צפו: כך תסרגו שטיח ופוף מחוטי טריקו

שמעתם שסריגה בחוטי טריקו זה הדבר הכי החם שיש? קבלו מאיתנו מגוון סרטוני הדרכה ברמות קושי שונות שילמדו אתכם את השיטה

 

חוטי טריקו הם ללא ספק ה-טרנד הלוהט בתחום היצירה של השנה החולפת. חוטי טריקו נמכרים בכל חנות לחומרי יצירה שמכבדת את עצמה, וגם בכל חנות בדים, חנות אביזרי תפירה, חנות צמר ועוד. כמעט בכל עיר ויישוב ניתן למצוא היום קורס או סדנה ללימוד הסריגה בחוטי טריקו (סריגת קרושה במסרגה אחת), ואפשרויות היצירה בחוטים הנפלאים הללו היא אינסופית.

 

חוטי טריקו הם בעצם חוטים שעשויים משאריות בדים ממפעלי טקסטיל. הם מגיעים בכל צבע שחלמתם עליו, בטקסטורות שונות ובעובי משתנה. הסוד לסריגה מוצלחת הוא להשיג עבור כל פרויקט חוטים כמה שיותר דומים ברוחב ובעובי, כאלה שהרוחב שלהם אחיד בכל הגליל, ועם מינימום קשרים לאורך החוט. וגם כדאי לכם להציץ בכמה מסרטוני ההדרכה האלה – להשראה ולקבלת רעיונות לפרויקטים מגוונים שיעשו לכם נעים בבית!

 

*הערה: בכל סרטון הגדרנו את דרגת הקושי מ-1 עד 5

 


שטיח


חומרים דרושים: חוטי טריקו ב-2 צבעים, מסרגה בגודל 9
דרגת קושי: 2

כל מי שאי פעם היה בסדנה לסריגה בחוטי טריקו ודאי עשה (או לפחות התחיל) שטיח קטן. שטיח הוא כנראה הפרוייקט הפופולרי ביותר, ויש אינספור דוגמאות לשטיחים שאפשר לעשות. בסרטון הזה יש הדרכה מצוינת לשטיח קצת שונה. הוא אמנם מתחיל כעיגול כמו רוב השטיחים, אבל אז הוא ממשיך בצורה ספירלית ומסתיים עם סיומת שמזכירה תחתיות תחרה (דוילי). הרבה יותר מעניין ככה.

 

חלק ראשון

 

חלק שני 

 


פוף


חומרים דרושים: 3 קילו חוטי טריקו בצבע אחד, מסרגה בגודל 10, סמן שורות, 3 כריות מילוי 50X50
דרגת קושי: 3

אם שטיח זה כבר קטן עליכם, ואתם יודעים להגדיל שורות ולהקטין שורות, נסו להכין פוף! הפוף הזה מצוין להנחת רגליים, להשענות תוך צפייה בטלוויזיה, או סתם כקישוט לסלון. ואם אתם כבר מומחים בהחלפת צבעים, תוכלו לגוון אותו עם חוטים בצבעים שונים.

 

 


פלייסמט


חומרים דרושים: שאריות חוטי טריקו בכל מיני צבעים, קרטון עבה בגודל 40X35, טוש, סרגל, מספריים, חוט דק (רקמה או כותנה), מחט עבה
דרגת קושי: 1

הפרויקט הזה לא מצריך כלל ידע בסריגה, אבל כדאי שיהיו לכם עבורו חברים שסורגים (בשביל שאריות החוטים כמובן). פשוט מכינים מעין נול אריגה מחתיכת קרטון, ועליו טווים את החוטים הצבעוניים – לקבלת פלייסמט מקסים ומקורי לשולחן האוכל. פרויקט שאפשר לעשות בכיף גם עם ילדים.

 

 


כיסוי לכרית


חומרים דרושים: חוטי טריקו בכל מיני צבעים, מסרגה 9, כרית, כפתורים
דרגת קושי: 3
זוכרים את כריות התחרה של פעם? אז גם הן חוזרות יחד עם טרנד הסריגה. רק שהפעם הן הרבה יותר צבעוניות ומשמחות, ואפשר לעשות אותן מחוטי טריקו (או מצמר, כמו בהדרכה). הכרית הזאת מבוססת על תבנית "ריבוע גראני", ששווה להכיר כי הוא מהווה בסיס להרבה עבודות. אפשר להגדיל את מספר השורות שלו לפי גודל הכרית שברשותכם, והעבודה עליו לא מסובכת אלא רק ארוכה, וצריך להבין איך מחברים את 2 חלקי הכיסוי אחד לשני.

חלק ראשון

 

חלק שני 

 


שרשרת דגלונים


חומרים דרושים: חוטי טריקו בכמה צבעים, מסרגה 9
דרגת קושי: 2
זוכרים את שרשרת הדגלונים שהכנו לסוכה? שרשרת דגלונים כזו מבד או מנייר, זה משהו שהיום נתלה כקישוט כמעט בכל מסיבה. דרך מעניינת נוספת להכין אותן היא בסריגה (בהדרכה סורגים בחוטי צמר אבל אפשר גם בטריקו). סורגים כמה משולשים שרוצים, באיזה צבעים שרוצים, ולבסוף מחברים את כולם בחוט אחד ארוך בצבע אחד. בסוף אפשר לתלות את השרשרת מעל מיטת תינוק, להשתמש בה כקישוט לשולחן מסיבה, לסוכה או ככל העולה על רוחכם.

 


בובות מפלצתונים


חומרים דרושים: חוטי טריקו, מסרגה 9, יריעת לבד לבן, כפתורים שחורים, חוט ומחט, מילוי אקרילן
דרגת קושי: 4
"אמיגורומי" הוא שם כולל ליצירות קרושה תלת מימדיות של דמויות. יש אלפי דגמי דמויות ברחבי האינטרנט, והקושי האמיתי הוא למצוא את הדמות הכי חמודה שבא לכם לסרוג. רוב הדמויות בנויות על אותם עקרונות של סריגת כדורים, גלילים, קונוסים וכולי, ואחרי שלומדים את הבסיס אפשר להמציא כל מיני דמויות גם בעצמכם. בסרטון הזה תלמדו להכין מפלצתון חמוד, שבסריגה בחוטי טריקו יצא יותר גדול מאשר בהדרכה, ויכול לשמש כבובה לתינוק או כקישוט לחדר ילדים (בעיקר אם יש כמה כמוהו).

 

553(1)
פיקאסו_טריקו1-403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...