משטיח ועד מנורה: מוציאים את השיש מהמטבח

הוא יוקרתי, ניטרלי ובצורתו הטבעית שומר על חום למרות קרירותו. היום תוכלו לקבל את השיש גם בגרסה החמימה יותר וממש לא רק באמבטיה או במטבח, אלא כשטיח לחדר, כדקורציה לסלון ואפילו כנייר

מטבח כחול אורבני עיצוב: רוני ברטל, קרן גרוס. צילומים: איתי בנית

מרצפות וחיפויים למטבח ועד אקססוריז לחדרי הרחצה וכלי הגשה למטבח – השיש הנצחי, החלק היפה והאיתן התעורר לתחייה ומתחבב על ידי מבוגרים וצעירים כאחד. מאחר ששיש מקורי הוא חומר יקר, נמצאים לו תחליפים שונים בדמות גרניט פורצלן ואפילו מדבקות נייר, לכן אל תתפלאו אם בחנויות למוצרי כתיבה תיתקלו במחברת "שיש", אם המחשב מכוסה שיש או שהשטיח בחדר הילדה ייראה כך, אבל ירגיש חמים ונעים. הוא אלגנטי, שיקי מתמיד ובצורותיו המגוונות גם לא כל כך יקר.

קונטרסט דרמטי באמבטיה


אמבטיה משיש מקרבת את המתרחצים לטבע, שומר על החום ויוצר אווירה יוקרתית, ניטרליות ורוגע עד שלא רוצים לצאת מהמקלחת. לשיש הטבעי יש צורות כה רבות, שאף משטח לא ידמה למשנהו. חדר רחצה הממוקם בתוך סוויטת חדר שינה מפנקת חופה כולו מרצפה ועד תקרה באריחי קררה בגודל עצום של 1.5X3 מטר כל אחד. הכלים הסניטריים השחורים, הרצפה וגופי התאורה השחורים מדגישים את הקונטרסט ללבן הבוהק של האריח הטרנדי והעוצמתי, ומעל ארון הנגרות הלבן כיור בגוון אפור גרפיט שמשלים את הגידים האפורים הדרמטיים של האריח.

חדר רחצה שיש שחור לבן עיצוב: אורלי דקטר. צילום: עודד סמדר 

לשיש מראה יוקרתי ומהודר בגוונים נוספים, למשל שחור, שבשימוש בו יש אמירה נועזת לצד שמירה על תחכום. חדר אמבטיה מאריחי גרניט פורצלן בדוגמת שיש קררה בשחור ולבן שולבו עם רצפת אריחים מעוינים בעלי קונטור שחור, ויחד מדגישים כל אלה את האמבטיה הלבנה, שהיא לב החדר. הסגנון הקלאסי של החלל נבחר בדירת גג עם פריטי עיצוב צרפתיים אותנטיים ושידות ושולחנות העשויים חלקם משיש קררה טבעי.

אמבטיה עגולה עם קיר שישעיצוב וצילום: נורית גפן

הסלע המינרלי הפיסולי, השורשי והאותנטי הפך לחביב המעצבים באמבטיה. כדי לקרב אותו אלינו וליצור ממד אלגנטי וססגוני בחלל, יצרו חברות הקרמיקה חיפויים דמויי שיש, למשל קולקציית החיפויים של "חלמיש", המדמה את הגידים הטבעיים, כך שכל אריח הוא אחד ויחיד ואין שני לו. להבדיל מהשיש האמיתי, איכות הפורצלן טמונה בכך שהוא אינו סופג ואינו סופח חומרים. הפורצלן אינו "נושם וחי", כך שהוא לא משתנה, להבדיל משיש בתצורתו הטבעית שדורש ליטוש.

מטבח עץ לבן מודרני גרניט פורצלן במטבח, "חלמיש". צילום: יח"צ

 

מונומנט פיסולי


חוסר האחידות של החומר והנימים הכמו-נוזלים במורד המשטח מאפשרים להפוך את השיש לאלמנט פיסולי אמנותי בחלל. שולחן FUSION של המותג האיטלקי BONTEMPI מתהדר ברגל מפוסלת ופלטה שולחנית, היוצרים יחד חגיגת חומרים יוצאת דופן.

שולחן שיש אליפסה להשיג באליתה ליוינג. צילום: יח"צ 

נגיעות נוכחות


אחת הדרכים הנוחות ביותר לשילוב שיש במראה מהודר ולא יקר היא באמצעות חפצי נוי. בחדר העיצוב אקלקטי, השואב השראה מסגנונות שונים, נבחרה פלטת צבעים רגועה וטבעית עם גוונים שולטים של ירוק מעושן, ורוד פודרה וטונים שונים של אפור. מנורה על מעמד שיש ונר מפרימרק מונחים על שידת הצד ותורמים משלהם לסידור פינה נעימה ושקטה עם טאץ' יוקרתי.

שידה ליד מיטה עיצוב: ויטל פרי שלטון. צילום: מאיה חבקין

מדף שיש מוקם בפינה בסלון על גבי קיר בגוון אפור עם נגיעה ירוקה. במראה כזה, כשהשיש הלבן העדין משתלב עם תומכים מוזהבים, מתקבלת פינה ייחודית, מרשימה ונוכחת.

עציץ עיצוב: מיכל וולפסון. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

להשתרע על שיש אולי נשמע כמו חוויה קרירה, אבל כשעושים זאת על שטיח עשוי פי.וי.סי דק, החוויה יכולה להיות נעימה יותר. השטיח של "פתק דיזיין" נצמד לרצפה, אינו מתקפל ומתנקה בקלות. רק להעביר מטלית לחה והוא כמו חדש. יש לו כמה גדלים (120X84 ס"מ, 120X160 ס"מ וגם 60X78 ס"מ) ומשיגים אותו באתר petek-design.com

רצפת שישעיצוב וצילום: petek-design.com

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...