כנגד 4 בנים דיברה התורה: השולחן הכפרי, האלגנטי, המונוכרומטי והאורבני

עיצוב שולחן החג זאת משימה שאין לה סוף, תמיד אפשר יותר, אז איפה בכלל מתחילים? הכנו לכם מדריך לפי סגנונות - אתם מוזמנים לקחת השראה וליהנות מארוחת חג חגיגית במיוחד

יח"צ

עיצוב שולחןשולחן במראה כפרי. זר פור יו. צילום: רונן מנגן

 


ליל הסדר כבר כמעט כאן, כולם מדברים על מאכלים ומנות מיוחדות, אבל כמעט בכל שנה משאירים את המשימה החשובה ביותר לסוף- כן, אנחנו מדברים על עיצוב שולחן החג, אתגר הטומן בחובו עולם ומלואו של אפשרויות אינסופיות, ובמקרים רבים הוא זה שקובע את האווירה באותו הערב. אז כן, אתם יכולים לזרוק איזה מפה וחבקי מפיות שקיבלתם במתנה בשנה בעברה, או, שאתם יכולים לייצר שולחן חג קצת אחר. רגע לפני ערב החג, יש לכם הזדמנות לתת דרור ליצירתיות שטמונה בכל אחד מכם ולייצר שולחן ייחודי בעל חתימה אישית. בכתבה הבאה נתמקד בארבעה סגנונות מובילים ומומלצים, אותם תוכלו לאמץ בקלות לשולחן החג שלכם, באמצעות הקפדה על מספר צעדים פשוטים. התכוננו לקבל מחמאות, והרבה.

המראה הכפרי


המראה הכפרי מזוהה בעיקר עם חג השבועות, אך למעשה מתאים מאוד גם לחג הפסח, בעיקר בזכות הצבע והפרחוניות המזוהה כל כך עם האביב. למראה הזה תוכלו להגיע בקלות יחסית, וליצור שולחן חג באווירה חמה ולא פורמלית מדי, והבונוס? תזכו להוציא את הסרוויסים המעוטרים של סבתא שלא היה לכם הזדמנות להשתמש בהם עד היום, ועכשיו עושים קאמבק של ממש. כך תייצרו את המראה הכפרי בשולחן החג שלכם:

טקסטיל

זה הזמן להוציא החוצה כל מה שצבעוני, פרחוני ורומנטי. המראה הכפרי משלב טקסטורות של תחרה עדינה, קרושה, הדפסים פרחוניים וצבעוניות ענוגה. ליצירת המראה הכפרי הצטיידו במספר מפות לבנות או מעוטרות, בגדלים שונים אותן תוכלו למקם זו מעל זו, ליצירת משחק מעניין של רבדים ושכבות. צוותו לכל סועד מטפחת בד אישית, מעוטרת בפרחים או בתחרה.

כלים

כפי שכבר אמרנו, השולחן הכפרי הוא שעתו היפה של כל סרוויס נשכח ומעלה אבק בבוידעם. זו ההזדמנות שלכם לאוורר את החרסינה שקיבלתם בחתונה, להוציא את כלי הקרמיקה הרומנטיים, ואת הכלים הפרחוניים של סבתא. בסגנון הזה וינטג' הוא לגמרי מאסט, וכלי אמייל וקרמיקה במראה אטום לבן לגמרי יעשו את העבודה. אין לכם סט פרחוני שלם? שלבו כלים פרחוניים ומעוטרים לצד כלי הגשה לבנים ואף בצבעי אוף וויט, שמנת ופנינה.

פרחים

אל תרגישו חובה לדבוק באגרטל המסורתי במרכז השולחן, כאן האפשרויות הן מגוונות ורבות, החל מסוגי הצמחים אותם בהם תוכלו להשתמש ועד אופן שילובם בשולחן החג. ליצירת מראה אביבי מעניין תוכלו לבחור בין שילוב צמחים אישיים לכל סועד, אשר ימוקמו על הצלחת למשל, או בתוך כוסות השתייה, ואשר ייצור תחושה אינטימית בקרב הסועדים. ליצירת אפקט הפתעה מרשים, תוכלו למקם center piece מעולם הטבע, אלמנט גדול ומרכזי אשר ימוקם בלב השולחן, אשר יכול להגיע בדמות ענף גדול, גזע עץ או צמח מרשים, אותו תוכלו גם לרסס בספריי צבע, ליצירת מראה מוזהב למשל.

עיצוב שולחןהוציאו את הסרוויסים המעוטרים החוצה. מיכל נגרין. צילום: יוסי אלתרמן

 

 

 

עיצוב שולחןמקמו במרכז השולחן מוטיב מרכזי מהטבע, למשל, ענף או צמח מרשים. זר פור יו. צילום: רונן מנגן

 

 

 המראה הנקי והאלגנטי


המראה הנקי נחשב בעיני רבים כברירה הטבעית היות והוא מאפשר לייצר אווירה אלגנטית ויוקרתית במינימום מאמץ, באמצעות שימוש בכלים ובטקסטיל שיש כמעט אצל כולנו בבית. חולמים על שולחן צחור בליל הסדר הקרוב? עקבו אחר כמה כללי ברזל פשוטים:

טקסטיל

מפות מפות ושוב מפות. מפה צחורה היא חברתו הטובה ביותר של המראה הנקי, והיא זו שלמעשה תקבע את הטון ותקבע כמה מרשים יהיה השולחן שלכם. בסגנון הזה, כל המוסיף גורע וLess הוא לגמרי More. אל תעמיסו על השולחן אלמנטים רבים מדי, בחרתם במפה לבנה? ותרו על הפלייסמנטים ועל הראנר, בחרו במפיות אישיות במראה מינימליסטי ועדין.

