לא לפי הספר: הפריט החסר שמשלים את העיצוב

מטבח בלי ארונות עליונים, סלון בלי מזנון, חדר שינה בלי שידות צד – לפעמים השמטה של פרט שאנחנו כל כך רגילים לראות, היא שהופכת את העיצוב לייחודי ושובר מוסכמות

אנחנו אנשים שונים עם צרכים שייחודיים לנו ובחירות סגנוניות שנבדלות אלה מאלה – ובכל זאת, יש מוסכמות מסוימות שחוזרות על עצמן כמעט בכל בית. ממש כפי שתצפו למצוא את פח המטבח של השכנים שלכם מתחת לכיור, כך תניחו שיש להם מזנון בסלון, ושידות צד בחדר השנה, ומראה מעל הכיור בשירותי האורחים.

אמנם יש היגיון בכל צורות הסידור האלו, אבל זה לא אומר שאי אפשר לעצור רגע ולתהות האם זה אכן הסידור הכי מוצלח עבורנו ועבור הבית שלנו. עם קצת יצירתיות ונכונות לשבור מוסכמות, אפשר לערער גם על הדברים הכי מובנים מאליהם בעיצוב הבית, ולהיווכח שלפעמים כל הגורע מוסיף.

סלון בלי מזנון

סלונים יכולים להיות מעוצבים בסגנונות שונים, ובמגוון צבעים ודגמים – אבל כמעט כולם מסודרים כך שהם פונים אל עבר הטלוויזיה והמזנון. שאלה קטנה שיכולה לעשות הבדל גדול: האם בכלל יש צורך במזנון?
"אני חסידה גדולה של ויתור על מזנון", מודיעה מעצבת הפנים חגית גולן. "עם הטכנולוגיה והקדמה של היום, כבר אין צורך במזנונים כדי להסתיר את אביזרי האלקטרוניקה שאנו משתמשים בהם. אפשר בהחלט להחביאם במקום אחר בבית ולקבל מראה נקי ולא עמוס בחדר המגורים". גם מעצבת הפנים נטע גוטמן הבינה שניתן לעצב סלון בלי מזנון. באחד הפרויקטים שלה היא החליפה את המזנון בנגרות של מדפים, ובכך גם נתנה מענה לשני עמודים שהיו ממוקמים באמצע החלל.

סלון מודרני

סלון מודרני בלי מזנון

סלון מודרני
צילום: עודד סמדר | עיצוב: חגית גולם
חדר משפחה

חדר משפחה וטלוויזיה

חדר משפחה
צילום: אמיר ארליך | עיצוב: נטע גוטמן

מטבח בלי ארונות עליונים

מטבחים, כך מספרים לנו, הם הלב של הבית – אז למה אנחנו לא מאפשרים להם להיות ייחודיים? אנחנו נתקלים במטבחים במגוון סגנונות וצבעים, אבל צורות הסידור נוטות לחזור על עצמן באופן כמעט אוטומטי. אחת הקונבנציות השכיחות ביותר היא שיש לתכנן ארונות עליונים או קלפות. ארונות אלה אמנם מאפשרים למקסם את שטח האחסון במטבח, אבל אם יש אפשרות לוותר עליהם, אפשר להרוויח עיצוב מעניין.

מעצבי הפנים אורלי רגב ומתן קווה העזו לשבור את המוסכמות ועיצבו מטבח ללא ארונות גבוהים.  בכך הצליחו המעצבים ליצור תחושה של מרחב וניקיון. אם אתם בכל זאת חוששים לוותר על מקומות האחסון, יש גם אפשרות להחליף את הארונות במערכת מדפים מעוצבת ופרקטית.

מטבח

מטבח ללא ארונות עליונים

מטבח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורלי רגב

חדר שינה בלי שידות צד

אנחנו יכולים לעצב את חדר השינה עם או בלי ארון בגדים, עם שידת מגירות או בלעדיה – אבל כמעט כולנו דואגים שתי שידות זהות מצדי המיטה. מעצבת הפנים שמרית קאופמן בחרה לוותר על השידות המקובלות, ולתכנן מצד אחד של המיטה ארון נעליים, ומצה השני מחיצה לחדר הרחצה השקוף.

אם אתם בכל זאת צריכים מקום להניח עליו את הקרמים ואת הספר שאתם קוראים לפני השינה, נסו להחליף את סט השידות בשני פרטי ריהוט שונים. בכך תשמרו על הפונקציה אך לא תיפלו למוסכמות הקבועות.

חדר שינה

חדר שינה ללא שידות לילה ליד המיטה

חדר שינה
צילום: שי אפשטיין | עיצוב: שמרית קאופמן

פינת אוכל בלי שולחן

כשאנחנו רוכשים דירה מקבלן, לרוב כבר יש בה אזור ייעודי לפינת אוכל. עם זאת, לא לכולנו יש צורך בשולחן אוכל גדול, כפי שקרה באחד הפרויקטים של מעצבת הפנים יעל רביב. "התבקשתי לעצב דירה עבור רווק שלא רצה שולחן אוכל גדול", היא מספרת. "החלטנו, אם כך, להציב בפינת האוכל שולחן כדורגל, שהפך את עיצוב הדירה לייחודי, צעיר ומפתיע".

אי במטבח

אזור לארוחות ללא פינת אוכל

אי במטבח
צילום: אורית ארנון | עיצוב: יעל רביב, סטודיו Simple Style,

חדר רחצה בלי אריחים

אריחים בחדרי השירותים והרחצה נולדו מהצורך להגן על הקירות מפני רטיבות. אולם, עם השיטות הקיימות היום, אפשר לחפות את הקירות בדרכים אחרות, ולשמור עליהם גם ללא הצורך באריחים. ניתן, למשל, להשתמש בבטון מוחלק או בטיח, ובכך לקבל חדרי רחצה ייחודיים בעלי מראה גולמי וטבעי.

כיור בלי מראה

בין אם בשירותים פרטיים ובין אם בשירותים ציבוריים – אנחנו תמיד מצפים למצוא מראה מעל הכיור שלנו. אולם, לפעמים תנאי השטח לא מאפשרים למקם מראה מעל הכיור – למשל במקרה שבו יש חלון במקום שמיועד למראה. במקום להילחם במגבלה אפשר לנצל אותה כדי לשבור את המוסכמות,  ולהעביר את שטיפת הידיים בהסתכלות על הנוף במקום על עצמנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...