הטור של חדווה: שם המשחק – קישוט

על איך שפריטים משלימים מצליחים לשנות את מראה הבית כולו ועל כמה שחשוב לרכוש אותם בזמן. אפילו בישראל

עיצוב הוא מצרך מבוקש בכל שכבות האוכלוסייה. אם פעם היה העיצוב מנת חלקם רק של אלה שהפרוטה (בגדול) מצויה בכיסם הרי שהיום כל מה שנרכש, גם אם מחירו סביר וזול, חייב כבר להיות מעוצב. האמת היא שאפשר לומר שחלומו של מעצב העל קארים ראשיד מתגשם. לפני למעלה מעשור הוא הטיף קבל עם ועדה שהעיצוב חייב להיות שייך לכולם והנה זה קורה גם בארצנו הקטנה.
שתי פתיחות של שני מרכזי עיצוב נפתחו לאחרונה ושניהם מכוונים לקשת רחבה של לקוחות, החל מאלה שמחפשים את הפריט הקטן והזול יחסית שירענן מראה בחלל הבית ועד אלה שמוכנים להוציא סכום נכבד יותר לרכישת עיצוב שישלים את הקיים. על המקום הראשון ממנו התרשמתי אכתוב הפעם ואת רשמיי מהשני אחלוק בשבוע הבא.
בבוקרו של יום חם הגעתי לאולם תצוגה חדש שנפתח ברחוב תל אביבי ישן. פתיחת האולם, ששייך לרשת הרהיטים "ביתילי", דווקא  ברחוב הרצל בתל אביב מראה על כיוון מעניין בתפישה השיווקית של החברה, שמייעדת את מוצריה לכל שכבות האוכלוסייה. האולם מוקדש כולו לאביזרים ופריטים שמיועדים לסגנון הבית, לסטיילינג או הנכון ביותר לומר – לקישוט. אותה רשת "ביתילי" שפרושה על כל הארץ התמקדה עד היום בעיקר ברהיטים, ואת הקולקציה שלה החליפה פעמיים בשנה. אולם, אבי כהן מנכ"ל החברה גילה את הצורך לפריטים משלימים שהיו עד היום פזורים בין הרהיטים ולא אוגדו בקונספט מיוחד בעוד שאלה שכן הובדלו זכו למחלקה נפרדת ועסקו יותר בכלים שימושיים ופחות בצד הקישוטי.
סלון מעוצב
פריטים משלימים במרכז הבמה. החנות החדשה. (צילום: מתן מיטווך)
הרעיון של אולם תצוגה המיועד לפריטים משלימים הוא ממש לא המצאה ישראלית. בעולם מדובר בדבר נפוץ מאוד, מקובל וכזה שמשמש אבן שואבת למעצבי פנים ואדריכלים, וכמובן ללקוחות פרטיים. היתרון העצום שטמון בפריטים משלימים הוא האפשרות לשנות אווירה בבית, לרענן אותו ולשמוח עם יצירתיות חדשה בהשקעה יחסית קטנה. כך בעצם, לעיתים אלמנט אחד בולט בחדר משנה את הפוקוס וגורם לתחושה של התחדשות כוללת.
הקולקציה הנוכחית שהוצגה באולם החדש של "ביתילי" היא בהשראה פרימיטיביות לחיים מודרניים.  אוסף הפריטים שבאולם עונים גם לטרנד האקולוגי ששוטף את העולם וברור לעין היה שהחפצים במקום הובאו מתרבויות שונות ושחלקם הגדול נעשה בעבודת יד מחומרים מתבלים, עצים שנפלטו מהים, שברי זכוכיות, צמיגי מכוניות, בדים משוחזרים ועוד לצד מוצרים מתועשים שגם בהם נושבת רוח הנוסטלגיה והוינטג'.

סלון מעוצב
גם אקולוגי וגם מודרני. הצצה לקולקציה החדשה. (צילום: דן פרץ)

קשה ולא נכון מצידי להצביע על מוצג זה או אחר ולומר שהוא יפה במיוחד, פשוט כי היופי של כל אחד מהמוצגים בחנות בא למעשה לידי ביטוי עם התאמתו למצוי בבית או אופיו של הרוכש. יש מי שיעדיפו את המראה הזוהר והמבריק, מראה כפרי פרובנסי, או מראה כפרי פרמיטיבי אבל אני אישית נוכחתי בדבר אחד אותו חובבי עיצוב חייבים לקחת לתשומת ליבם. כאן שמתי את עיני על זוג סוסים מגולפים בעץ ועד שסיימתי את סיורי בחנות וחזרתי לקומה התחתונה בה הם היו בתחילת הסיבוב, הסתבר לי שמשהו כבר חמד אותם והספיק גם לרכוש אותם. כשהתבשרתי שניתן להזמין עבורי זוג נוסף הבנתי, בלי משפטים ארוכים ומסורבלים, מה היא תפישת השיווק של החברה כשמדובר בפרטי העיצוב. אני קוראת לזה סוג של גלריה לעיצוב.
סוס צעצוע
מסתבר שצריך למהר. סוס עץ מגולף. (צילום: ישראל כהן)
הקולקציה בחנות תתחלף פעמיים בשנה ובכל פעם יהיה נושא אחר שיבליט קונספט מסוים, המלאים יחסית יהיו קטנים ויאפשרו ללקוחות ליהנות מאקסקלוסיביות מסוימת שתשמור על ייחוד הפריטים שנרכשו על ידם ומלאי שיגמר לא יחודש. לכן, על פי הצעתו של אבי כהן, כדאי ומומלץ לבקר באולם התצוגה לפחות פעמיים בשנה ואם משהו מוצא חן פשוט לרכוש מיד, גם אם מתכוונים להשתמש בו רק במועד מאוחר יותר. איך בוחרים את הפריטים? על בחירת המוצרים מופקדת רחלה גלזר שנוסעת בכל העולם במטרה למצוא את הדברים הייחודים והמיוחדים שישלימו את הקולקציות עליהן הוחלט בחברה ולגבי מהירות הרכישה – מסתבר שכדאי להקשיב לדבריו של כהן. אני נוכחתי בכך אישית.
234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...