ניפרד כידידים: אנחנו פה כדי לשבור לכם סטיגמות בעיצוב

וילונות מתאימים רק לחדרי שינה? לא בהכרח. ממ"ד הוא מפגע אסתטי שיש לחיות איתו? ממש לא. חוקים שכדאי ומומלץ להפר כדי להבטיח בית מעניין עם חללים מפתיעים

יש אקסיומות בעיצוב הבית שרובם נשמעים להן ולא מעזים להפר כדי שלא יימאס, כדי שיהיה קל למכור וכי "צריך לחיות עם התוצאות לאורך זמן". בטח שמעתם שהאור המרכזי של החדר צריך תמיד להיות במרכז, שהספה תהיה תמיד בצבע ניטרלי, שהתקרה תמיד לבנה, ושהממ"ד אומנם מונע אסונות אבל הוא אסון עיצובי בפני עצמו. מצד שני, יש מי שכל אקסיומה כזו היא אופציה לגיטימית בשבילו להפוך אותה על פיה, וזה בדיוק מה שעשו המעצבים הבאים.

חדר שינה בממ

חדר שינה בממ"ד

חדר שינה בממ"ד
צילום: עדי אקשטיין | עיצוב: שירלי אבנון קרייזל

אין מה לעשות עם המסננים בממ"ד? דווקא יש

בדירת רווק קטנה, שבה חדר השינה נמצא בממ"ד (תמונה למעלה), ביקשה המעצבת שירלי אבנון קרייזל להסתיר את מערכת סינון האוויר ואת החלון המסיבי, כדי ליצור תחושה נעימה ואינטימית. לצורך כך הותקן וילון רומאי ישירות מהתקרה ובמרחק מהקיר – וכך הוא מסתיר בצורה מושלמת את כל מה שלא רוצים לראות. "בזכות הווילון, מחדר שנועד לשעת מלחמה, הוא הופך לחדר מפנק, מרגיע ונינוח", אומרת המעצבת.

מה כבר אפשר לעשות עם שולחן כתיבה? 

בחדר בנות נוצל מקום לפינת יצירה, שמצד אחד שומרת על קו ילדותי אך מצד שני חושבת קדימה לעתיד. "יצרתי פינה המשתלבת עם החלון הנתון, שנותנת מקום לשיעורים, יצירה או סתם למרוח לק עם חברות", מסבירה המעצבת חן סבג. האזור נתחם בצבע פודרה שאהוב על הבנות, וגם נותן אור ושיק, ומשתלב עם קש המעניק מראה טבעי". בצדדים שנותרו הוסיפה מדפים צבועים מקיר לקיר באותו צבע.

חדר עבודה ויצירה

חדר עבודה ויצירה

חדר עבודה ויצירה
צילום: אסף ברנר | עיצוב: חן סבג

וילון מתאים רק לחדרי שינה ומגורים? לא בהכרח

אור טבעי במטבח הוא אומנם יתרון, אבל כשהשמש חזקה ומסנוורת יש לחשוב על פתרונות הצללה מתאימים. במטבח שתכננה המעצבת לילה צ'ופלא החזיתות בכחול עמוק, החיפוי בלבן בוהק עם ציורים פסטורליים מבצבצים, והחיבור ביניהם נעשה בדרך רכה ומפתיעה הבאה לידי ביטוי בחלון הקיים, שהפך לסוג של תכשיט במטבח. "היה חשוב למסגר את החלון המואר ולהדגיש את גודלו, תוך שמירת מרחב נוח ושמירה על פרטיות בחודשים החמים ביותר בקיץ", היא מסבירה, "וכן לאפשר לאור להיכנס ברכות דרך צורות גיאומטריות שיוצרות מן רשת סינון צבעונית. מצאתי חיבור פנטסטי בין הפאטרן הצבעוני של הטקסטיל ובין אריחי הריצוף, וכך נוצר שיח מרתק בין השניים. אפשר להגיד שהווילון קיבל על עצמו תפקיד של התמצית המרעננת לתבשיל במטבח הכחול זה".

מטבח עם וילון

ווילון במטבח מוסיף המון

מטבח עם וילון
צילום: אורי סיון | עיצוב: לילה צ'ולפא

אמנות שייכת רק לסלון? ממש לא

כדי ליצור תמונה שלמה לחלל האירוח ולמטבח הוכנסה אמנות לאזור המטבח, המשתלבת עם אריחי המראה במטבח והצבעוניות שנבחרה לבית. "גם אם משהו נראה OUT OF CONTEXT, אנחנו ממליצים להכניס אותו כדי ליצור עיצוב מפתיע, מסקרן ומרגש", אומרים המעצבים יסמין ודותן כהן.

אמנות במטבח

לשתי יצירות אומנות נמצא מקום במטבח

אומנות במטבח
עיצוב: עיצוב: יסמין ודותן כהן.

קיר צובעים רק בלבן? או שלא

בניגוד לתפיסה הרווחת, שדוגלת בשמירה על מעטפת פנימית בהירה וניטרלית עד כמה שניתן, שתאפשר תחלופה קלה ומהירה יותר של אלמנטים ניידים כשנמאס, ביותר ויותר בתים כיום לא חוששים מצבע. את ה-LESS IS MORE שמאופיין במינימליזם ובצבעוניות מונוטונית וחיוורת מחליף ה-LESS IS BORE, שמבקש לדחוק את החד גוניות ולהחליפה בחללים שמחים, צבעוניים ומלאי חיים.  "אין מה לפחד מצבע. לא חייבים לצבוע את כל הקירות באותו צבע, אלא להפך, באמצעות צבע אפשר להדגיש חללים ולתת לחלל הרבה אופי וסטייל", מציינת המעצבת שני רינג.

קירות צבעוניים

גוונים הקירות משתלבים ביניהם כמו יצירת אומנות תלת ממדית

קירות צבעוניים
עיצוב: עיצוב: שני רינג.

אפקט מתאים רק לקיר אחד? או לשניים

פינת האוכל מוגדרת בעזרת בטון דומיננטי ועץ שנוסף כתפקיד משני, ושניהם יחד מעניקים תחושה של חמימות שעוטפת את החלל ומבדילה אותו משאר החללים בבית.

קיר עם אפקט אפור

קיר פינת האוכל ממשיך את קיר גרם המדרגות

קיר עם אפקט אפור
צילום: . צילום: אסף ברנר | עיצוב: עיצוב: חן סבג

מדרגות צריכות להיבלע בעיצוב? זהו, שלא

בחלל מונוכרומטי יחסית נבחר צבע אדום חזק וחם להיות האלמנט המרכזי. המדרגות מורכבות משני פרופילים של ברזל ופח מרוג (פח בדוגמת דמעות, או "פח אוטובוס") בין הפרופילים. "אנחנו מאוד אוהבות להכניס צבע משמעותי", אומרת אדריכלית אביטל לור מ"שטיינמץ לור". "במרבית דירות הקבלן המדרגות הם אלמנט מקשר בין שתי קומות, משהו טכני לחלוטין, בטון יצוק ומעליו מדרכי שיש, קרמיקה או עץ, אבל בבית הזה נתנו לאלמנט הזה ביטוי אחר, נועז  וקליל".

מדרגות אדומות

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

מדרגות אדומות
צילום: עידן גור | עיצוב: שטיינמץ לור אדריכלות

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

המדרגות האדומותנראות כמו פסל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...