תפנית לפריט: כך מנטרלים מראה נדוש ועייף בסלון ובמטבח

ארון, ספרייה או שיש למטבח הם פריטים טריוויאליים שלא חייבים להיות נדושים, ואם הם כן – אפשר לטפל בהם או בסביבתם כדי להעשיר את מראה החדר וליצור מהם סיפור מעניין

 

עוד ארון ועוד מדף, עוד מטבח ועוד משטח, שנראים כמעט אותו דבר עם העץ או הצבע הלבן הבטוח, גורמים לנו לפהק עוד לפני שהגיע הזמן לישון. כדי להוציא את השעמום מהפריטים והרהיטים הפונקציונליים והחשובים האלה, אפשר לשנות להם צורה או גוון ולהעניק לבית מראה אחר וייחודי.

ארון עליון: משחקי נפחים 


ארון עליון במטבח מוסיף מקום אחסון חשוב, אבל אם הוא בצבע המטבח הקיים, הוא חלק ממאסה,"בלתי נראה" ומשמש בתפקידו הפונקציונלי בלבד. ארון או ארונית עליונה הם אחד האלמנטים במטבח שניתנים לגיוון בצורה, בצבע או בקומפוזיציה שבוחרים לו, שאינה נראית כמו שאר המטבח, ובכך הוא הופך לנקודת הדגש בחלל.

 

מטבח המשלב בין המראה הכפרי לתעשייתי.אפשר גם וגם. מטבח המשלב בין המראה הכפרי לתעשייתי. אביבי מטבחים. צילום: עינת דקל

 

ארון בגדים: שיקוף של החדר


כל חדר צריך ארון, שנוכחותו כרהיט גדול מורגשת ולפעמים אפילו מעיקה על העין. צבע לבן או ארון בצבע הקיר יכול לסייע ב"העלמתו". הטמעה אחרת של הארון בחדר, כדי שלא יפריע, היא בחירה של דלתות מראה, שמשקפות את החדר במלואו ויוצרות תחושה של גודל גם כשמדובר בחדרים קטנים. כשלידו ממוקמת פינת ישיבה מטופלת ומפנקת, משקפת המראה סיפור שלם.

 

הלבשת בית בחדר שינהעיצוב: אורנה פוריץ. צילום: אלעד גונן

 

 

ספרייה: תמונה בפינת האוכל


ספרייה היא פריט שאוהבים בבית או לא אוהבים בכלל. כשהיא נמצאת, אי אפשר להתעלם מנוכחותה, אבל לעיתים היא נראית כגיבוב של ספרים שהאבק הוא חלק אינטגרלי ממנה. כדי לתת לה משמעות נוספת היא יכולה לשנות צורה או להיות מוצבת בגב פינת האוכל ולתפקד כרקע, תמונה או טפט בפני עצמו עם כמות נכבדת של עניין ועושר תרבותי. בבית בעל סגנון אורבני חם, שמשלב שטיח אינדיאני יחד עם שולחן עץ ומדפי עץ מסיבים, נוצר חיבור מושלם ונעים עבור פינת אוכל והפך אותה לחלק משמעותי מחלל הבית. אגב, גם המשחק העיצובי של סידור הספרים ושיבוץ אקססוריז מוציא אותו מהגבול הנדוש.

 

פינת אוכל עם ספריהעיצוב: אורנה פוריץ. צילום: אלעד גונן

שיש במטבח הוא פריט חובה שצריך לשמש ביעילות. הוא אומנם בעל משטח רחב, אבל דקיקותו מעלימה אותו מהעין ומה שבולט הוא בעיקר מה שמניחים מעליו. במטבח לבן, שכמו נטמע בקיר, בולט משטח Sensa של Cosentino שהוא משטח גרניט אקזוטי ועמיד בפני כתמים שמקורו באבן מברזיל. כל משטח שונה ממשנהו בשל העורקים המיוחדים שנראים עליו.

 

 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החדר הרוסי
החדר הרוסי, הגדול עם הספרים והמעקות...וואו,וואו,וואו. אומנם מזכיר מוזיאון אך ממש מהמם

החדר הרוסי
החדר הרוסי, הגדול עם הספרים והמעקות...וואו,וואו,וואו. אומנם מזכיר מוזיאון אך ממש מהמם

המטבח- דוגמא גרועה :(

בודק...