להסמיק כל הדרך הביתה: הצבעים שיעבדו טוב עם ורוד

אם גם אתם נכבשתם על ידי הגוון הסמוק הוורוד אבל חוששים לשלב אותו בבית, הציצו בחיבורים המעוצבים הבאים עם הוורוד, מלבן ומוקה ועד כחול וירוק, ותראו כמה השד לא נורא ואפילו מלהיב

בלונים מקרמיקהעיצוב: סטודיו פרי. צילום: גדעון לוין

אם היו אומרים לנו לפני חמש שנים, שחדר השינה, המטבח או הסלון שלנו ייצבע בוורוד, סביר להניח שהיינו מגחכים או לכל הפחות מצקצקים בלשון בתמיהה / חוסר אמון, בהתאמה. צבעי הבית משתנים ללא הרף, מתאימים את עצמם לאופנות ולטרנדים הבאים והולכים. מדי פעם נעצר צבע אחד שמשתלט על עולם האופנה והבית, כובש לבבות צמאי עיצוב וחידוש, עד שמתפוגג ונשכח, מפנה את מקומות לנסיך הבא. הוורוד הסמוק נראה במנות גדושות גם בתערוכת העיצוב האחרונה במילאנו, ולא רק בשילוב עם צבעים אחרים אלא כשהוא מופיע בגאון בוורוד על ורוד, בלי להתבייש וממש בלי להסמיק. אם גם אתם חושבים עליו לבית ולא יודעים איך לעכל אותו ומה להצמיד לו – יש כאן דוגמאות שיבהירו לכם איך זה יכול להיראות, מללכת על בטוח ועד להעז ובגדול.

 

ורוד עם… לבן: לצאת מהשגרה


משרד קטן בגודל 32 מ"ר נטו עם חזית אור אחת חולק לשני חדרים וחלל כניסה עם מטבחון על ידי מחיצות זכוכית שמכניסות אור לשני החללים. פלטת הצבעים שנבחרה נעימה, אלגנטית וטרנדית עם הרבה לבן, שחור, עץ, קירות באפור בהיר וקיר בריקים בוורוד בהיר, שנבחר בקפידה כדי לצאת מהשגרה. גם כיסאות הבר ופריטים נוספים כמו תמונה ושולחן צד נבחרו באותו צבע ורוד כדי להוסיף לפלטת הגוונים הבסיסית נופך ייחודי ושונה.

כיסאות בר ורודותאדריכלות: שטיינמץ לור אדריכלות. צילום: עידן גור

חדר של ילדה בת 9 עוצב בגוונים עדינים אך לא ילדותיים ויצר מראה נקי, נוח ומואר מאוד עם קיר חצי לבן וחצי PICH, גוון שהוא בין ורוד לכתום. נגיעות זהב באו לידי ביטוי באהיל, ברשת השראה ובמתלי מתכת, וטבע – שהשתלב במראה מעל המיטה, במקרמה, בסל אחסון ובכריות. הגוון הוורוד הלא ילדותי השתלב עם הפרקט הבהיר ונוצרה מעטפת בהירה ומוארת יחד עם טקסטיל לבן ורהיטים לבנים קלאסיים שהעניקו מראה בוגר שיגדל עם הילדה.

חדר נסיכהעיצוב: אורית וילקר. צילום: יאנה דודלר


ורוד עם… מוקה: פסטל לכפריות לייט


בעלי דירת גן ביקשו בית בסגנון כפרי לייט, שישרה אווירה רגועה, נעימה, חמימה ומזמינה ללא הכבדות שיש במראה כפרי. לצורך כך נבחרו גוונים חמים, בהירים ומוארים של פסטל, וליתר דיוק שילוב של גרז' (מוקה אפרפר) עם תכלת וורוד בגווניו השונים, ולצידם חומרים טבעיים בדמות עץ ובטון.

פוף ורודעיצוב: טל מאיו הלוי. צילום: גידי בועז 


ורוד עם… אפור: נשיות בין גברים


לאחר החלפות רבות של ספות בצבעים שונים החליטה המשפחה שצבע הספה הנוכחי יהיה אפור ויהי מה. המעצבת רצתה להוסיף לצבע הניטרלי צבע בהיר, שיקפיץ את האפרוריות, ולכן בחרה בוורוד הבהיר והאביבי, בעל הנוכחות. מאחר שלבני הזוג שני בנים, ביקשה להדגיש באמצעות הצבע הוורוד הנשי את נוכחותה של אם המשפחה.

