החתיכה החסרה: קישוטי הקיר שישלימו לכם את התמונה

על הקיר הריק שנשאר לכם להלביש לא חייבים לתלות תמונה. מה כן? יש לנו 10 דוגמאות בשבילכם, נשאר רק לבחור את הכיוון הרצוי

אלפי בתים הצטיידו בריהוט חדש, סיימו להתלבט לגבי הווילון וגם קומבינציית הכריות תפסה אצלם את המקום בחדר המגורים, אבל הקיר עדיין ממתין לתמונה, וסיבותיהם של בעלי הבית איתם: החל מאי מציאת זמן לכיתות רגליים ועד אי מציאת תמונה הקולעת לטעמם. אותה חתיכה חסרה, שמותירה את הקיר עירום ונטול אופי, מחכה להם אי שם, אבל אולי היא בכלל אינה תמונה אלא קישוט קיר? שוטטנו בין הטרנדים הכי חמים ובחרנו לכם 10 רעיונות מנצחים ל-wall decor שיעטר את הקיר הריק שלכם.

 

טיפות מוזהבות


קולקציית תכשיטי הקירות של סטודיו Fe הושפעה מעולם האופנה, האמנות, הצורפות ומלאכות היד, ומציגה מיתוג של מתכת מסוג ברזל כחומר גלם חדש. מנורת הטיפה לקיר היא אלמנט אלגנטי בצורת טיפה זהובה, אייקונית, המפיצה אור נעים של תאורת אווירה רומנטית UP LIGHT בסידור מרחבי. הטיפות הזהובות מפסלות את החלל, ומנקדות אותו בקומפוזיציה מעניינת גם אם האור אינו דולק.

 

תכשיטי קירותעיצוב: מיקי מן, סטודיו Fe. צילום: יובל רוזנטל 

 

 

פרפר מהמזרח


פרפרים מעופפים לא נרבה למצוא בתוך הבית, אבל אם נרצה להכניס את המוטיב החיובי והחופשי הזה לבית, נוכל לקבע לקיר שלישיית פרפרים ממתכת רקועה שנעשו בעבודת יד. הפרפר, 95 ס"מ גובהו, הוא חלק מקולקציה של "סמבטיון", גלריה לעיצוב home couture המציגה חפצי נוי של מעצבי עילית מהמזרח הרחוק. הוא מתחבר אל הקיר בעזרת מסמרים ומתאים לסלון, מעל מיטה בחדר שינה, לפינת אוכל ועוד. חוץ מתכלת, הוא קיים גם בזהב וכסף.

 

פרפר סבטיוןפרפר של "סמבטיון". צילום: חיים אפריאט

 

 

מראות לתחושת שייכות


קומפוזיציה לא שגרתית אפשר ליצור גם בעזרת מראות שונות, בעלות מסגרות מגוונות אך מאותו סגנון. בבית הזה שולבו חומרים טבעיים כמו אבני הבריקים שיובאו מפירוק של מבנים עתיקים באירופה, עץ טבעי, פרזול כהה, אריחים הזכורים מבית סבתא ועוד. לקיר פינת האוכל נבחרו מראות המשמשות כאלמנט עיצובי מרענן לבית, ובאופן כללי מחזקות את הביטחון העצמי, יוצרות אשליה של מרחב ומכפילות אור ותנועה בחלל. כל מראה שונה מהשנייה, ומי שמביט בהן רואה את השתקפותו בבית – תחושת חמימות ושייכות שאותה ביקשו הדיירים לתת לכל מי שמתארח אצלם.

 

מראות מפוזרות על הקירעיצוב: שרונה דושנסקי. צילום: חיה גולד

 

 

יצירה בחוט תיל


גם חוטים צריך לדעת לכופף, ואז ניתן להציב אותם על השולחן או לתלות אותם כיצירת אמנות העומדת בפני עצמה. חוט התיל המתכתי והגמיש כופף ליצירת שמש מאירה, ולה נוספו חרוזים שחלקם מזכוכית וחלקם עטופים בבד צבעוני. רכות החומר והצורה המעוגלת נראים יחד עם החוטים כמעין שמש השולחת את קרני האור ומלטפת ומחממת את האווירה בחלל.

 

אומנות על הקירעיצוב ואמנות: פאני לוי. צילום: ערן לוי

 

 

צורות גיאומטריות


לדירת חמישה חדרים סטנדרטית הוענק מראה צעיר ועדכני על ידי גוונים של אפור ולבן עם נגיעות של צבע בריהוט ובאביזרים. בכל הדירה נעשה שימוש באלמנטים גיאומטריים שונים, חלקם דקורטיביים וחלקם פונקציונליים למטרות מידוף ואחסון.  חלל המגורים תחום בקיר מאוד ארוך אשר מפריד אותו מחדרי השינה. מצד אחד הוא משמש כחלק מהסלון ומצד שני כחלק מפינת האוכל. על הקיר מוקמו משושים לאחסון, וכתגובה – צורות גאומטריות דקורטיביות שונות בגב פינת האוכל.

