הגוון שגורם לנו להסמיק: שוברים את כל המיתוסים עם צבע ורוד

תשכחו מוורוד לחדר הילדות או לחנות גלידה. הצבע הילדותי-נשי-קיצי מקשט בגאון קירות, חדרי אמבטיה ואפילו פינות בסלון. בואו תראו כיצד

אחרי שנים שבהן הורגלה העין שלנו ללבן, בז' ואפור, זולג לפנים הבית הצבע הוורוד, שבשימוש מושכל, בגוון המתאים ובמינונים הנכונים ימלא את סביבתו בשיק קליל, מתוק ומפתיע. לא מדובר בחדרי ילדות, ולא בעיצוב ארנבונים, הלו קיטי וחבריהם, אלא בדבר האמיתי – קירות, רהיטים ופריטים להלבשת הבית שנושאים בגאון את הטון הרך ואפילו את הגרסה הצעקנית יותר שלו.

 

קיר בסלון


אפשר לצבוע את כל הקירות בלבן, בז' או גרז' (אפור+בז') קלאסיים וגם אין מקום לטעויות איתם, אבל נועזות היא שם המשחק אצל המעצבת ויטל פרי שלטון שבחרה לחמם את החלל המרכזי אצלה בבית בגוון ניטרלי מסוג אחר אחר. "פלטת הצבעים מבוססת על ירוק אמרלד, טורקיז ופיץ' ורדרד, אומרת פרי שלטון, "הבית הוא שלי, כך שיכולתי להתפרע עם הצבעוניות. ורוד מוסיף המון ומתאים כמעט לכל פלטת צבעים".

 

קיר ורוד בסלון עיצוב וצילום: ויטל פרי שלטון

 

 

שטיח בפינת ישיבה


את הוורוד החיוור מאמצים בחום בסגנון העיצוב הסקנדינבי. בהירותו אינה משתלטת על החלל, ומספיקות נגיעות קטנות ממנו – בכיסאות, בשטיח או בארונית – כדי להשביע את העין כשלא רוצים מראה ורוד כולל. בדירה שכורה של משפחה עם שלושה ילדים קטנים ביקשה המעצבת ליצור מקום שמח עם שילוב צבעים לא רועש מדי. פלטת הצבעים שנבחרה משלבת צבעוניות ניטרלית של לבן, אפור, עץ ואקססוריז וטקסטיל בצבעים עזים יותר כמו ורוד ומנטה. שטיח fibers ורוד הכניס חיים וסימן לדיירים את הניתוק מסביבת העבודה האפורה והמעבר לבית ולילדים.

 

קיר ירוק בסלון עיצוב: טל אגא. צילום: גלית דויטש

 

 

מזנון טלוויזיה 


עדיין בסלון, והפעם מזנון טלוויזיה מקולקציית הפופאפ בהשראת טעמי הגלידה של "עיונה". הוא עשוי בעבודת יד, סגנונו נוסטלגי עם קווים נקיים והוא צבוע בגוון גלידת מסטיק ורודה. בחלק העליון בוצ'ר עץ מלא בצבע טבעי, שתי דלתות עשויות תריסי עץ ושתיים אחרות עשויות זכוכית סבתא במראה נוסטלגי. בשל המראה הקלאסי אפשר להזיז אותו ולמקם גם בפינת האוכל, בחדר העבודה ועוד.

 

שידת טלוויזיה ורודה מזנון גלידת מסטיק של "עיונה". צילום: יהל בטיטו

 

קצת יותר מרוכך ופחות ורוד הוא מזנון הממוקם בחדר משפחה בבית פרטי ותוכנן בתוך נישה קיימת למסך הטלוויזיה. הוא עשוי גוף סנדוויץ' ודלתות MDF צבועות בתנור, פלטת עץ הונחה מעל, והצבעים שנבחרו לו הם שילוב של אפור כהה, אפור בהיר וורוד עתיק. משחק של מגירות ודלתות בגדלים שונים אפשר אחסון מותאם עבור מערכת המדיה, ובחירה של ידיות בסגנונות שונים הופכת את השידה למעניינת יותר.

 

שידת טלוויזיה צבעונית עיצוב: ליאת פוסט. צילום: טל ניסים

 

 

ארון אמבט


דירה לבעלת בית צבעונית באופייה עוצבה בסקאלה של חמישה צבעים – צהוב, פוקסיה, כחול, ירוק וסגול – וכל זאת על רקע לבן עם נגיעות שחורות. כל הצבעים בה נלקחו מתוך המניפה שנוצרה וכך בחדר השינה של ההורים הודבק טפט פרפרים בשחור לבן והונחו אביזרים בשחור ומיטה מרופדת עם ראש מיטה מרופד בשחור, כשרק הווילון וארון האמבטיה בוורוד פוקסיה. דלת חדר הרחצה, כמו שאר הדלתות בבית, צבועה בצהוב.

 

חדר אמבט עם נגיעות ורוד עיצוב: עדי אדליס. צילום: טל ניסים

 

 

אריחים בחנות נייר


ויש מי שבחר ללכת בגדול ולהכביר עם הוורוד הפסטלי בחנות שלמה. סטודיו  B הבריטי עיצב חנות כחלק מ- Boxpark Shoreditch מתחםבילוי וקניות שכולו קונטיינרים. על הרקע השחור-אפור המונוכרומטי החיצוני בולטת החנות Papersmiths במכלול יוצא דופן של אריחים ורודים עם תקרה ורהיטים מעץ בהיר.

 

 

 

 

 

 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The last one looks like a vagina
Sorry, can't help it :) the first and 2nd pic are stunning!

בודק...