תמשיכו לחלום: כל מה שצריך בבית כדי לקרוא לו חלומי

תניחו לחדר הכושר והספא הביתיים, ותתרכזו במה שאפשר לממש כבר בבנייה הקרובה: מיציאה למרפסת היישר מסוויטת השינה ועד למטבח מרווח וחדיש שיספק את כל הצרכים

 

מטבח ופינת אוכל קלאסיעיצוב: אתי גבאי, מטבח: רגבה. צילום: עודד סמדר

 

 

לכל אחד יש חלומות משלו לגבי הבית שבו הוא רוצה לגור – יש שידמיינו בית מלא אור ומקומות אחסון, ויש שיפנטזו על קומות ומפלסים או יציאה לגינה היישר מסלון רחב ידיים. גם בריכה, חדר כושר או ספא ביתי הם חלומות לגיטימיים לבעלי ממון, אבל כדי להישאר בתקציבים נוחים וארציים יותר, בחרנו להתמקד באלה שיש סיכוי סביר יותר לממש בבנייה הקרובה. אם מישהו מכם בונה או משפץ ומתלבט מה לכלול בתכנון האולטימטיבי שלו, ייתכן מאוד שחמשת הבאים ייכנסו לרשימת המובילים מכל המאוויים האפשריים.

 

 

מטבח משוכלל בכל סגנון


כשמישהו אחר קובע עובדות בתכנון הדירה ולנו אין שליטה על המטבח, קרוב לוודאי שהנתונים לא יספק את רצוננו וצרכינו. המטבח הוא אחד המקומות העיקריים בבית שדרוש בו מרחב פעולה, וגם כשאין בשלנים בבית, ככל שיהיה גדול, מפואר ומשוכלל יותר – כן ייטב. הוא צריך לספק מקום ישיבה, משטחי עבודה, ואם אפשר לשבץ בו אלמנטים מפתיעים כמו פרזול חדשני, קולט אדים נסתר, נישות לתבלינים ועוד – הרי זהו החלום בהתגשמותו, ולא משנה אם הסגנון שבחרתם הוא מודרני, סקנדינבי, מקסיקני או כפרי.

 

מטבח משוכללעיצוב: אתי גבאי, מטבח: רגבה. צילום: עודד סמדר

 

 

סוויטה עם יציאה למרפסת


סוויטת הורים היא חלום ישן שהוגשם וממשיך להיות מוגשם גם בבתים פרטיים וגם בדירות, אפילו קטנות, משום שבעזרת עיצוב נכון כל זוג יכול להרגיש כאילו הוא מצוי בבית מלון. אם מרפסת מוצמדת לאותה סוויטה, החגיגה כפולה ומכופלת. "סוויטת ההורים אשר נמצאת במפלס הכניסה זוכה ליציאה מפנקת לבריכת השחייה ולאזור ישיבה בקרבת המים, כך שבכל בוקר עם הסתת הווילונות והצלונים, מתעוררים בעלי הבית במעין אזור נופש קסום", אומר אדריכל עדי סמט. מרפסות הן מוצר נדל"ני יקר ערך, וכשיש לנו כזו לא רק ביציאה מהסלון אלא גם בחדר השינה – אנחנו חיים בסוג של חלום.

סוויטה עם יציאה למרפסתאדריכלות: סמט אדריכלים, פרקט אלון מעושן מולבן ודק טיק: PARQUETEAM. צילום: עודד סמדר

 

 

להישאר בבית ולהרגיש בחוץ


היום, כשכל אחד שואף לפיסת גינה זעירה, המשמשת לשעת רגיעה ושאיפת אוויר, אפשר למצוא אותן אפילו בדירות קטנות, גם כאלה שאין להן מרפסת מוגדרת ובעליהן מייצרים אותן לעצמם. גינה היא חלומם של רוב האנשים בארץ או בחו"ל, אם כדי להתמזג עם הנוף ואם כדי לייבא אותו פנימה לתוך הבית. גינה בפינת מגרש בבית שתוכנן ועוצב על ידי שלומית זלדמן מאפשר נקודת מבט מרחבית גדולה לכל הגינה. העץ מצל את הפינה ומאפשר ישיבה גם בחודשים החמים של השנה. הריחוק מהכביש מעניק שקט, וההגבהה של הפינה ביחס לגינה עצמה מוסיפה לחוויית השהייה בה.

 

שביל גישהתכנון ועיצוב: שלומית זלדמן. צילום: עמית גושר 

 

 

קולנוע בתוך הבית


בין אם האורחים מרבים להגיע ובין אם בני המשפחה מעדיפים לצפות בסרטים לבד, אין ספק שחדר קולנוע ביתי הוא מהחדרים המפנקים ומהמרשימים ביותר של הבית. שם אפשר להשתרע, לשחק, להרעיש, להפעיל את האפקטים הקוליים, להאיר או להחשיך והכול כלול ביישומי הבילוי והפאן. קומת מרתף בתכנון של דונסקי-גינדי אדריכלים משמשת כמקום בילוי פנימי לדיירי הבית ואורחיהם, ובה הוקם חדר הקרנת סרטים מרווח, חדר משחקים וחדר כושר מאובזר למגוון פעילויות חלומיות.

 

קולנוע בתוך הביתאדריכלות, עיצוב פנים ותכנון נוף: צבי דונסקי – דונסקי-גינדי אדריכלים. צילום: עוזי פורת

 

 

מדרגות פיסוליות


מגורים במפלסים אינו מהחביבים על כולנו, אבל אם כבר יש מדרגות לקומה השנייה, מוטב שייראו מזמינות, למשל כפסל אמנותי שהושקעה בו מחשבה רבה, והופכת אותו לפוקל פוינט בקומה. בבית פרטי בתכנון אדריכלית דורית סלע מוביל גרם מדרגות ספירליות מעץ לאגף ההורים. המדרגות תוכננו כך כדי ליצור עניין ולהוות ניגוד לקווים ישרים שמופיעים ברחבי הבית. בקצה העליון של מעקה הגבס צינור מתכת, ובמרכז המדרגות נברשת שגם היא ספירלית, כדי לשמור על שפה אחידה.

 

מדרגות פיסוליותאדריכלות: דורית סלע, אורן וייץ – דורית סלע אדריכלים. צילום: אורי אקרמן

 

 

מרכזית
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה שמזכיר לי, שכל אחד והחלומות שלו.

חלומות בלהות

משגעעע. ברמה ממש

חלום קר

די עם הכתבות הריקות מתוכן

בודק...