זהירות, מתקפה גיאומטרית: עושים סדר בצורות הגיאומטריות בבית

מהם המינונים הנכונים לשמירה על איזון גיאומטרי בעיצוב הבית, ממה כדאי להימנע, איפה ניתן להוסיף או לצמצם והיכן עובר הגבול בין יופי לבין עומס. כל התשובות, בכל הצורות

 

זה מתחיל בזוג כריות זיג-זג, ממשיך לשטיח מעוינים ולאט לאט משתלט לנו על כל הבית – טקסטיל, טפטים, רהיטים ואפילו קירות, שהקו העיצובי המנחה שלהם הוא צורות גיאומטריות, שמשתלבות אחת בשנייה. אנחנו חיים בסביבה גיאומטרית, והגיאומטריה מכניסה סדר לחיים שלנו. כל חלל שבו אנחנו נמצאים הוא מכלול של צורות גיאומטריות שונות. אבל יש הבדל בין צורות הנדסיות וגיאומטריה פרקטית, שמארגנת לנו את הסביבה, לבין גיאומטריה דקורטיבית, שהפכה להיות טרנד עיצובי, שנמשך ומתגבר בשנתיים האחרונות.

 

שמירה על משפחתיות


בחירות גיאומטריות בדקורציה של הבית – טקסטיל, שטיחים, כלים ואפילו רהיטים – יכולות להוסיף הרבה עניין, ה"בעיה" מתחילה, כאשר מחברים באותו חלל צורות גיאומטריות ממשפחות שונות. לא מומלץ למשל לחבר עיגולים עם משולשים אבל משולשים כן יכולים להתחבר נהדר עם זיג-זגים או מעוינים. חיבורים כאלו מייצרים עומס ויזואלי, שיגרום לחלל להיות מבלבל ופחות נעים לשהייה.

 

סלון עם שטיח שחור לבןככה זה מתחיל. עיצוב: ענת שתיוי. צילום: הגר דופלט

 

 

הדפסים גיאומטריים


טפטים לבדם יכולים לייצר מצב של עומס בלתי נעים בחלל. כאשר הגיאומטריה קופצנית ובאה לידי ביטוי בצורות קטנות, שחוזרות על עצמן שוב ושוב, עלול להתקבל קיר שנרצה להרחיק ממנו את המבט. אם אתם רוצים בכל זאת להשתלט על קיר מסוים, מומלץ לעשות זאת עם מדבקות, שהן פחות דומיננטיות, או עם טפט בעל צורות ומרווחים גדולים יותר. כדי שלא ייווצר אפקט "חולצת הפסים" המרצדת בעין.

 

טפט עם צורות גיאומטריותטפט עם צורות גיאומטריות שמייצרות בלבול. עיצוב: ליז זומר. צילום: יואל אליווה

 

 

גיאומטריה א-סימטרית


הגיאומטריה לא חייבת לבוא לידי ביטוי רק בטקסטיל. לפעמים כל העיצוב מתגייס לחגיגה. חללים ורהיטים שמתקבלים כתוצאה מחיבורים גיאומטריים שונים, פחות קבועים ופחות מאורגנים מייצרים עיצובים מעניינים ומפתיעים במיוחד.

 

לא רק בשחור לבן 


הגיאומטריה יכולה לעזור לנו לשבור בעדינות את הצבעוניות של החלל – בחירות גיאומטריות בצבעוניות מעודנת מייצרות פחות עומס ויזואלי ומוסיפות לחדר גם עניין וגם קצת צבע.

 

טקסטיל גיאומטרי צבעוניטקסטיל גיאומטרי צבעוני. עיצוב: סטפני גריב. צילום: עוזי פורת

 

גיאומטריה מרוככת


כאשר הקווים של הצורות הגיאומטריות מרוככים, מתקבל מראה נעים יותר, אשר משתלב בקלות בכל חלל. כאשר הקווים לא חדים וברורים, הגיאומטריה הופכת להיות פחות דומיננטית והרבה יותר נעימה.

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...