חדשות העיצוב: כל אירועי העיצוב במקום אחד

עיצוב קורה כל הזמן ובכל מקום. והחודש: משחקים מחבואים במוזיאון העיצוב בחולון, הביאנלה מגיעה לתל אביב, בהבימה הכנס הבינלואמי ה-4 לשימור בתים. ובדרום? ועידת אילת לאדריכלות ולעיצוב. אירועים שאסור לכם לפספס!

כנס המעצבים של בניין ודיור
מדברים על עיצוב, ניהול ופרסום. אנפלגד, כנס המעצבים של בניין ודיור. צילום: אמיר ארליך

 

עיצוב קורה כל הזמן ובכל מקום ואנחנו רוצים להשאיר אתכם מעודכנים. והחודש משחקים מחבואים באפלה במוזיאון העיצוב היפהפה בחולון, הביאנלה מגיעה למוזיאון תל אביב וצמוד לו בהבימה הכנס הבינלואמי ה-4 לשימור בתים. ובדרום? ועידת אילת לאדריכלות ולעיצוב. אירועים שאסור לכם לפספס וכאלה שהיו. שיהיה לכולנו חודש מעוצב.

 

אירועים שאסור לפספס!

 

תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב בחולון – מחבואים, מרטן באס


מה: לאחרונה נפתחה תערוכה חדשה המציג את עבודותיו של האומן ההולנדי מרטן באס. באס הוא מעצב תעשייתי בהכשרתו אך עבודותיו אינן רק רהיטים. הוא מעצב אובייקטים, מיצגים, מיצבים ואפילו עבודות וידאו. הוא שיתף פעולה עם חברות ענק כמו לואי ויטון, סברובסקי ודיור ועבודותיו מוצגות במוזיאונים הגדולים ביותר בעולם. מדובר בתערוכה לא רק של עיצוב מוצר, אלא של הרבה מעבר.  בשנת 2009 הוא הפך למעצב הצעיר ביותר שזה בתחרות עיצוב של מיאמי, מה שהפך אותו לאחד האמנים המבטיחים בעולם כיום. בימי שלישי, שישי ושבת מתקיימים סיורים מודרכים בתערוכה, ניתן גם להגיע כמובן באופן עצמאי.

מתי: עד ה-27 באפריל 2019
איפה: מוזיאון העיצוב בחולון

מרטן באס
מרטן באס, עשן, 2004. צילום: שי בן אפרים

 

הביתן הישראלי מהביאנלה לאדריכלות מגיע לביקור במוזיאון תל אביב

מה: פספסתם את תערוכת הביאנלה לאדריכלות שהתקיימה בקיץ האחרון בונציה? מוזמנים להגיע ולצפות בייצוג הישראלי שיגיע למוזיאון תל אביב בחודש ינואר.
התערוכה שהוצגה השנה בביתן הישראלי נקראה סטטוס קוו: מבנים של משא ומתן, התערוכה עוסקת בקריאה אדריכלית של כמה מן המקומות המאתגרים בארץ – המקומות הקדושים לכל הדתות. התערוכה מתמקדת בחמישה אתרים ספציפיים כמקרי בוחן: קבר רחל, מערת המכפלה, רחבת הכותל המערבי, כנסיית הקבר והעלייה להר הבית דרך גשר המוגרבים.  התערוכה מציגה את האופן בו מקומות אלה מתפקדים על ידי המשתמשים השונים.
מתי: החל מחודש ינואר
איפה: מוזיאון תל אביב לאומנות
ועידת אילת לאדריכלות ולעיצוב 11-13.12

מה: ביום שלישי תפתח באילת הועידה השלישית לאדריכלות ולעיצוב. למה באילת? המטרה היא ניתוק לטובת התחברות מחדש. האורחים מתנתקים מן הלחץ ומחיי היומיום וכך יכולים להקדיש את זמנם לחיבור עם אנשים נוספים מהתחום ועם רעיונות חדשים. השנה מתארחים בוועידה אדריכלים בין לאומיים בניהם מיכאל ארד אשר תכנן את האנדרטה לאירועי 11 בספטמבר בניו יורק,  דין מלץ שהוא אדריכל שותף במשרדו של שיגרו בן  ועוד שלל אדריכלים מהארץ ומהעולם. למי שאדריכלות לא מספיקה לו, יוכל להנות גם מאמנים אורחים כמו עומר אדם, נטע ברזילי ועוד. *יש להירשם מראש לאירוע
מתי: 11-13.12
איפה: מלון המלך שלמה, אילת
מתוך: אתר הועידה
התערוכה והכנס הבינלאומי ה-4 לשימור מבנים

