שוברים את הריבוע: קבלו 7 הצעות הגשה שישדרגו את הטלווזיה הביתית שלכם

משתלבת בקיר, מונחת בנישה או חוצצת את חלל הסלון: אספנו עבורכם 7 רעיונות ופתרונות לשילוב הטלוויזיה בבית - לכם רק נשאר לבחור ולהתרווח!

יח"צ

טלוויזיה במרחב הביתי, כן או לא? אסכולה אחת טוענת כי המסך הקטן מנוון, ממכר ואין לו תרומה של ממש לחיינו, והאסכולה השנייה? בדיוק צופה בטלוויזיה. אלו מאיתנו שמכורים לטלוויזיה, וחייבים לכלול אותה בכל אחד מחללי הבית: מחדר השינה ועד המטבח, ישמחו לקרוא את הכתבה הבאה ולאסוף רעיונות חדשים: כיצד למקם ולתלות, שימוש בנישות ורהיטים ייעודיים, פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ועוד. אז שתהיה לנו צפייה מהנה!

צורת הגשה ראשונה: נחבאת אל הכלים ומשתלבת בקיר


באחד מהפרויקטים הביתים עליהם הופקדה, בחרה האדריכלית נירית פרנקל להתקין את מסך טלוויזיה על קיר גבס שבינו לבין קיר המעטפת נוצר חלל, המאפשרת הטמעת מערכות סאונד שבפועל נראים כחלק ממישור הקיר, קמין ואפילו מיזוג. הכבלים של המסך, שעוברים דרך צינור קוברה, נעלמים מן העין ויוצרים חזית נקייה ואסתטית מכל זווית שהיא. השימוש בקיר גבס מאפשר יצירת קומפוזיציות שונות- החל מסימטריות המעגנות את הטלוויזיה ומערכות הסאונד בצורה מאוזנת או לחילופין א-סימטריות שמוסיפות דינמיות ועניין בחלל.

סלון גדול בבית פרטי שילוב הטלוויזיה במרחב הביתי. אדריכלית נירית פרנקל, צלם: עודד סמדר

צורת הגשה שנייה: מוטמעת בנישה מותאמת


כשמדובר בהתקנה בהתקנת מסך היושב בספריה המוטמעת בנישה, חשוב לבחון היטב את המישור בו היא ממוקמת. כלומר לתכנן רהיט בו הדופן עליו יושב המסך בולט מעט החוצה ובכך ליצור מימד שנוח יותר לצפייה. חברת דומיסיל לדוגמא, מציעה ספריות אלומיניום המיוצרות בטכנולוגיה ייחודית שלא רק יוצרות מראה אלגנטי ומוקפד אלא גם מתוכננות בהתאמה על פי דרישות הלקוח ולפי צרכי החלל הספציפי: ספריות צמודות קיר, פרי סטנדינג או כמחיצות לחלוקת החלל- ובכל אחת מהן ניתן להציב מסך טלוויזיה.

ספרייה ספרייה מותאמת לשילוב מסך. דומיסיל. צילום: יח"צ

צורת הגשה שלישית: המזנון הקלאסי


לחובבי הנגרות מצאנו שידות טלוויזיה מעוצבות במראה אותנטי ומזמין, אשר משלבות בצורה נהדרת בין צורך פונקציונאלי בחלל לבין מראה אסתטי ומוקפד. לדוגמא, שידה המורכבת משני אלמנטים טבעיים בולטים: פלטת עץ אלון ורגלי המתכת. העיצוב והביצוע נאמנים לקונספט נגרות האומן המסורתית ובד בבד ניכרת בה אינטרפרטציה מודרנית, מרעננת ועכשווית. להשיג בסטודיו THE BUTCHERS FURNITURE.

