לא רק לכורסה – שילוב עור בעיצוב הבית

כשאנחנו חושבים על עור בהקשר של עיצוב הבית, רובנו מדמיינים כורסת טלוויזיה נפתחת, אבל האמת היא שאפשר לשלב עור טבעי וחומרים דמויי עור בעוד הרבה דרכים מקוריות אחרות

עור הוא חומר גמיש ועמיד שנוטה להשתבח עם השנים, אבל למרות התכונות הנהדרות שלו הוא גם מאד שנוי במחלוקת. בראש ובראשונה עולה השאלה המוסרית שמטרידה אנשים רבים שתומכים בזכויות בעלי חיים. הפתרון במקרים כאלה הוא להשתמש בחומרים סינטטיים דמויי עור, אבל גם אז יש מי שיירתעו מהחומר הזה. לא מעט פעמים העור נתפס כמנקר עיניים או כיוקרתי מדי. בנוסף, נוהגים להצמיד אותו לסגנונות קלאסיים או לעיצובים כבדים ושמרניים, ולהניח שהוא לא מתאים לבתים כפריים או צעירים יותר.

בכתבה הבאה ננסה לשבור את כל הסטיגמות האלה ולהראות שעור וחומרים דמויי עור, יכולים להשתלב בכל סגנון עיצוב ולהתאים לכל אווירה, ואפילו נציע כמה דרכים מפתיעות לשלב מוצרי עור בעיצוב הבית.

עור בעיצוב הסלון

עד לפני כמה שנים, כורסת טלוויזיה נפתחת מעור הייתה נחשבת לסמל סטטוס כמעט, במיוחד אם היא כללה גם תכניות עיסוי מובנות. היום, כורסאות מהסוג הזה נתפסות כמסורבלות ואף מיושנות, אבל העור כחומר עדיין ממשיך לככב בסלונים רבים.

חברות הריהוט מציעות מגוון מערכות ישיבה מעור, שמגיעות בצבעים ובעיצובים שונים. מי שלא מתחבר למראה המבריק ישמח דעת שניתן להשיג ספות וכורסאות שמחופות בעור הפוך (זמש) שמאופיין במראה קטיפתי ומעודן יותר. מלבד מערכות ישיבה, אפשר לשלב עור בסלון גם דרך מוצרי הטקסטיל כמו הכריות והשטיח. דרך מעניינת נוספת היא ליצור קיר כוח שמחופה בעור או בטקסטורה שמדמה עור.

ספת עור

ספת עור | אריק דיזיין

ספת עור
צילום: אופיר דהאן
ספות עור

ספת עור | ניקולטי

ספת עור
צילום: יח"צ
ספה ושטיח עור

שטיח עור

ספה ושטיח עור
צילום: אלעד גונן | עיצוב: מירב אלקובי
כורסת עור

כורסת עור | טולמנ'ס דוט

כורסת עור

עור בעיצוב המטבח

החומרים שנקשרים באופן טבעי למטבח הם עץ, קרמיקה, זכוכית ומתכת – אבל גם העור יכול בהחלט להצטרף לחגיגה. דרך אחת היא לשלב כיסאות בריפוד עור. אפשרות אחרת, היא לשלב ידיות עור בארונות ובמגירות. ידיות כאלה מתאימות למטבחים בכל קשת הסגנונות, ויכולות להכניס הרבה שיק לחלל. באופן דומה, אפשר לשלב עור במדפים או ביחידות אחסון תלויות. גם שעונים וחפצים דקורטיביים שעשויים עור יכולים להקפיץ את עיצוב המטבח, ולהוסיף לו טאץ' ייחודי.

כיסאות עור במטבח

כיסאות עור

כיסאות עור במטבח
צילום: מאור מויאל | עיצוב: איילת לוי עדני

עור בעיצוב חדר השינה

אחת הדרכים לעצב חדר שינה יוקרתי, היא על ידי שילוב של מיטה בריפוד עור – אבל זה ממש לא חייבת להיעצר רק שם. היום אפשר להמשיך עם העור גם לחיפוי של השידות ופינת הטואלט. בדומה לסלון, גם כאן ניתן לשלב קירות בחיפוי עור או כריות ושטיחים מעור. דרך נוספת להכניס את החומר הזה לעיצוב חדר השינה, היא על ידי שילוב של גופי תאורה מעור. אלה יכולות להיות מנורות תלויות, מנורות קיר או מנורת שעומדות לצד המיטה.

מיטת ופינת טואלט מעור

מיטת ופינת טואלט מעור

מיטת ופינת טואלט מעור
צילום: ערן תורג'מן | עיצוב: עליזה כהן
מיטה ושידות מעור

מיטה ושידות מעור

מיטה ושידות מעור
צילום: מאור מויאל | עיצוב: יוליה סטרנין,
שידת עור

שידת עור | ייבוא בלעדי: גרשון צור

שידת עור

עור בעיצוב חדר הרחצה

כן, קראתם נכון – אפשר לשלב עור גם בחדרים הרטובים. הנועזים שבכם ישמח לדעת שקיימים ארונות רחצה בחיפוי עור, שיכולים להפוך את עיצוב החלל למפתיע במיוחד. שיטה פשוטה יותר להכניס עור לחדר הרחצה, היא דרך שילוב של ידיות עור או של מראות עם רצועות עור. אפשרות נוספת היא להכניס עור דרך הפריטים המשלימים שמונחים מסביב לכיור, כמו הכלי של מברשות השיניים או קופסת האיפור.

ארון רחצה מעור

ארון רחצה מעור | ייבוא בלעדי: גרשון צור

ארון רחצה מעור
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...