בכלום כסף: האנשים שהצליחו לשדרג את הבית בזול

כולם יודעים שזה אפשרי אבל לפעמים מתקשים להבין איך לעשות את זה נכון: יצאנו ומצאנו כמה מעצבים עם הרבה השראה. לגזור ולשמור

הרצון, ולפעמים התשוקה, לעצב את הבית מחדש או לפחות את חלקו לא תואמים תמיד את היכולת הכספית שלנו. כשכל כיסא עולה מאות שקלים, וחיפויים, טקסטילים ושאר מוצרים נמדדים לפי מטראז' ועליהם יש להוסיף את מחיר העבודה – קשה לחדש או להתחיל פרויקט כלשהו בפחות מכמה אלפי שקלים. ובכל זאת יש מי שאינם מתייאשים, מחפשים ומוצאים דרכים יצירתיות לנגר, לצבוע ולהעניק לבית מראה חדש בסכום שהוא הרבה פחות מהצפוי. הנה כמה דוגמאות:
קיר עץ ממוחזר

במהלך העבודה כאן נאספו משטחי עץ ממשטחי פריקה שהגיעו לאתר הבנייה. המשטחים פורקו, שויפו ונצבעו בגווני לכה שונים, והוספו כתובות בעזרת שבלונות (30-10 שקלים) ודקורציות (50-30 שקלים). העצים חוברו לקיר על ידי בעל הדירה באמצעות ברגים, נוספה מנורת קיר מתכווננת (300 שקלים), וכך נוצר קיר מחופה עצים ממוחזרים פעיל ושימושי, שבו אפשר להשאיר הודעות ולהניח מפתחות ושאר חפצים.
סך כל השדרוג: כמה מאות שקלים
קיר עץ ממוחזר
עיצוב: עינת תירוש. צילום: צופית ברבי
גינת תבלינים למרפסת

עוד רעיון שהגיע ממשטח פריקה של סחורה שהגיעה לאתר הבנייה בזמן העבודה הוא יצירת גינה אנכית. המשטח עצמו ללא עלות, וההשקעה הכספית נותבה למדבקות במראה לוח (35 שקלים), גלגל ומתלה דקורטיביים (כ-100 שקלים) וצמחי תבלין שונים (10-5 שקלים לשתיל).
סך כל השדרוג: כ-200 שקלים
גינת תבלינים למרפסת
עיצוב וצילום: עינת תירוש
חדר תינוק

חדר תינוק בדירה שכורה עוצב בתקציב מוגבל, תוך שימוש ברוב הרהיטים הישנים וצביעתם בלבד. שידת ההחתלה, מיטת התינוק ושולחן הצד נצבעו, כמו גם קירות החדר. רכישות שבוצעו היו של ריהוט משלים – וילונות, מנורת לילה, שטיח, הדום עם אחסון, מדפים ומסגרות עם תמונות שהמעצבת הכינה בעצמה. כמו כן, נרכשו בדים שבהם רופדו כורסה ישנה וכריות ושודרג אהיל ישן. שאר הפריטים, כמו שולחן קפה עם דוגמת פסיפס, צעצועים וגלובוס ישן, היו בבית ושופצו קלות.
סך כל השדרוג: 1,500 שקלים, כולל ציוד צביעה
חדר שינה תינוק
עיצוב וצילום: שני עינתי
 
קיר מטבח

קיר ריק בחלל הציבורי יכול להיות אתגר לא פשוט לפיצוח, ולו רק בשל שפע הרעיונות שאפשר ליישם עליו. מה בוחרים משלל האפשרויות? בקיר שמאחורי פינת האוכל במטבח זה אולתר רעיון מקורי המשלב מספר אלמנטים יצירתיים. שני מדפים ישנים שהיו בבית נצבעו בצהוב, ומעליהם הודבקה דוגמה בצבעי זהב וצהוב שנעשתה בעזרת שבלונה. על המדפים נתלו קרשי חיתוך והונחו ספרי בישול, תמונה ממגזין שמוסגרה במסגרת, כלים וכוסות. לצד המדפים נתלה קרטון פיצה(!) בהדפס וגרפיקה מיוחדים שסיימו לאכול ממנו, שמרו ומסגרו. היתרון בקומפוזיציה שנוצרה הוא שאפשר להחליף את מרכיביה מתי שרוצים.
סך כל השדרוג: כמה עשרות שקלים
 קיר מטבח מעוצב
עיצוב: סורנה כפיר. צילום: גלית דויטש 
מייקאובר למטבח

