המדריך לצבע האפור: עשה ואל תעשה עם הצבע הפופולארי ביותר

יש ששונאים אותו ויש שאוהבים, כך או כך הוא בכל פינה, אז במקום לשפוט ולפסול אותו, בואו ננסה להבין למה הפך הצבע האפור לכל כך פופולארי? ואם כבר אפור, איך עושים את זה נכון!

יח"צ

  סלון מודרניככה נראה אפור שמח. עיצוב ואדריכלות: נירית פרנקל, צילום עודד סמדר


אפור הוא לעיתים רבות דרך בה אנו משתמשים כדי להגדיר משהו משעמם וחסר מעוף, המילה  "אפרורי" משמשת כמילת גנאי לתיאור מקומות או אנשים שלא מעוררים בנו השראה מיוחדת, אבל למעשה הצבע האפור טומן בחובו עולם ומלואו. ניתן לשלב את האפור כמעט בכל חללי הבית ובדרכים רבות: צביעת קירות, שימוש בטפטים, ריהוט בגווני האפור השונים  וכמובן בריצוף ובחיפויי קירות. היופי בגוון האפור הוא בורסטיליות שלו: בשילוב עם רהיטי מתכת וזכוכית וגווני שחור מתקבל מראה מודרני ותעשייתי ובקיצון השני, בשילוב רהיטי עץ בגווני כתום וחום חמימים מתקבל מראה מזמין וביתי אך עם זאת מהוקצע ואלגנטי. אז נכון, לעיתים נדמה שהאפור מלנכולי וקודר, אך עם קצת יצירתיות תוכלו להכניס בו חיים על ידי שימוש בגוונים שונים של האפור, טקסטורות ושילובים נכונים. ככה תעשו את זה נכון ותייצרו לכם אפור שמח.


הדעה הרווחת: אפור לא מתאים לחדר ילדים


אנחנו מסכימים שאפור הוא לגמרי לא הבחירה המתבקשת והברורה כשמדובר בחדרי ילדים, רבים מאיתנו עדיין עושים שימוש בחלוקת צבעים לפי מגדר (ורוד לבנות וכחול לבנים) ואלו שמתפרעים קצת יותר, בוחרים בצבעי יוניסקס כמו כתום, סגול וצהוב, אבל מה לגבי אפור? צאו לרגע מהסטיגמה האפרורית והמדכאת, ותגלו עולם שלם של אפשרויות לעיצוב חדרי ילדים משמחים, בעיצוב שיקי ומתוחכם שגם קטנטנים יידעו להעריך.

כך תעשו את זה נכון: גדול עליכם לצבוע את החדר כולו בגוון אפור? תוכלו לשלב אותו במקום בריהוט אקססוריז, טקסטיל ואפילו בצעצועים.

אל תעשו: אם אתם בוחרים שכן לעשות שימוש בצבע או טפט, הקפידו לבחור באפור בהיר יחסית ולא בגוון כהה מדי, שאינו משתלב באופן טבעי בחדרי ילדים ועלול להיראות קודר.


הדיעה הרווחת: אפור בחדר הרחצה ייצור מראה קלסטרופוביה וצפוף 


האפור משתלב נהדר בחללים הרטובים ויכול לספק תחושת ספא מפנקת, אם יודעים לשלב אותו נכון. עם קצת יצירתיות תוכלו להכניס חיים בחדר הרחצה על ידי שימוש בגוונים שונים של האפור, כמו גם טקסטורות. האפור הוא אופציה מעולה ואלגנטית גם לאלו שמעדיפים סגנון קלאסי ושמרני.

כך תעשו את זה נכון: הקפידו לשלב מוצרי פרזול בצבעוניות שתשלים את המראה האפור, לדוגמא ברזים מניקל ולא כאלה בגוון מוזהב.

אל תעשו: אם חדר הרחצה אינו גדול, אל תבחרו באריחים בעלי הדפס צפוף, שעלולים ליצור אשליה של חלל קטן יותר.

 

דלתות זכוכית בחדר רחצהמייצר תחושת ספא מפנקת. לוי חמיצר, צילום: עמית גרון

 

אריחים מצויריםהקפידו לבחור בחיפויים שיספקו תחושת מרחב בחלל.


הדיעה הרווחת: הכניסו צבע לחדר השינה


דווקא בהיכל השינה שלנו, במקום בו אנחנו צריכים רוגע ושלווה יותר מבכל מקום אחר, האפור מתחבר היטב, ומבטיח לספק תחושת מפלט ושקט. השאירו את הצבעים הבוהקים מחוץ לחדר השינה ושלבו כאן דווקא את האפור, עולם שלם של אפשרויות עומד בפניכם: כריות נוי, שמיכות צמר סרוג, כיסויי מיטה, את כולם תוכלו לבחור בגווני אפור שונים, אשר ישתלבו זה עם זה.

כך תעשו את זה נכון: ליצירת אפור שמח במיוחד, הכניסו טאצ' של צבע שישתלב איתו באופן הרמוני: צהוב, סגול או ורוד.

אל תעשו: אל תתפתו לצבוע את כל קירות החדר, השאירו לפחות קיר אחד בגוון נייטרלי (לבן או שמנת) לטובת מראה מאוורר.


הדיעה הרווחת: אפור בסלון זה מדכא


האפור שבד"כ מזוהה עם העונות הקרות בהחלט יכול לשנות את עורו באמצעות עיצובים עליזים ומקוריים שיפיחו חיים חדשים בחלל. כוחו של האפור בהחלט יכול לבוא לידי ביטוי באקססוריז חזקים שנותנים כוח לצד גימורים וחיפויים בגוון דומה. שם המשחק הוא מינונים נכונים, מסבירה האדריכלית הילה ישראלביץ.

כך תעשו את זה נכון: למטיבי לכת, מציע מעצב הפנים ניצן הורוביץ, ללכת על בטון, אשר מבטיח להכניס הרבה אופי ועוצמה לחלל. את הבטון תוכלו לשלב כריצוף או חיפוי קיר מסוגנן במיוחד. כבד עליכם? התחילו עם עציץ או כלים במראה בטון ומשם תתקדמו.

אל תעשו: קו דק עובר בין סלון בלוק סקנדינבי בשיק אינסופי בלתי מתאמץ, לבין משרד רו"ח ממוצע בפתח תקווה, הקו הזה נקרא מינון. אל תתפתו לטוטאל לוק אפור השתמשו בו בחוכמה, כאשר לצידו תשלבו נגיעת צבע שתשבור את הרצינות ותוסיף תחכום.

קיר בטוןריהוט וטקסטיל בגוונים שונים של הצבע האפור. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 ספת קפיטואנז'ספת קפיטואנז' עם קריצה. רשת אליתה ליוינג. צילום: יח"צ

 

תקרת בטון חשוףשימוש בבטון חשוף כאמצעי חיפוי. עיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...