קחו נשימה עמוקה: כל הדרכים לרענן את הבית עם ריח טוב

נרות, מבערים ומבשמים למיניהם הצטרפו לארסנל האקססוריז של הבית. הנה כמה דרכים יפות ומעוצבות שיאווררו את הבית עם ניחוחות, ישפיעו על מצב הרוח ועל הדרך גם יוסיפו סטייל

 

מפיצי ריחות ונרות מבשמיםמפיצי ריחות ונרות מבשמים של Golf & Co. צילום: יח"צ

 

הדלת נפתחת, ואתם פוסעים פנימה לתוך הבית. בדיוק אז מכה באף ריח מוזר, אותו ריח של בית, או לחלופין ריחות הבישול האחרונים, שלעיתים משכרים אבל לעיתים גורמים לנו לרצות לפסוע צעד לאחור. אלה הריחות הנלווים לחלל הסגור והפעיל של הבית. כדי לא למהר להשתמש במטהרים למיניהם, יש דרכים אחרות, יפות ומעוצבות שירפרשו את האוויר, ישפיעו על מצב הרוח וגם יוסיפו סטייל לבית.

 

 

 

נרות הם המוצר הטריוויאלי ביותר לשינוי אווירה בבית, וכשהם מפיצים ריחות שונים נעים יותר להדליק אותם לא רק כשהאורות כבויים אלא כדי לשהות בחלל מזמין יותר למשך זמן ארוך. אליהם מצטרפים מפיצי ריחות, מבשמים ומבערים, וכולם נושאים ניחוחות שונים, החל מפרחוניים ומתוקים ועד לימוניים ועונתיים.

 

נר ריחנינר ריחני של SELETTI, להשיג בסוהו. צילום: יח"צ

 

נר ריחנינר מבשם בכלי המיועד לקישוט באמצעות גיר, להשיג ב-Golf & Co

 

"בית צריך לדבר אל כל החושים כדי למלא אותנו בהשראה ואנרגיה. חוש הריח הוא המסתורי והפחות מפוענח שבין החושים. יש לו כוח להעיר זיכרונות ישנים ולקבע חדשים, ליצור אווירה, להרגיע או דווקא להטעין באנרגיה חדשה", אומרת המעצבת ליאת הדס. מגינת המשרד שלה, כשהדלת פתוחה, נישאים ריחות של פריחת תפוז, לבנדר ותבלינים, ובעקבות בקשות "לארוז את הריחות הללו הביתה", החליטה לצאת בסדרה של מבשמים מתמציות טבעיות, המחזיקים מעמד יותר מחצי שנה. הדס: "אחרי אין סוף הסנפות וערבובים הגענו לריח אלגנטי, יוקרתי וארץ ישראלי, שיזכיר ערב קיץ מושלם כשהחלון פתוח והריחות שנישאים עם הלילה ממלאים את הלב ואת חדרי הבית".

 

מבשם לביתמבשם לבית של המעצבת ליאת הדס. צילום: יח"צ

 

את המבערים אתם מכירים מכל חנות כמעט, והם מגיעים בשלל צורות, כיד הדמיון של מעצבי המוצר. למבערי הקרמיקה של ליאת אנקורי יש להכניס דסקיות משעווה ריחנית בעל ריכוז בושם גבוה (להשיג אצל "נתנאלה"), המפיצות ריח בעת חימום השעווה על ידי הדלקת נר במבער. לאחר שהריח מתנדף, שופכים את השעווה ומניחים חדשה. כמו כן, אפשר להשתמש גם בשמן אתרי ומים.

 

מבער נרות בעיצובמבער נרות בעיצוב ליאת אנקורי. צילום: יח"צ

 

 

בקבוק בושם לובש ריח ואופי ומורכב מעוצמה, צורניות חזקה וריחות משכרים עוצב על ידי עדן חברוני, בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית. הבקבוק, שנקרא "ארס שחור" (VENIN NOIR), עליו גם זכתה בתחרות לעיצוב פורצלן בבייג'ינג, שאול מעולמן של נשים שאפתניות ושולטות, מנהיגות העולם הגדול.

 

עיצוב: עדן חברוני. צילום: יח"צ

 

פרחים שלא צריכים מים או שמש, שעליהם אינם נושרים וצבעם אינו דוהה, הם פרחי סבון שנראים כמו הדבר האמיתי. לפרחים, פיתוח של Flower Forever, עלי כותרת שעשויים מסבון גמיש ודק עם מגע קטיפתי, ויש להם צורות, צבעים וניחוחות מגוונים, מריח יסמין, ורדים ולבנדר ועד לימון, תפוח והדרים, שמחזיקים מעמד הרבה יותר מפרח רגיל. זרי הפרחים מעוצבים בקופסאות קרטון קשיח ואפשר להעמיד אותם בכל פינה בבית לשיפור המראה והריחות.

 

פרחים ריחניםFlower Forever, סטיילינג: פרסמן תדמית. צילום: יובל יוסף

 

משלל הריחות הקיימים, תצטרכו בסופו של דבר להחליט אילו הם אלה שיתאימו לכם בכל חלל בבית. חוש ריח מפותח יעזור במקרה הזה, אבל באופן כללי כדאי לדעת כי בסלון רחב הידיים אפשר לנסות ריחות אקזוטיים או פרחוניים, ובמטבח יכולים תבלינים לעזור בהכנסת ריחות, וגם פירות עם ניחוחות עזים או מתוקים. בפינת האוכל לא כדאי לערב ריחות חזקים מדי, שהרי לכל אחד ריחות שהוא אוהב או סולד מהם, ואולי בכלל כדאי להשאיר אותה נטולת מבשמים. בחדרי הרחצה מומלצים ניחוחות "פרשיים" המשדרים ניקיון, ובחדרי השינה יועילו ריחות לבנדר עדינים ומרגיעים, כיאה למקום.

 

ואחרון חביב, בואו לא נשכח את המבשם הטבעי ביותר – זר פרחים טרי. זמנם אומנם קצוב, אבל מי אם לא הם מהווים את הפתרון הטבעי והיפה מכול.

 

עיצוב פרחים וסטיילינגעיצוב פרחים וסטיילינג: אורית הרץ, כלי קרמיקה: קרן טיבי, נבטים: דרור צדוק. צילום: הילה מיוחס ויינברגר

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...