כלי הגשה

בסגנון זה תוכלו לעשות שימוש בכלי הגשה משני סגנונות מרכזיים: כלי זכוכית שקופים, או כלי קרמיקה לבנים. במידה ואין ברשותכם סטים מלאים מאחד מאלו, תוכלו לשלב בין שני הסגנונות וכך ליצור מראה עשיר ומעניין.

פרחים

בסגנון זה מומלץ לבחור בזר מרשים של ורדים לבנים, קאלות ושושן צחור, אותו תציבו באגרטל זכוכית שקוף ליצירת מראה מינימליסטי. במידה ושולחן האוכל שלכם אינו גדול מספיק על מנת לאפשר הצבה של אגרטל אחד גדול במרכז השולחן, לכו על מספר זרים קטנים אשר יוצבו לאורכו, וייצרו מראה חגיגי במיוחד.

עיצוב שולחןאל תפחדו לשלב צבע אחד נוסף לצד הלבן, אשר ישדרג ויקפיץ את המראה. חדד כסף טהור. צילום: עדי גלעד

 עיצוב שולחןליצירת מראה עשיר ומעניין, שלבו בין כלי זכוכית שקופית לחרסינה לבנה. ארקוסטיל קיטצ'ן צילום: יח"צ

 

המראה המונוכרומטי


הלוק המונוכרומטי הוא מראה נהדר לחובבי הדרמה, שמבקשים לייצר שולחן במראה לא שגרתי. רואים את החיים בשחור או לבן? מוזמנים ליישם את הסגנון אצלכם בשולחן החג.

טקסטיל

הרגישו חופשי לשחק עם טקסטורות- משבצות, פסים, נקודות, הכל הולך. במראה המונוכרומטי, תוכלו לשלב ולערבב מספר טקסטורות ליצירת מראה עשיר ומעניין. אל תפחדו ליצור משחק בין שלושה הדפסים שונים ואף יותר, והרגישו חופשי לשלב כמה שיותר אלמנטים- ראנר, מפיות מקושקשות, מפה אחת או כמה, ככל שתוסיפו אלמנטים לשולחן כך אפקט הוואו שתייצרו יגדל.

כלי הגשה

גם כאן מומלץ להעיז עם טקסטורות ושילוב גוונים שונים של שחור ולבן. המינון הנכון הוא ביחס של 50:50, כאשר אף צבע אינו גובר על חברו, והמראה שנוצר הרמוני ושלם.

פרחים

שילוב צבעים פופולארי במיוחד, ומומלץ כאן במיוחד, הוא השילוש של שחור-לבן-אדום, הוא תיאטרלי ודרמטי, ואי אפשר להתעלם ממנו. ליצירת המראה הזה מקמו זר אחד גדול בצבעוניות אדומה עזה, או לחילופין פרח אישי לכל סועד.

 עיצוב שולחןמקמו ראנר בצבע נוסף במרכז השולחן, ליצירת מראה דרמטי במיוחד. שופרסל. צילום: מנחם רייס

 עיצוב שולחןשלבו טקסטורות והדפסים שונים ליצירת מראה מעניין ועשיר. שכטר בוטיק. צילום: יח"צ

 

 

המראה האורבני


מרגישים את עצמכם פחות רומנטיים ויותר מסתכלים למציאות בלבן של העיניים? המראה האורבני הוא בדיוק בשבילכם, צעיר, מגניב ובלתי מתאמץ. המראה הזה עושה שימוש בגווני האפור השונים, בצבעוניות מתכתית, והדפסים קלילים. כך תעשו את זה:

טקסטיל

ליצירת המראה האורבני הנחשק עליכם להצטייד בטקסטיל במראה מחוספס, לדוגמא, מפה מבד עבה בגווני בטון, מפיות בד בהדפסים ופלייסמנטים בפאטרנים שונים, את כולו אלו תוכלו למקם בסטייל של מיקס אנד מאטצ' לטובת המראה המגניב אך הקז'ואלי והלא מתאמץ. סקאלת הצבעים בה מומלץ לבחור היא של גווני אפור, כחול אלקטריק, ירוק רעל, וכל מה שמתכתב עם אופנת רחוב וגרפיטי.

כלי הגשה

כלים גיאומטריים, כלי הגשה בצבע אפור וכלים בגימור דמוי בטון, כל אלה הם חבריו הטובים של המראה האורבני. ליצירת מראה מדויק הצטיידו גם בצלחות וכוסות בהדפסים שונים, בגרפיקות וטקסטים בועטים. גם הדפסי חיות מגניבים לגמרי יעבדו טוב בסגנון זה, רק הקפידו לשמור על מינון נכון, כזה אשר ישלב את מכלול האלמנטים בצורה הרמונית, מבלי שאחד מהם ישתלט על השאר.

פרחים

בסגנון זה שימוש בפרחים אינו חובה, ואף מומלץ לוותר עליו. מה כן אפשר לעשות במקום האגרטל המסורתי? מקמו אלמנט עיצובי במרכז השולחן, בעל אמירה אישית וטאצ' ייחודי, למשל, פסל מרשים בדמות חיה (שלום לך, צבי כסוף ממקס סטוק) או כלי מתכת מרשים במראה גיאומטרי.

 

עיצוב שולחןשלבו טקסטיל בצבעי אפור בגווני בטון אשר יספקו תחושה מחוספסת ומגניבה. H&o .צילום: אסף לוי

 

 

עיצוב שולחןעשו שימוש בפרינטים ופאטרנים שונים, ליצירת מראה בלתי שגרתי. המשביר לצרכן. צילום: יח"צ

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...