במטבח קיים הוחלפו הדלתות הקיימות ונבנה קיר כדי להגדיל את השטח הכללי של המטבח ולאפשר מיקום של ארונות נוספים. מהצד השני של הקיר נוצר חלל כניסה שאפשר למקם בו ארון שירות. לאמצע המטבח נקנה אי עם משטח בוצ'ר בלוק, שיחד עם הגדרת החלל נתן אפשרות לאחסון נוסף, אזור עבודה ומקומות ישיבה.
סך כל השדרוג: פחות מ-10,000 שקלים
מטבח לפני עיצוב
עיצוב: אלינור בלומברג. צילום: ניב אשל
מעלה מדרגות

זוהי רק מבואת מדרגות, אבל אף אחד לא אמר שצריך להשאיר אותה מיותמת מיחס עיצובי. שתי תמונות נקנו בשוק – האחת גובלן ישן והשנייה עלי מתכת שהרקע שלהם נצבע בירוק (50 שקלים). מנורת הקיר מעליהן נרכשה במיוחד, מוט נירוסטה נרכש בחברת צינורות ומתכות ונחתך למידה הרצויה כדי להרכיב מעקה (100 שקלים), אליו נוספו מחזיקי נירוסטה תואמים. הארון בכניסה הוא ארון בסיסי שעוטר בעבודת יד.
סך כל השדרוג: כמה מאות שקלים
תמונה מעוצבת
עיצוב: סורנה כפיר. צילום: גלית דויטש 
מבואת חדרים

במקרה הבא, אחד הקירות בין הכניסות לחדרים בבית נצבע בגוון בעל נוכחות ועליו הוטבעו כתמי צבע בעזרת שבלונה (מדביקים על גבי קיר הצבוע וצובעים בעזרת ספוג או רולר ספוג. מעבירים לחלק הבא של הקיר וממשיכים כך עד שמסיימים את כולו). לאחר שנוצרה טקסטורה מיוחדת נתלו על הקיר שלל מסגרות בצבעים שונים, בהן שולבו תמונות משפחתיות שמתאימות למרחב המשפחתי. עלות הקיר כולל צבע 400 שקלים, מסגרות 200 שקלים, ספסל 1000 שקלים, פוף 500 שקלים וכריות כ-40 שקלים.
סך כל השדרוג: קיר – 600 שקלים, ריהוט ואביזרים – 1,600 שקלים
קיר מעוצב וטפט
עיצוב: תמי ברונפן. צילום: מושי גיטלס

העיקר להתמקד
כמה טיפים שיעזרו לכם למקד את העניין העיצובי ולשמור על מסגרת תקציבית:
דללו את המרחב: פחות רהיטים ועומס של פריטים יעזרו לעין להתמקד במספר נבחר של חפצים שיהיה המוקד האמיתי של החלל.
צבע אחד בולט: כשהמראה הכללי של המרחב הוא בגוון אחיד, רצוי בהיר, פריטים בודדים בעלי צבע בולט יהוו את נקודת המיקוד.
 
תמונה גדולת ממדים: יצירת אמנות, תמונה מודפסת, פורטרט משפחתי בהגדלה או אפילו מראה גדולה הם השקעה חד פעמית שתמשוך את העין ותעשה את העבודה. על אותו משקל אפשר לחלק את התמונה/מראה לכמה תמונות/מראות קטנות.
קיר נושא באמבטיה: קיר אחד במקלחון יחופה כולו באריחים באותו צבע, ויהיה שונה משאר החיפוי בחלל. בדרך כלל זהו קיר קטן יחסית, שאותו תוכלו לחפות גם באריחים הנמכרים לפי יחידות ולא לפי מ"ר.
עוד מדריכי עיצוב בזול: 
 

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...