אל תדפקו אותי: לעצב את הקיר בלי אף מסמר

לא חייבים לחורר קירות בשביל לתלות תמונה או להציג את אוסף צלחות הווינטג' שהתקבל בירושה מסבתא. בדיוק בשביל זה יש מדף, מגנט, כוננית או סתם כיסא להניח עליו מסגרת

גופי תאורה תעשיתייםעיצוב: רוני ארליך, handmade by roni. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

קירות פנויים הם חגיגה לשוחרי העיצוב והאמנות, אבל לא בכל פעם אפשר להסתער על הקירות ולהתחיל במלאכת התלייה. זה יכול להיות בגלל דירה שכורה שלא רוצים לחורר את הקירות כדי לא להשלים סתימות וצבע ביום שאחרי, וזה יכול להיות בגלל שמדובר באלמנטים גדולים, מורכבים או זמניים שאין כוונה לתלות ממילא, או פשוט כאלה ש"נשתלו" כחלק מהקיר ולא ישאירו אחריהם סימן. כך או כך, יש דרכים יצירתיות לשלב עניין, צבע ותמונות בבית גם בלי פטיש ומסמרים ועדיין לקבל את האפקט המעוצב הרצוי.

פשוט להניח: אמנות מתחלפת על שידה


כשהפרויקטים במשרד הנדל"ן מתחלפים ללא הרף, ומעוניינים להכניס עניין ואופי באמצעות אמנות ייחודית ואבזור מתחלף, יוצרים לכך פינה דקורטיבית ומניחים עליה את התמונות הרצויות. כשפרויקט חדש ייכנס, תתחלף גם האמנות.

שידה בכניסה לביתעיצוב: מיכל וולפסון. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

רק למגנט: מגנט ולא על המקרר 


המקרר היה פעם המלך הבלתי מעורער של המגנטים בבית, אבל מאז שפרצו לחיינו המעוצבים לוחות המגנט המקוריים, הפכו אלה לאוחזים המועדפים של תמונות קלות משקל, הדפסים מעוצבים וגלויות דקורטיביות. כשהמגנט עצמו ממגנט אליו את תשומת הלב, גם הוא חלק מהחגיגה העיצובית. להשיג ב-www.arthouse.com

להשתמש ברהיט: תצוגה מתחלפת בוויטרינה


בוויטרינה בעלת הגוון הסגול לבנדר מאוחסנים כל אוספי המשפחה, צלחות ווינטג' שהן ירושה מסבתא, כוסות צבעוניות ובקבוקים מיוחדים. מדי כמה זמן מתאפשר רענון של התצוגה בעזרת הוספה ותזוזה של אלמנטים שביחד מהווים תפאורה נאה לשולחן האירוח.

וטרינה כחולהעיצוב: יעל גולדטסוף פרידלר. צילום: אביב לום

לבד או שלא: להדביק על הקיר ולשכוח


הדרך היעילה ביותר לטפל בקיר שלם בלי טיפת צבע ובלי לגעת באביזרים כמו מסמרים או פטישים היא הדבקת טפט. אם הדבקה עצמית היא לא הקטע שלכם, וסרטוני הדרכה ביוטיוב אינם בשבילכם, תצטרכו להזמין לכך איש מקצוע, וכשתעזבו את הדירה ייתכן שתידרשו גם להסיר את הטפט. אבל לפחות לא תצטרכו לשבור את הראש אילו תמונות לתלות, באיזו קומפוזיציה ומתי לא כדאי להפריע לשכנים עם דפיקות הפטיש.

טפט צבעונימתוך קולקציית הפסים Stripes+ של גולדשטיין גלרי טפט. צילום: לוק רינסן  

בעזרת איש מקצוע: כמו תמונה שתולה בקיר


חלל מתחת למדרגות נוצל כחדר כביסה, וכדי להימנע מקיר ארוך ללא אופי נוצרו שני גופי תאורה לא סימטריים אך משלימים בעזרת משרביית "דקובריק" ממתכת שנשתלו בו. כך הפך הקיר לנקודת עניין, כמו ציור מופשט, והוא משמש גם למטרות פונקציונליות כתאורה ואחסון.

מחיצה מוארתעיצוב: ורד ברטל, אלמנט קיר: "דקובריק". צילום: אביב קורט 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ורד ברטל אדריכלית מהנשמה
לא פלא שהיא מופיעה פה. אלופה!!!!! מנסיון

וואו איזו כתבה מיותרת.
במקום מסמר קטן לשים טפט. על כל הקיר. וואו פתרון מדהים. איך לא חשבתי על זה? או סתם בקטנה להתארגן על גומחה או שבריה. אחלה. תודה!

צופית צודקת לגמרי !
וגם כן רואים בכתה תמונות על מסמר... לדעתי פשוט צריך לשלוח לקורס חוזר את מי שנותן שמות לכתבות בבניין ודיור. גם אם הכתבה מעולה אם השם לא תואם את המציאות עצם האכזבה מזה שלא קיבלת את מה שציפית לקבל כבר אתה לא מרוצה מהכתבה כי היא לא תואמת כותרת. לפעמים החכמה היא לא רק להכין אוכל טעים היא לדעת איך להגיש אותו.

בודק...