פלישת הירוקים: דרכים מקוריות לשילוב שפע ירוק בחלל

לא משנה אם מדובר בצמחייה טרייה ורעננה או מלאכותית ומדומה – העיקר הוא לשלב אותה נכון בבית. מצאנו דרכים שונות מהסטנדרט המקובל, באמצעותן תשיגו את אפקט הירוק בעיניים

אורן בירן

אם יש צבע שעושה שמות בתקופה האחרונה, הרי הוא הירוק. הוא לא מופיע דווקא על קירות או ברהיטים, אלא בעיקר בגרסה המתורגמת והחיה שלו – צמחים, ורצוי בסגנון ג'ונגל אורבני. מי שטרם השיג לעצמו מיני ג'ונגל בבית או במשרד, ועדיין לא מעוניין לוותר על משב הרוח המרענן ושופע הבריאות הזה, מוזמן לאמץ את אחת הדרכים הללו, המדגימות אופנים מקוריים לשילוב הירוק ירוק הזה.

 

 

בוסתן אווירי


בסלון עם חלל כפול עלה הצורך לסגור את החלל יחד עם שמירה על תחושה של גובה. המעצבת אפרת מידן יצרה תקרת עציצים בעבודת מסגרות, שכללה מסגרת ברזל מוברגת לקיר, העשויה מפרופילים בעוביים שונים, צבועים בלבן. העציצים נתלים על הפרופילים הדקים, ולאורך המסגרת לופפה תאורת גירלנדה עם נורות פחם להשלמה של תחושת הבוסתן. "הפתרון הזה מצריך מחויבות להשקיית עציצים", אומרת מידן, "אבל מאחר שלדיירים כבר היו קודם לכן עציצי אוויר תלויים מהתקרה, הבוסתן הביתי התאים להם".

 

בוסתן בסלון עיצוב: סטודיו אפרת מידן. צילום: אורן בירן 

 

 

פארק אנכי


כשלמרכז המבקרים והמכירות קוראים "אורבן פארק ראשונים", הקונספט המנחה לעיצובו השתמש בהיפוך מילים – פארק אורבני. "יצרנו שפה של טבע גיאומטרי בחלל אורבני, המשלב אלמנטים של צורניות וגיאומטריה בחיקוי הטבע", אומרים המעצבים מיה ליננברג וגל שינהורן מסטודיו GaMa, שתכננו מבני מכירות כשהפארק הוא חלק מהם. "קיר ירוק ורטיקלי שובר את התפיסה המוכרת של צמחייה אופקית על הקרקע, ויוצר חלל מרשים עם קיר ירוק חי ונושם", מוסיפה ליננברג. הריהוט אופיין ונבחר מתוך מחשבה ושימוש בחומרים טבעיים עם שילוב של צבעוניות עזה וצעירה.

 

צמחייה בתוך הבית עיצוב: סטודיו GaMa בשיתוף סהר נעימי. ביצוע קיר: ריצ'רד רוזנבלום – קירות ירוקים. צילום: רז רוגובסקי

 

 

לגור בתוך היער


כששבו הטפטים לעולמנו המעוצב, היה זה לרוב בדגמים עדינים שהלכו וצברו צבעים וגם מטראז'. לאחר וריאציות שונות של טפטים, מדבקות וצילומי קיר, כבר אין מניעה לפרוס צילומים ענקיים על קירות שלמים ולמשוך את מלוא תשומת הלב בחדר, כאילו מדובר בדבר האמיתי. סדרת הטפטים של Pixers מתבססת על השינרין-יוקו, שיטת ריפוי יפנית המתבססת על הליכה ביערות ומטרתה להפיג לחץ ומתח. לא בטוחים לגבי האפקט בחדר, אבל כמאסה ירוקה הטפט עובד יפה.

 

טפט של יער צילום באדיבות Pixers

 

 

ארגזי עץ על הקיר


עציצים מלאכותיים הונחו בתוך ארגזי עץ התלויים על קיר. הרעיון שעמד מאחורי הדקורציה בסטודיו לכושר  sweatshop, הוא להכניס ירוק לתוך הסגנון המתועש יותר של סטודיו. המעצבת נעמה אטדגי תכננה את הצורה שבה ייתלו הארגזים השונים בגודלם, חוררה אותם והבריגה אל הקיר. את הצמחים בעציצים הבודדים הדביקה עם סופר 7, דבק חזק במיוחד, לבל ייפלו, ודחסה בצפיפות כדי ליצור מראה אחיד.

 

ארגזי צמחים על קיר עיצוב: נעמה אטדגי. אדריכלות: עודד יצקן. צילום: יונתן תמיר 

 

 

צמחים על הסורגים


צמחייה הינה חלק בלתי נפרד מהעיצוב ומאורח החיים בביתה של המעצבת לימור אורן. הם מונחים בכל פינה בבית, וריכוז שלהם תלוי גם על סורגי החלון בסלון: " אני רוכשת צמחים מטפסים ונשפכים ומניחה אותם על סורגי החלון באופן שיהווה ריאה ירוקה כשפותחים את החלון. הנשפכים והמטפסים מוצבים למעלה, כדי שיוכלו לצמוח ולהתארך, ומתחתם השרכים. אדן החלון רוצף באריחים מצוירים, כך שיהיה לי נוח ונעים להניח עליהם גם כוס קפה וספר קריאה".

 

הסורגים בדירה מלאים בצמחים עיצוב וצילום: לימור אורן

 

 

פאטיו מעל השולחן


מעל פינת עבודה ממוקמים חלונות גבוהים, היוצרים מראה של קוביית אור בשעות היום וגורמים לה להיראות כמו פאטיו קטן. כדי לחזק את התחושה, עוצבה פינה טבעית ונעימה, המשתלבת בהרמוניה עם החלל הרחב שבו היא מצויה, שהוא למעשה סטודיו לפילאטיס "ליבא". "הבחירה בצמחייה נשפכת נועדה לייצר אזור טבעי ולהכניס את חוץ הסטודיו אל הפנים. כך יצרה הצמחייה מסגרת ירוקה וטבעית ונוספו לה כדי בטון עם סוקולנטים".

 

חדר עבודה משולב עם צמחים עיצוב: LMNOP design. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

 

 

פינה מעוצבת למרגוע


המעצבת קרן אורן יצרה בפינת הסלון "פינה מבריאה" שבה ניתן לקחת אוויר ולנוח. היא עוצבה סביב בד הריפוד של כורסה ישנה שנצבעה בשחור. הבד, JARDIN EXO'CHIC מבית כריסטיאן לקרואה, נרכש מ"נונה ריפוד", ולכורסה נוספו סלים, כלים לעציצים מ"איקאה" וארגז עץ וינטג' יד שנייה.

 

פינה מעוצבת בצמחייה עיצוב וצילום: קרן אורן

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...