שופכים גלונים של צבע טרי: גרסה מורחבת ליריד האמנות והעיצוב של ת"א

זו השנה הראשונה שיריד "צבע טרי" פורץ את גבולות התערוכה המרכזית ויוזם אירועי לוויין ברחבי העיר. אמנים חדשים וותיקים, גלריות, בתי מלון ופרויקטי חממה מחכים לשוחרי הז'אנר

 

יריד צבע טרייהיו גם סיורים מאורגנים לחובבי היריד

 

 

בזמן שהבמה החד פעמית והמושקעת של תחרות האירוויזיון מתפרקת ומתקפלת לאיטה בטרם תעבור למדינה המארחת הבאה, מוקמות באקספו תל אביב במות חדשות ואמנותיות לא פחות. ביתנים 13,12,11 יארחו הפעם את יריד צבע טרי 2019, חגיגת האמנות, העיצוב והתרבות התל אביבית, עם תערוכה מרכזית בינתחומית, תערוכות חדשות בפורמטים מוכרים כחממת האמנים העצמאים, פרויקט הגלויה הסודית, פרויקטים למען הקהילה ולראשונה אף אירועי לוויין ברחבי העיר, ביניהם מוקדים שונים של מיצגים והופעות.

 

 

 

 

מותג ישראלי-חברתי: קראפט לצורך ישיבה


המותג החברתי הישראלי iota יציג ביריד בפעם הראשונה, ויביא איתו את הנדנדות שעוצבו בהשראת עולם העצים המטפסים ומקומות פראיים. מותג העיצוב, המבוסס על טקסטיל ונמכר בחנויות וגלריות ברחבי העולם, מספק עבודה בתנאי שכר הוגנים לנשים שנמצאות מחוץ למעגל העבודה ומשתמש בטכניקת הסריגה, מלאכת היד היחידה שיש לה סימנים מוסכמים בינלאומיים, המוגדרים כשפה, מה שמאפשר לגבור על קשיי מרחק, שפה ותרבות ומייצר קהילה של סורגות מסביב לעולם. הצוות של iota מלמד טכניקה זו, והסורגות – ביניהן אמהות ופליטות סוריות – מייצרות את המוצרים בביתן ובתנאים הנוחים להן. הנדנדות נוצרו מחוטי כותנה ופוליאסטר, שהושחלו ונקשרו אחד אחד לחבלים. מטרתן לייצר חוויה, לחבר את המשתמש לילדות, לייצר זיכרון המשלב בין ההווה לקראפט ולהציע אלטרנטיבה לאובייקטים מוכרים לישיבה.

 

טל צורטל צור, המעצבת מאחורי המותג iota, על הנדנדה

 

 

חממה ליוצרים: נותנים פוש לצעירים


במסגרת חממת מפעל הפיס לעיצוב זכו שישה מעצבים צעירים למענק כספי עד 50 אלף שקלים לפרויקט חדש, לליווי של מעצבים בכירים ולתצוגה ביריד. נעמה אגסי תציג סדרת חפצים העוסקת בחיקוי אלמנטים טבעיים ותופעות טבע. נטע אשרי ותום כהן, סטודיו BeHold, עיצוב מוצר ועיצוב גרפי, יציגו פרויקט מחקרי הבוחן את גבולותיה של למינציה בפורניר והופך את העץ הפשוט לחומר יקר ערך וייחודי שממנו נוצרים חפצים ורהיטים. נעמה בן משה תציג קולקציית שמיכות רב שימושיות באריגת ג'קארד ואביזרים נלווים בהשראת הפילוסופיה השבדית (Lagom) השואפת ליצור צורת חיים מאוזנת. מיכל לויצקי תציג מערכת גופי תאורה צמודי קיר המשלבת פליז והדפסת תלת ממד בטכניקות צורפות כשהחלקים המודפסים הופכים לאבני החן כבתכשיט ההופך את הקיר למחזיר אור. עמרי פישר יציג בית מטבחיים לנייר,  פרפורמנס עיצובי המערער על הדרכים המסורתיות בהן אנו מתייחסים למוצר ובאופן ספציפי לנייר. וניב תשבי, אמן, מאייר ומעצב, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, יציג את Tongues of Fire – סדרת פמוטי עץ במהדורה מוגבלת, שהם עשרות דמויות צבועות ומצוירות ידנית, המביטות באימה בעודן עולות באש, בטקס אשכבה לאובייקט המאיים לכלות את עצמו. כל פמוט הוא דמות שונה, וקיים רק אחד ממנו.

