אין דבר כזה נשי מדי: נותנים מקום של כבוד לטיפוח

ממש כמו חלום על ניראות השמלה ביום הכלולות, כל אישה חולמת על חדר ההלבשה היפיפה שיהיה לה בשלב כזה או אחר. המקום האולטימטיבי והקסום אליו היא יכולה להתכנס עם עצמה ולהתאחד עם כל הטוב שמסביב

 

במשך מאות שנים, חדר ההלבשה נחשב  לעמוד התווך של בתים מפוארים. כיום, ניתן למצוא חדרי ארונות והלבשה מעוצבים בקרב סלבריטאים רבים, או בבתים מרווחים שיש להם מספיק מקום לחלל כזה. ובכן, הגיע הזמן ליצור פינה כזו בבית שלכן. אם חושבים על זה לעומק, חדר הארונות הוא חדר מאוד חשוב בבית והוא יכול לפתור לנו שתי בעיות עיקריות: אסתטיקה ומיקסום. הרי ארון בגדים אחד כמעט אף פעם לא מספיק לנו. מדוע להתפשר-  אם אפשר להשתדרג?  האתגר הוא באופטימיזציה של החלל הנתון או במציאת הפריט המתאים והמדויק. לשם כך, ריכזנו עבורכן מספר דוגמאות שיכולות לתת לכן השראה ולכוון אתכן אל עבר הגשמת החלום.
חדר הלבשה עם כסא מרופד
חדר הלבשה עם כסא מרופד למדידת נעליים, אדריכל טל אוחיון, צלם: עודד סמדר
העלימו את התסכול

חשבו על חלל שיש בו את כל מה שאתן צריכות, ללא מעברים ותיזוזים מיותרים בין חדרים. כל מה שנותר הוא לתכנן נכון את שלושת האלמנטים הקריטים ביותר ליצירת נוחות: גודל מראה, מושב וגופי תאורה שתואמים לחלל.
להתאפר ללא תאורה נכונה עלול להקשות. שולחן האיפור חייב להיות ממוקם ליד מקור של אור טבעי, ואם אין אחד כזה, תאורה ממוקדת יכולה לעשות את העבודה. בשביל למקסם את תפקיד התאורה באופן המיטבי ביותר- דרושים מקורות אור נוספים מכל זוויות החלל הקיימות.
רצוי שגודל המראה יהיה כמה שיותר גדול ביחס לחלל בשביל שיוכל לשרת אתכן ביעילות, אך אין זו חובה. וודאו ששולחן האיפור והמושב שלכן מעוצבים לפי המידות המתאימות למראה. בנוסף, חשבו על פונקציות נוספות שהמושב יכול לתרום לכן – האם ניתן למדוד עליו נעליים? האם הוא דינמי ויכול לנוע ממקום למקום? נפתח לכורסא מפנקת?  או אולי – יש בו הכל מהכל?
מראה נשלפת מארון
דומיסיל, מראה נשלפת מארון לחיסכון במקום, צילום: יחצ
 מראות כפולות
מראות כפולות ברונזה, נובל קולקשיין, צילום: עדי קראוס
אחסון יעיל ביותר

החלקים המאתגרים ביותר בתכנון חדר ההלבשה הם המדפים, המגירה ותצורת הקולב. יש כל כך הרבה אפשרויות, וכל החלטה תשפיע על קיבולת האחסון במידה ניכרת.
חשוב לבדוק היטב כל קטגוריה בפני עצמה. למשל: אם יש לך הרבה שמלות, תצטרכי יותר שטח לקולבים ולשטח נקי מתחתיהן. לגבי תכשיטים, תכשירי איפור ומוצרי שיער רבים, רצוי שתיצרי עבורם מקום אחסון יעיל בו תוכלי לשלוף בקלות את המוצרים ולהתארגן בקלות ונינוחות כמו בסלון יופי.
חדר ארונות מאורגן
חדר ארונות מאורגן -לכל פונקציה יש מקום ייחודי משלה, ארונות ריברייה בהתאמה אישית, ארונות ריברייה, צילום: ישראל כהן 
לא לדפוק חשבון

האווירה שתיצרו בחלל חשובה מאין כמוה. הרי מדובר בחדר הלבשה האישי שלכן, ואתן צריכות לחיות איתו בשלום. לכן, הקפידו על הערך האסתטי שאינו פחות חשוב מתכנון החלל. קיימים לא מעט סגנונות, אך בשונה מחללים שונים בבית, חדר ההלבשה יכול להוות מעין מקדש – מקום בו אתן מקבלות את עצמכן והגוף שלכן כפי שהוא. זה הזמן לעצב אותו בדיוק כפי שדמיינתן, ללא פילטרים וללא צורך להתנצל.
פודל 553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...