כורסה ורודהעיצוב: איריס סוכר. צילום: אורית ארנון


ורוד עם… שחור: לרכך את הקונטרסט


בדירה שלה נבחר ריצוף דרמטי של פרקט עץ צבוע שחור, התבקש לרכך את הדרמטיות בחדר הילדה ולהוסיף גוון ורוד-אפרסקי, המתחבר עם חיבתה של הילדה לריקוד בלט. שטיח בצבע ורוד אפרסק בדוגמה מסורתית, שהוזמן מחו"ל, בולט על רקע הרצפה השחורה, והקירות נצבעו בלבן שבור-אפרפר כדי לרכך את הקונטרסט עם הרצפה. פוסטרים של איור בלרינה ומסר פמיניסטי נבחרו בצבע ורוד, וכך גם המיטה וכרית הכוכב.

שטיח ורודעיצוב: מיכל מייזליש. צלם: יניב כהן


ורוד עם… סגול: ביטוי מאזן


דלת סגולה הייתה הבחירה הראשונית של דיירי הבית אוהבי הסגול, ולאחר שנמצאה דלת לטעמם, הותאמו שאר הצבעים מתוך בחירה מושכלת של נגיעות רכות בחלל. הקיר, שסמוך למטבח בצבע תכלת, קיבל נגיעה ורודה, וגם שירותי האורחים, וביחד ניתן ביטוי מאזן לחלל כולו.

דלת סגולהעיצוב: מרב זהר. צילום: חן ברקוביץ


ורוד עם… כחול: קבלה, הכלה ואהבה


בבית משפחה בה אם חד הורית ושלושה ילדים היה חשוב לתת תחושה של בית ושייכות עם צבעוניות הרמונית אך לא מוגזמת. המעצבת עדי קדמי בחרה בצבעוניות של ורוד, המסמל רוך, נתינה, רגישות ואהבה רכה, כדי שהבית ישדר פתיחות והכלה, קבלה ואהבה. השטיח של הסלון בצבע כחול משדר תקשורת טובה, פתיחות, זרימה ואת הרצון להורות את הדרך. החיבור של שני הצבעים מעניק תחכום וכוח לכל אחד לחוד ולשניהם יחד, והאווירה בבית מביאה לידי ביטוי את האותנטיות כיחידים וכמשפחה.

מטבח ורוד וסלון כחולעיצוב: עדי קדמי. צילום: שי אפשטיין


ורוד עם… ירוק: צבעי צ'אקרת הלב


חדר השינה בבית הזה נצבע בירוק וורוד, מתוך מחשבה שאלו הם צבעי צ'אקרת הלב, צבעי החיים והאהבה. על הקיר טפט ירוק עז כמו דשא רענן, עליו נוספה כרית ראש מיטה בירוק מעושן. כיסוי המיטה שנוצר עם אמנית ההדפס אביטל מאיר משלב ורוד, ירוק וקצת חרדל בהיר, והתמונות בגווני וורוד עזים וגם מעושנים. מנורת וינטג' בגוון בלאש מתכתבת עם כל הוורודים בחדר.

קיר טפט ירוקעיצוב: דיקלה מנחם, סטודיו חיית וינטאג׳. צילום: הגר דופלט

מיטה בגוון מנטה בהיר משדרת רעננות ויוצרת בחדר שינה תחושה של מקום מפלט ממציאות החיים האינטנסיבית. הצבעוניות והחומרים בחלל משדרים רוגע וביתיות, והקיר המרכזי בוורוד עתיק משתלב בהרמוניה עם צבע המיטה. על מדפי עץ אגוז אפריקאי ופליז, שתוכננו על ידי המעצב התעשייתי יובל צור, הונחו צמחייה ונרות.

קיר ורוד בחדר שינהעיצוב: עינת שחף, מיטה: סוויס סיסטם. צילום: ליאור טייטלר

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני מניחה שיש הרבה נשים שחיות לבדן ומעצבות בכייף
אבל בדקתי עם בן זוגי, בן 45, שהוא לגמרי פמיניסט אפילו, ועם עוד 5 גברים שונים כולם סולדים מהגוון ולא מוכנים שיהיה בבית, אלא אולי באגרטל. ממש מעניין אותי לשמוע עוד דעות......

בודק...