  שידה וטלוויזיה הקווים הגיאומטריים והשימוש בחומרים טבעיים הופכים את המראה לרלוונטי ועל זמני. THE BUTCHERS FURNITURE.  צילום: גלעד רדט

צורת הגשה רביעית: הטלוויזיה כחוצץ עיצובי


בלופט אקלקטי בעיצוב האדריכל גדי פרידמן, נעשתה בחירה מדויקת של פתרונות אודיאו- וידאו איכותיים המותאמים לבית ולסביבת החוץ. כך למשל בחר האדריכל לשלב מסך טלוויזיה מותקן על עמוד המשמש כאלמנט חוצץ בין הסלון לפינת הטלוויזיה ומותיר את החלל פתוח ואוורירי. העמוד האלקטרוני נובע מהרצפה, מסתובב ב-360 מעלות ומאפשר צפייה מכל זווית בחלל הפתוח. לצידי המסך שולבו רמקולים עוצמתיים בעיצוב מינימליסטי, שעל אף גודלם מפיקים סאונד עוצמתי אשר אידיאלי במיוחד בזמן צפייה בסרטים, האזנה לקטעי מוזיקה ועוד. חווית הלייף סטייל ממשיכה גם במרפסת המקורה, בה המשיך האדריכל באותו קונספט העיצוב השולט בתוך הבית. בדומה לסלון, יחידת הטלוויזיה החיצונית הותקנה גם היא על עמוד. על מנת שהמערכת תעמוד בתנאי האקלים והלחות שבחוץ, נבחרו דגמים שתוכננו במיוחד עבור משימה זו. את המוצרים ניתן להשיג בכהנא ABB, מקבוצת כהנא.

סלון גדול יוקרתי קבוצת כהנא, אדריכל גדי פרידמן. צילום: אסף פינצ'וק

צורת הגשה חמישית: למה להסתפק במסך כשאפשר להקרין?


בדירה קטנה, במקום טלוויזיה קבועה, נתלה מקרן מהתקרה, עם מסך שניתן להוריד ולצפות כשרוצים ובשאר הזמן להשאירו סגור ובכך ליהנות מתחושת מרחב. על העיצוב אחראים שני קייזר וחן שמושון במסגרת פרויקט המנטוריג של אדריכל אמיר נבון מסטודיו 6B. מעצבי הפנים קבלו משימה לתכנן ולעצב דירה קטנה במיוחד, 30 מ"ר בדיוק. בעקבות הצורך לחסוך במקום ולנצל כל סנטימטר בדירה הקטנה, הוחלט לבטל את הטלוויזיה ובמקומה למקם מקרן ומסך שיורד מחריץ בתקרה. כל מערכות הוידאו והאודיו הוסתרו באמצעי פרטי נגרות, ובכך אפשרו חסכון במקום מבלי לוותר על הנוחות ואיכות הצפייה.

סלון מעוצב
עיצוב שני קייזר וחן שמשון, בליווי אדריכל אמיר נבון במסגרת פרויקט המנטורינג של סטודיו 6B. צילום: איתי בנית

צורת הגשה שישית: חיבור בין פנים לחוץ


רוצים לארח בחוץ? אוהבים לראות טלויזיה תחת כיפת השמיים? חברת גליל ש.ל.ג מציעה מגוון מתקנים ופתרונות טכניים לעולם המולטימדיה, ביניהם גם פתרונות לאיזורי החוץ, לדוגמא, חיפויי חוץ מנירוסטה המתאימים למסכי טלוויזיה. החיפוי מיוצר מנירוסטה בשילוב זכוכית, הכולל מאווררים , תרמוסטט ופילטרים. ניתן להתקין את המוצר צמוד לקיר או על עמוד רצפתי / זרוע מהקיר ואפילו בתוך מעלית שקועה ברצפה או ברהיט.

 סלון חוץ עם טלוויזיה שילוב טלוויזיה גם באיזורי החוץ, קבוצת כהנא, אדריכל גדי פרידמן. צילום: אסף פינצ'וק

צורת הגשה שביעיית: עולה ויורדת


לחובבי הטכנולוגיה המתקדמת, החברה מציעה גם מעליות לכל סוגי המסכים, ואף מעלית תקרתית למסך, אשר מאפשרת סגירה של המסך כך שכאשר הטלויזיה אינה בשימוש, המסך אינו מפריע ותופס מקום בחלל. תוכלו לבחור למעלה מ- מ-25 זרועות שונות למסכים, כך שיתאים בדיוק לחלל שלכם.

טלוויזיות מעליות למסכי טלוויזיה. גליל ש.ל.ג צילום: יח"צ

טלוויזיה553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...