 

יצירה על הקיר הלבןעיצוב: EN Studio. צילום: יואב פלד Peled Studios

 

בחדר השינה נצבע קיר גב המיטה בגוון כחול  כדי לחזק את מבט הכניסה לחדר ולייצר משיכה. במרכזו הקיר מוקם אלמנט נוסף שיחזק את המשיכה למרכז הקיר – קבוצת משושים מעץ עם טקסטורות משתנות ("סוהו").

 

אומנות גיאומטריתעיצוב: EN Studio. צילום: יואב פלד Peled Studios

גם בחדר הילדים אפשרויות המשחק עם תליית חפצים היא גדולה. כדי להבליט קיר אחד בחדר תינוק, הוא נצבע בגוון אפור בהיר, ועליו נתלו משולשים שנחתכו בלייזר ונצבעו בגוון מנטה ושחור ליצירת טקסטורה תלת ממדית. שלושה מדפים בצורת אייקון של בית סקנדינבי טיפוסי מוקמו על הקיר לצד מדף ארוך, ושניהם מאפשרים לשלב גם פונקציה של אחסון בקיר ולא רק דקורציה.

 

מדבקות משולשים על הקירעיצוב: EN Studio. צילום: יואב פלד Peled Studios

 

 

מסכות שמעלות חיוך


בכל הנוגע לקישוטי הקיר הללו, לא מדובר בחדרי ילדים וגם לא בחדרי משחקים, אלא רק בחיבור שלכם אל הילד המצוי בתוככם. המסכות של Urbanmasquerade נוצרו מתוך גישה הומוריסטית לחיים ואהבה למשחקים וצעצועים, וכל מי שמתחבר לרעיון יוכל לאמץ אותן גם הוא. המסכות משלבות פורניר אגוז ואלון יחד עם עץ צבוע, ניתן לתלות אותן כבודדות או בקבוצות, כפי שבחרה להציג הצלמת והבלוגרית ההולנדית Annemarie Poorter אצלה בבית. המסכות ניתנות לעיצוב ובחירת צבעים בסטודיו בקיבוץ גלויות 75 תל אביב.

 

מסכות מעוצבותעיצוב: צחי נבו, Urbanmasquerade.com. צילום: retroloekie@

 

קומפוזיציה של חישוקים


אם לא הבנתם מה אמורים לעשות עם שאריות בדים שמוכרים בחנויות בדים או יצירה, הנה אופציה מעניינת שאומצה על קיר בפינת אוכל. לתוך חישוקי עץ, המיועדים במקור לעבודות רקמה, הוכנסו פיסות בד צבעוניות, ויחד נוצרה קומפוזיציה מלאת צבעוניות, המשתלבת באווירה קלילה ונטולת טרנדים. כחלק מהאווירה הלא רשמית וההומוריסטית בבית, גם פינת האוכל עוצבה ברוח אהבת המשפחה לצבעים, עם שולחן וספסל עץ שנבנו על ידי בעל הבית מפלטות שונות של עץ אלון וכיסאות שנצבעו בצבעים שונים.

 

כוחו של הסטיילינגעיצוב: רונה קינן פיש (מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון). צילום: שי אדם

 

כיסא ביסטרו חתוך 


בעיצוב חלל הפנים של בית קפה בתל אביב ביקשו לשנות לחלוטין לוק קודם וליצור תחושה שכונתית ומזמינה שתיחקק בזיכרון הלקוחות. המהפך נוצר דרך חיפויים, ריהוט, תאורה ואלמנטים משלימים. חצאי כיסאות ביסטרו, שמאפיינים כל בית קפה אירופאי, נחצו לשניים ונתלו על גבי הקירות כמדפי אלכוהול וספרים, וכך שונה אופן השימוש בהם מישיבה למדף עילי. שטיח פרסי חולק לארבעה שטיחים אשר מפוזרים ברחבי החלל, גופי תאורה עשויים ממטרפות ביצים, ומשטחי שולחן מבוצ'ר אורן עם גרפיקה של סצינות ארוחה. הקירות חופו במשטחי עץ ונצבעו בצבע ירוק מפתיע, והרצפה הקיימת שויפה ונצבעה מחדש, מה שיצר שכבות צבע וגוונים מנומרים לעץ וגם הקנה לו מראה מיושן ומשומש.

 

כיסא תלוי עיצוב: הילי לזרוב ורועי קדרנל, סטודיו Other:wise. צילום: אלכס לובימוב

 

מרכזית
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בקשה
נא צרפו קישורים לאתרים המצולמים, אם ישנם.

אהבתי את הכיסאות התלויים והחישוקים.

פינת אוכל
אשמח לדעת מהיכן הפינת אוכל והכסאות

צבע הקיר הכחול בחדר השינה
מה גוון הצבע? של איזו חברה? תודה

בודק...