטראן

מבנה אדריכלי נצרת
צילום: אלון לויטה
פנים מבנה נצרת
פנים מבנה נצרת
צילום: אלון לויטה
סבוני תרזה

סבוני תרזה

סבוני תרזה
צילום: אלון לויטה

ילדותי: תערוכת צעצועים במוזיאון יפו העתיקה
מתי: 17 מרץ עד 9 באפריל 2022
תערוכת צעצועים נוסטלגית מציגה אוספים נדירים של מאות צעצועים משנות ה-20 ועד היום – בובות פח, גיבורי על, צעצועי ספורט, מכוניות, מטוסים, משחקי קופסה ישראליים ועוד. התערוכה, "לכל צעצוע יש סיפור", מתקיימת בשיתוף האוספים של בית ההבראה לצעצועים בניהולו של בני ירוחם, אשר מזה שנים מטפח אוסף נרחב של פריטים נדירים וצעצועים מרחבי הגלובוס. ילדים ומבוגרים יגלו את סיפורם של הצעצועים וייכנסו לעולם של קסם ודמיון.
טיילת מפרץ שלמה 10 יפו העתיקה, כניסה חופשית, אפשר גם בתחפושות מעולם הצעצועים

בובות צעצוע
בובות צעצוע
צילום: חגי מרום
תוכי צעצוע
תוכי צעצוע
צילום: חגי מרום

ביקורתי: Henning Wagenbreth עיצוב גרפי לכל הגילאים במונטריאול
מתי: עד 10 אפריל 2022
אמן הכרזות והמאייר הברלינאי הנינג וגנברט מנחית את החללית שלו במרכז העיצוב UQAM עם אובייקטים גרפיים מעולם הקומיקס המציגים דמויות אנושיות, רובוטים, רקטות ואפילו מכונות תופת. בהתחלה הן נראות תמימות, עם שפע של צבע ואלמנטים מפורקים, אבל מאחוריהן יש תכנון מוקפד שכבר מזוהה איתו. וגנברט גדל במזרח גרמניה, היה מעורב בפעילויות נגד המשטר עד לנפילת חומת ברלין ומאז הוא מבטא נקודת מבט ביקורתית על החברה עם פרשנות פוליטית סרקסטית הומוריסטית. קודם הוא מושך את המבט עם עיצוב גרפי משובב ובמבט שני גורם למתבונן להרהר בשאלות רציניות עד אפלות. הכניסה חופשית
UQAM Design Center, 1440 Sanguinet Street מונטריאול

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...