מה: ביום רביעי יתקיים בהבימה האירוע השנתי העוסק בנושא השימור האדריכלי. כשהשנה כותרת האירוע היא: שימור כחלק מתכנון בר קיימא. בין הדוברים בכנס ניתן למצוא אדריכלים בינלאומיים כמו חוזה אגוייאר הפורטוגזי שידבר על צבע ושימור באזורים עירוניים, ורוברטו נרדי האיטלקי שיעסוק בחשיבות השימור למורשת התרבותית. בנוסף להרצאות תתקיים גם תערוכה שתציג את מיטב החידושים בתחום השימור. *יש להירשם מראש לאירוע
מתי: 12.12
איפה: תאטרון הבימה, תל אביב
כנס השימור
מאירועי כנס השימור בשנים קודמות. מתוך אתר הכנס

כדאי להתעדכן!

 תחרות הכוכב הבא לאירוויזיון יצאה לדרך


מה היה: זו השנה השנייה בה ביתילי מעצבים את חלל ההמתנה עבור מתמודדי התחרות. את החלל הביתי בו מארחים אסי עזר ורותם סלע את
המתמודדים ומשפחותיהם תכנן משרד האדריכלים פורמה.
אסף אוחיון ארט דיירקטור ומעצב תפאורות במשרד: ביקשנו לעצב חלל שיצור תחושה ביתית חמה ולא מאיימת. חדר ההמתנה הוא חלל גדול ובו שתי פינות ישיבה עיקריות: סלון ביתי ופינת אוכל. מיקמנו ספות נוחות מעוטרות בכריות ססגוניות ונוחות (לבקשת רותם סלע) ולידן הדומים וערסלים מקרושה בעיצוב אקלקטי מקולקציית 2108 של רשת ביתילי. נבחרו אלמנטים מודרניים של ברזל ובטון לצד אריגים חמים וצבעוניים, שטיחים וכורסאות וינטג' בסגנון שנות ה60  ואקססוריז בצבעי פסטל רכים שמטרתם להשרות אווירה רגועה ונעימה, להוריד את מפלס הלחץ של המתמודדים ולהשכיח מהם לרגע את התחרות שעומדת מולם.

סלון ביתי ומזמין
סלון ביתי ומזמין, רגיעה לפני ההתרגשות הגדולה. צילום: גיא יחיאלי

טקס פרסי עזריאלי לעבודות סטודנטים


מה היה: ב18.11 התקיים טקס הפרסים השנתי של קרן עזריאלי. מדי שנה מעניקה הקרן פרסים לפרוייקטי הגמר הטובים ביותר שהוגשו בתחום האדריכלות. השנה זכתה בתחרות הילה רחימה, בוגרת המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה על עבודתה – "ככר רבים" שעסקה בככר רבין שבתל אביב ובתחנת הרכבת הקלה שעתידית לעבור במקום.

ברכות לזוכים: מקום 1 – הילה רחימה (בוגרת ויצ"ו חיפה), מקום 2 – בקה קרום (בוגרת אוניברסיטת תל אביב), מקום 3 – מתן גל (בוגר בצלאל), ציון לשבח – נור סעד וחוסין יאסין (בוגרי הטכניון).


חיבור בין הכיכר העירונית למבנה העירייה. הדמיה: הילה רחימה

כנס ארגון מעצבי הפנים בישראל


ביום ראשון שעבר התקיים במתחם הבורסה הכנס השנתי של ארגון מעצבי הפנים. מעל ל-250 מעצבי ומעצבות פנים הגיעו להעשיר את הידע שלהם וללמוד על הטרנדים החדשים ועל מידע שימושי שעל כל מעצב לדעת.

 למי שפספס – הכנו לכם סיכום של הדברים העיקריים:
1. גם המעצב הטוב ביותר צריך להתעדכן: אם לא תעכבו אחר חידושים, תהפכו מהר מאוד למיושנים.
2. חשיבות ניהול נכון של העסק: על מנת להצליח על אדריכלים ומעצבים להיות גם מנהלי עסקים, ללמוד לקבל החלטות ולעבוד בצורה יעילה.
3. מתלבטים כיצד לחלק את המשאבים בין עיצוב לבין פרסום: התשובה פשוטה – 50/50.
4. מאגר לקוחות הוא הכלי לעסק מצליח: חשוב לדעת כיצד להגיע ללקוחות חדשים וכיצד לשמר לקוחות קיימים.

כוח נשי בועידת העיצוב של בניין ודיורכוח נשי בועידת העיצוב של בניין ודיור. צילום: אמיר ארליך

חדשות העיצוב 553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...