המצעד: הכורסאות הכי שוות שיש

נפוחות, קלאסיות, מסומרטטות, מודרניות או נסיכותיות. חמש כורסאות. חמש דרכים לשבת בסטייל. מצעד הכורסאות שאסור לכם לפספס

יח"צ

אחת הכורסאות המפורסמות בעולם, שהפכה לסמל ולשם גנרי, זו שעליה רבץ, נהם ופיזר הערות גזעניות ארצ'י בנקר, אינה מצטיינת בעיצוב מיוחד או יוצא דופן, נהפוך הוא, היא כל כך סטנדרטית ואופיינית לתקופתה שסביר להניח שכמעט בכל בית בארצות הברית בימים ההם, אי אז בשנות השבעים, ניתן היה למצוא כורסא דומה. ועדיין, כורסת ארצ'י בנקר הפכה לסמל דווקא בגלל העממיות שלה, כל בית צריך כורסא רצינית אחת לפחות. קנו ספות, פזרו פופים, רק אל תשכחו להוסיף כורסא. יש בכורסא, בשל היותה מושב ליחיד, משהו מאד עוטף ונעים, אינטימי ומנחם. הפעם בחרנו להציג בפניכם חמש כורסאות ממש לא עממיות כמו ההיא מהסיטקום ההוא, אלא דווקא ייחודיות, מפתיעות, ואפילו אקסצנטריות. הנה הן.

 

 הנפוחה


את מיקי מקס (mickey max ) עיצב אריק בן שמחון בהשראת מקורות שונים- כורסאות צ'סטרפילד, שהיו פופולאריות באנגליה בשנות ה30 של המאה הקודמת ומתאפיינות במראה רציני ומלא חשיבות עצמית, בהשראת מעילי רוח ובהשראת צעצועים מתנפחים. לדברי בן שמחון, "מיקי מקס היא צומת בין עולם הצעצועים לבין עולם הרהיטים הקלאסיים". הכורסא הנפוחה למדי הזו עשויה עץ לבוד , מרופדת בעור וממולאת בהולופייבר, שהם למעשה תלתלים קטנטנים וחמודים של אקרילן. מיקי מקס נחלה לאחרונה הצלחה בינלאומית ראויה לציון, כשנכללה ב"book of inspiration " –ספר ההשראות של תערוכת maison&object הפריזאית, המהווה מעין קטלוג של התערוכה ומציג את הפריטים המצטיינים בה.

מחיר- 13,400 ש"ח להשיג ב: אריק בן שמחון נחלת בנימין 110 תל אביב
כורסא שחורה
נפוחה מעצמה. (צילום: אורי אקרמן)

המטולאת

 


האם המעצב טים אולטון התקשה לבחור בד ריפוד אחד לכורסא שעיצב ובסוף החליט לשלב את כל האפשרויות ביניהן התלבט או שאולי, עקב מחסור במטראז' של בדי ריפוד, הוא נאלץ לאסוף חתיכות קטנות ולהרכיב מהן ריפוד בגודל מתאים? סביר להניח שהתשובה היא לא ושהכל מתוכנן לפרטי פרטים אבל תהיה התשובה לשאלות אשר תהיה, אולטון הצליח להוציא תחת ידיו כורסא בהחלט יוצאת דופן, שכמותה לא רואים כל יום, כזו שפחות סביר שנפגוש, נניח, באיקאה. הטלאים הקטיפתיים נעים על הסקאלה שבין ורוד, תכלכל לירקרק, עם נגיעות חרדליות, וגימורי הבוטונאז', הגלגלים הקטנים בתחתית והמשענות הרחבות והמעוקלות, מעניקים לה ניחוח אנגלי-קלאסי. אבל עם קריצה, כמובן.


מחיר – 
17,800 שח
להשיג ב: פנטהאוז רהיטים השלבים 14 תל אביב-יפו וגלגלי הפלדה 16 הרצליה פיתוח

כורסא צבעונית
ניחוח אנגלי קלאסי. כורסת הטלאים. (צילום: אלעד גונן)

הממוחזרת


אם היינו מזמינים אתכם לשבת על ערימת סמרטוטי רצפה, הייתם מאשימים אותנו בגסות רוח ושולחים אותנו לקורס מזורז אצל חנה בבלי. אבל חכו רגע לפני שאתם נעלבים, ערימת הסמרטוטים היא לא אחרת מאשר כורסא המעוצבת רצועות-רצועות של בדים "בלתי ארוגים" העשויים סיבים ממוחזרים, אותם פיתח המעצב שיר אתר, בשיתוף פעולה מבורך עם מפעל "עופרטקס" לייצור מטליות ספונג'ה. אתר הוריד, ללא ספק, שתי ציפורים במכה, גם אקט ידידותי לסביבה, שזה תמיד טוב, וגם מושב בלתי שגרתי ומזמין ישיבה, ולו רק לשם הסקרנות (רמז: מאד נוח).


מחיר-
1390 ש"ח
להשיג בסניפי רשת id design 

כורסא מיוחדת

כורסת סמרטוטים מעוצבת שעושה חשק. (צילום: אביב קורט)

המעודכנת


הכורסא שעיצבה מיקי מן מ"גלריה אמיר" מהווה פרשנות מודרנית ורבת-שיק לכורסאות הטלויזיה של שנות ה-50, שניחנו בפשטות ועיצוב פונקציונאלי, לכורסא מסגרת עץ ושתי כריות, האחת לישיבה והאחת להשענות. בגירסא העדכנית של גלריה אמיר, את ריפוד הבד של הכריות מחליף ריפוד עור ובמקום מסגרת העץ נעשה שימוש בנירוסטה מוברשת, חומר הגלם החביב על מן.


מחיר- 
7280שח
להשיג ב: גלריה אמיר בר יוחאי 4 תל אביב

כסא
פרשנות מודרנית לכורסת הטלוויזיה של ארצ'י בנקר (צילום: איל קרן)

הנסיכותית


אם היינו צריכים לבחור חומר לריפוד כורסא, תחרה, על אף קסמה ויופיה, בפירוש לא היתה בין החומרים המועמדים. המעצב הדני לואיס קמפבל, לעומת זאת, אוהב מאד תחרה והחליט להתעקש ולייצר כורסת תחרה, לה קרא prince, שדווקא אינה עדינה ושברירית, בזכות טכנולוגיה מתקדמת של חיתוך לייזר בגומי אוורירי. הגומי, שנחתך לפי דוגמת אורנמנטיקה תחרתית, מולבש באופן סימטרי על בסיס מתכת, והתוצאה היא כורסא בעלת מראה אלגנטי ועכשווי. Prince אולי אינה הרהיט האולטימטיבי למי שמחפש מנחת מול הטלויזיה בחברת קערת פיצוחים, אבל כתוספת מרשימה ומעוצבת לסלון, היא בהחלט עושה את העבודה.


מחיר: 
15700שח

להשיג ב:רשת חנויות טולמנ'ס

כורסא מעוצבת

הנסיכה והתחרה (צילום: מארק לרון)

234_smartut
748_SMARTUT
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...