המלצות מאירות לחנוכה: כל מה שיאיר לכם את הבית ואת הדרך בחג הכי חורפי

יש דברים כמעט הכרחיים בחנוכה, בפרט כשהם מתלווים לרוח הקרה שבחוץ: נרות שישרו אווירה בבית, חנוכיות שיאירו את החלל שבפנים ובחוץ גם ללא נרות וכמובן, המלצות לביקור וסיור בחג הממשמש ובא

 

נרות זהב שחור שחור, לבן ומחזיקי נרות עם נגיעות זהב. להשיג ב-contrast, קיבוץ גלויות 49 ת"א. צילום: בועז לביא, סטיילינג: קרן ברק

 

כמדי שנה, החורף מגיע ואיתו שעות החשיכה המוקדמות, ההצטנפות בבית והרצון לחמם את האווירה בתאורה נעימה. חג החנוכה, המפיץ אור רך במשך שבוע שלם, נחלץ כמובן לעזרתנו, אבל נרות דקורטיביים ישמחו את ליבנו גם בחורף וגם כל השנה. מה נבחר לבית כדי להשרות את האווירה הרצויה, וכיצד נתאוורר בחוץ כדי ליהנות מהאורות המיוחדים של החג? בואו איתנו לסיור בין חנוכיות, נרות ואירועי חג.

 

חנוכייה של צבעים


ניסינו את כל הגרסאות, לטשנו עיניים לחדשות ועדיין לא שבענו מחנוכיות בשלל חומרים שיספרו לנו סיפורים אחרים. חנוכייה כזו היא "משיכות מכחול" של צייר האמנות הישראלית ואמן הפוסט פופ ארט ישראלי דוד גרשטיין, יוצרת קומפוזיציה צבעונית של פעילות אנושית על מגזרות מתכת. היא מיוצרת בטכניקה של הדפסה דיגיטלית על מתכת בחיתוך לייזר, ותשמש יצירת אמנות ופריט דקורטיבי כל השנה, וחנוכייה בשמונת ימי החג. להשיג בחנות העיצוב וההשראה Bellakoola.

 

חנוכיה מעוצבת חנוכייה של דוד גרשטיין, Bellakoola. צילום באדיבות דוד גרשטיין

 

חנוכייה מיציקת בטוןויש גם חנוכייה מיציקת בטון וקני פליז נשלפים של Collectie  – פשוט לעצב יפה. צילום: גילי הנן בלק

 

 

אורות זהובים


נרות שיוציאו מכם חיוך ויתאימו לתצוגה גם ללא האור הם נרות בכלים מיוחדים. שימו לב לכלי המאויר של Gillian Kyle Ltd, שמחזיר את אווירת האביב עם פרפרים, דבורים וארנבים והנר שבתוכו בניחוח וניל ופרחים. הנר מגיע במארז שיקי שחור וזהב.

גם הרוז גולד יוסיף נגיעה חמה ומנצנצת כשהוא משתלב בשולחן חורפי. בכלי של Atelier Lane נר בריח הדרים מתובל שמופץ לסביבה. הוא עשוי בעבודת יד, מיוצר באוסטרליה .

לצאת לנשום אוויר 


בין נר לנר אפשר לצאת גם לצאת לטייל, ואופציה ראשונה היא תערוכת "חנוכייה לי יש", בה כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות, שיוצגו במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. החנוכיות נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי במהלך 46 שנים ומספקת הזדמנות לצאת למסע בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע  לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות, ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו. אמה של דרורה, לאה, הייתה בתו של יעקב שלוש, ממקימי שכונת נווה צדק. אוצרת התערוכה: ניצה בהרוזי ברעוז. היא תוצג לקהל עד ה-20.12.17, ילדים ללא תשלום, מבוגרים 24 שקלים. מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א.

 

חנוכייה מיוחדת מאוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי, מוזיאון גוטמן לאמנות. צילום: אסף ורן ארדה 

 

אופציה נוספת היא לצפות בחנוכיות של כ-30 אמנים ומעצבים, העשויות מחומרים ייחודים ובעלות מראה לא קונבנציונלי, זאת בחלונות הראווה של העסקים הקטנים בשכונת גן החשמל בתל אביב. התערוכה תתקיים בין ה-19-12 בדצמבר ביוזמת חברת החשמל ובשיתוף עם עמותת מעגל גן החשמל במסגרת מרוץ שליחים חברתי. בין המעצבים שיציגו: מרית מייסלר – חנוכיית בטון, שחר פלג – חנוכיית שמן עשויה מתכת, אברהם קורנפלד – חנוכייה טיפוגרפית, סטודיו ויהי – חנוכייה מתשעה גופי תאורה. כמו כן יתקיימו סיורי ערב חינמיים במתחם ובתערוכה למחזיקי כרטיס דיגיתל וייערכו הרצאות ומפגשים עם מעצבים. מדי ערב ב-17:00 תתקיים הדלקת נר שכונתית.

 

חנוכייה מעוצבת חנוכייה של שחר פלג. צילום באדיבות דן פלג

 

 

 


 

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...