 

חממת המעצבים של מפעל הפיסמתוך חממת המעצבים של מפעל הפיס: ניב תשבי, Tongues of Fire, עץ, צבע אקרילי ושעווה

 

 

תערוכות לוויין: יוצאים בחוץ


עשרה מוקדים ברחבי תל אביב יפו יארחו תערוכות ופרויקטים בהובלת גלריות מרכזיות ובהשתתפות מוזיאונים וחללי תצוגה אלטרנטיביים, מלונות, בוטיקים ומסעדות החל מ-31.5. גלריה גורדון תארח תערוכה של הדואו האמנותי Faile, גלריה רוזנפלד תארח תערוכת יחיד של שירלי ווגנר ותערוכה של אמני הגלריה בחדר הפרטי, גלריה גבעון תציג תערוכה קבוצתית וגלריה דביר – תערוכת יחיד של האמן הסיני Yan Xing ועוד. אמני הקולקטיב אגריפס 12 מירושלים יתארחו בקריית המלאכה עם פרויקט משותף, וקולקטיב האמנים מרומניה Apparatus 22 יקים מיצב תלוי מקום במכון הרומני לתרבות.

בבית בנמל, The Box וחללים מפתיעים נוספים יתרחש פופ אפ חגיגי של עיצוב ואמנות, ביפו העתיקה יתקיים שת"פ של היריד עם תוכנית השהות "אתר", גלריית החוצות, מוזיאון אילנה גור, סטודיו סינד, גלריה אספיס, גלריה Rezort ואחרים. שיתופי פעולה יתקיימו עם אוסף האמנות של מלון הנורמן ועם דוקאביב במסגרת הקרנות סרטי אמנות בסינמטק ובמוזיאון תל אביב לאמנות. COS, מותג האופנה העולמי, יקיים לראשונה שיתוף פעולה אמנותי עם היוצר הרב תחומי אהוד בנית, בדומה לשיתופי הפעולה שהוא מקיים מדי שנה בשבוע העיצוב מילאנו.

 

חממת האמנים העצמאייםמתוך חממת האמנים העצמאיים: אריק וייס, בריכה, קולאז' / הזרקת דיו על נייר

 

 

צפייה להונגריה: שת"פ בינתרבותי


במסגרת שיתוף פעולה בינתרבותי בין ישראל והונגריה תוצג תערוכה בנושא "הצופה" בהשתתפות שבעה אמנים הונגרים. התערוכה עוסקת במקומו של הצופה בעבודת האמנות ומושפעת מעולם האופנה והאינסטגרם, בהם הדימויים מובנים במיוחד על מנת להפעיל את הצופים. כאן האמנים בודקים איך עושים זאת בתחום האמנות.

 

 

סיורים ברחבי העיר: לא צריך להסתובב לבד


כבכל שנה, "הסיירת סיורי אמנות" משתפת פעולה עם היריד ומדריכה סיורים מיוחדים במוקדים שונים (בתשלום). עוד לפני פתיחת הדלתות הרשמית יתקיים סיור VIP שיתמקד במבחר אמנים מחממת האמנים העצמאיים, בתערוכות השונות המוצגות ביריד ובפרויקטים המיוחדים. אותו סיור יתקיים בפורמט רגיל וכן יהיו סיורים במסגרת גלרי וויקאנד של היריד – גלריות, מוזיאונים ומרכזי תרבות שונים ברחבי העיר, סיור אמנות בדרום תל אביב, סיור אמנות בשכונת פלורנטין, סיור גלריות ביפו, סיור אמנות בנמל תל אביב, סיור אמנות במרכז העיר, סיור אמנות בקרית המלאכה, סיור במוזיאונים של לב העיר, סיורי גמלאים ועוד.

 

יריד צבע טריסיורים במסגרת גלרי וויקאנד ועוד

 

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...