מבעד לעדשה: יופיים של צילומי הבתים

הצלמת ליטל קורציג מצליחה כל פעם מחדש לקלוט מבעד למצלמה ולהעביר בתמונותיה את יופיים של הבתים, פינות מיוחדות וקסם העיצוב והחפצים.

אקססוריז למטבח

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: נועה פריד

אפשר לומר שהמפגש האמיתי שלי עם עולם האומנות והצילום, החל בזמן שלמדתי צילום בניו-יורק וחלקתי את חיי בין ניו-יורק לבין מדריד.

הנופים, החוויות וכן הקוטביות בין הערים הללו, תרמו רבות לעיצוב הטון והסגנון שלי ותועדו אינספור פעמים במצלמתי. ימים שלמים הייתי מתהלכת ברחובות ומצלמת בניינים להנאתי.

מצד אחד, הוקסמתי מהנופים רוויי גורדי השחקים בניו-יורק ומצד שני, לא יכולתי שלא להתפעם מהאדריכלות האירופאית הקסומה והמוקפדת של מדריד.

פינת אוכל כפרית

צילום: ליטל קורציג | נגרות: שי פרייס

אולם, ההבנה המוחשית שאני אוהבת לצלם חדרים וחללים דוממים שטופי אור שמש מלווים בנגיעות משחק של פסי אור וצל, הגיעה מתוך פרויקט צילום מיוחד שערכתי במרכז נען לפני שנים.

מרכז נען מטפל בנערות הסובלות מהפרעות אכילה. שם צילמתי את החדרים, כשנוכחות המטופלות הורגשה בכל פינה אך בשל שמירה על האנונימיות שלהן הן נעדרו מהתמונה – ״הנוכח הנעדר״.

הצילום בסביבה זו, הביא לתוצאה אומנותית מרתקת של משחקי אור וצל, אשר הדגישו והעבירו את קיום הנוכחות של המטופלות, התהליך שהן עוברות והרוגע שהמקום מקנה ומעניק להן כשהדימוי הצילומי שלהן נעלם מהתמונה.

מתוך הבחנה זו והמשיכה הטבעית שלי לעיצוב פנים ואסתטיקה, נולד אצלי הרצון לצלם צילומי עיצוב פנים ואדריכלות.

קמין עצים בסלון

 צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: מירב חביב

מטבח כפרי

 צילום: ליטל קורציג | נגרות: שי פרייס

מטבח כפרי

  צילום: ליטל קורציג | נגרות: שי פרייס

חדר רחצה כפרי

 צילום: ליטל קורציג | נגרות: שי פרייס

כשחזרתי לארץ לא ויתרתי על החלום להמשיך ולצלם אדריכלות ועיצוב וכך בשילוב עם חיי המשפחה בניתי את חיי סביב מקצוע הצילום. הצילום איפשר לי לחבר בין האהבות הגדולות שלי, אנשים ובניינים, טבע ואורבניות.

תחילה הקמתי ופעלתי מהסטודיו שלי בדרום תל אביב, אך עם הולדת בני השלישי, עברנו למושב באזור השפלה והקמתי סטודיו לצילום בגבעת ברנר.

אקססוריז לסלון

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: מירב חביב 

מטבח ופינת אוכל כפרי

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: מירב חביב 

ארון קיר

 צילום: ליטל קורציג

הסטודיו, כמוני, משלב בין הישן לחדש ובין הטבע לאורבני. חלל הצילום – לשעבר מכבסת הקיבוץ, הינו מבנה תעשייתי גדול ומיוחד ואילו חדר ההלבשה והעבודה הינו חדר מרווח ומעוצב להפליא, בנוי מעץ ורצפת פרקט עץ טבעי.

בסטודיו אני מצלמת צילומי תדמית ופורטרטים ואנשים בתחנות חייהם השונות (משפחה, הריון ובת מצווה) ולשם כך קיים מגוון רב של ריהוט ופריטי עיצוב לצילומים כמו גם שמלות וינטאז' ואקססוריז מיוחדים וחד פעמיים. לשידרוג וייחוד הצילומים, אני מקפידה לקנות ממיטב המעצבות הישראליות בהן תמי בר לב, ענבל כרמי ועוד רבות וטובות אחרות.

דלתות כפריות לחצר

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: הדס נור

קמין בחיפוי בריקים

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: הדס נור

חדר שינה כפרי

 צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: הדס נור 

מחוץ לסטודיו אני מצלמת עבור אדריכלים, נגרים-אמנים ומעצבים בכל בארץ.

בצילומי האדריכלות אני מקפידה על שילוב בין התאורה הטבעית לתאורה המלאכותית ובשילוב עם החשיפה המדוייקת נוצר הצילום המושלם. צילום שמקנה אווירה של אור שמש טבעי, אך מועצם ע"י שימוש באור מלאכותי כדי להאיר ולהדגיש פינות מסוימות בחלל הבית.

בעבודתי, אני גם מקפידה על קומפוזיציות נכונות שמתארות את החלל המצטלם כפי שהוא. לא פחות חשוב מכך, הצילומים עוברים עיבוד תמונה ממוחשב המהווה חלק בלתי נפרד מעולם הצילום הדיגיטלי .

פינת אוכל קטנה

צילום: ליטל קורציג | אדריכלות ועיצוב פנים: סטודיו בתים וסטודיו אהבות ישנות 

אקססוריז לחדר רחצה

צילום: ליטל קורציג | עיצוב פנים: סטודיו אהבות ישנות 

מעבר להקפדה הטכנית, מאוד חשוב לי לשלב את הפן האומנותי בצילום, המודגש באמצעות צילום חומרים שונים, השתקפות של חלונות או שילוב בין חומרים כמו בטון, עץ וזכוכית.

יתר על כן, אני גם מתמקדת בפריטים מיוחדים ויפים שמושכים את העין תוך כדי משחקי עומק שדה.

כך, מבעד לעדשה אני מרגישה שאני מפיחה חיים בחומר, בחללים המעוצבים ומבטאת את רוחו של היוצר או תכלית החלל.

מטבח כפרי

צילום: ליטל קורציג | נגרות: שי פרייס 

חלון צרפתי

צילום: ליטל קורציג | אדריכלות: רונית קיסר | נגרות: שי פרייס 

מדף אקססוריז

 צילום: ליטל קורציג 

במהלך הצילומים אני פוגשת אנשים מקסימים ואיכותיים ובתים מופלאים. בתים מיוחדים ומעוצבים המשלבים מודרניות ווינטאז', אקלקטיות מופלאה של החיים.

לעיתים הבתים שאני מגיעה אליהם מסודרים ומעוצבים להפליא ויש בתים אחרים שאני מביאה אליהם פריטי עיצוב וסטיילינג ומוסיפה להם את הטאצ׳ האישי שלי.

כיום, אני ניצבת בפני הגשמת החלום האישי שלי – עיצוב ביתי בהשראת האנשים המוכשרים שאני פוגשת והבתים היפים שאני מצלמת.


ליטל קורציג – צלמת.

סטודיו לצילום בגבעת ברנר.

052-6577407

 

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משובחים
העבודות והצילום לא פחות

בודק...