חיים אחרת: המשפחה שבנתה לה בית ממכולה

אין להם משכנתא, הם גרים בבית ענק שמעוצב ונבנה בדיוק כמו שהם רוצים והכל נראה ממש רגיל. עד שמגלים שכל מה שיש כאן בנוי ממכולות משא ישנות. איך נראים החיים במכולה? בואו לגלות

כשריקו אלוש התחתן עם מיטל, והביא לה מכולת משא קטנה לגור בה, הוא הבטיח לה שביום מן הימים יבנה לה בית גדול ויפה. כעבור כמה שנים הם באמת בנו לעצמם מקום – בית קרקע גדול, מפואר ומפנק – שעשוי כולו, איך לא, ממכולות. פגשנו את ריקו לשיחה על המשפחה, על הבית ועל החיים.

המשפחה שלנו: משפחת אלוש
מבוגרים: "אני ריקו (שם חיבה ל"אריה"), בן 40, עוסק בעבודות עפר. נשוי למיטל, בת 37, סייעת בגן ילדים".
ילדים: "שיר (16), נוי (13), ולירון(8)".
חיות מחמד: "יש לנו כלב מסוג רועה בלגי, בשם צ'אק".
חיים ב: "מושב עזריקם".
אמונה: "מסורתיים".
הבית שלנו: "עשוי ממכולות משא".
שיר נוי לירון אריה מיטל אלוש
(צילום: אלבום פרטי)

איך אנחנו חיים

"אנחנו גרים במושב עזריקם, ליד אשדוד, על שטח משק של ההורים. יש אצלנו במושב גם חילונים וגם דתיים. חלק מהאנשים עובדים בחקלאות, חלק מגדלים בעלי חיים ואנחנו כבר 6 שנים גרים כאן. הבית שלנו עשוי כולו מחמש מכולות מתכת של אוניות שרכשנו דרך ישראמרין, בגודל 2.5 מטרים על 12 מטרים כל אחת, שחוברו יחד. אבל המכולות לא מתחברות כמו שהן – אלא מצופות בשכבות מכל הכיוונים. מבפנים מדביקים שכבת בידוד, ועליה קירות גבס, ומבחוץ מדביקים פלטות דנסגלס ועליהן חיפוי שבוחרים".
בית פרטי עם חצר גדולה
(צילום: ישראמרין)
"אנחנו בחרנו לבית שלנו חיפוי של אבן ירושלמית, כזה שלא דורש תחזוקה אבל אפשר גם לבחור בחיפוי עץ, כמו שהשכנים שלנו עשו, אבל העץ דורש יותר טיפול. סך כל עלות הבית, כולל המבנה, הפנים והגינה כ-450,000 שקל, ומקבלים בית פרטי לכל דבר".
מבחוץ: "יש לנו פרגולה עשויה מאדני רכבת, דשא, עצי פיקוס, גדר חיה וגינה יפה. חסכנו קצת כסף בעבודות החוץ מכיוון שבמסגרת העיסוק שלי אני מחובר לכל מיני קבלנים".
מבפנים: "הבית והחדרים ענקיים. יש לנו  150 מ"ר בנוי, ובהם 3 חדרי שינה, סוויטת הורים גדולה עם שירותים וחדר ארונות, אמבטיית ילדים, שירותי אורחים, סלון, פינת ישיבה גדולה, פינת אוכל ומטבח משוכלל".
עיצוב: "לא לקחנו מעצב פנים, אלא אני ואשתי אחראים על הכל. אשתי לקחה אותי למסע רכישות יסודי ובחרה את כל חומרי הגמר, ואני תכננתי קיר גבס לטלוויזיה מחופה בטיח עם שברי זכוכית ותאורת לד פנימית".
סלון
(צילום: ישראמרין)
בחיים הקודמים: "כשהתחתנו לא היה לנו הרבה כסף, והחלטנו לקנות קרוואן קטן של 60 מ"ר ולהניח אותו על השטח של ההורים. לאט לאט, ועם עזרה מהמשפחה, סיימנו לשלם אותו. אבל תמיד הבטחתי לה שבסוף נבנה בית. ובסוף באמת בנינו אחד כזה".
בדרך לרעיון: "גם הקראוון הראשון שבו גרנו היה בעצם עשוי משתי מכולות. אצלנו במושב זה מאוד פופולרי וכל המושבניקים מניחים קראוון ליד ההורים שלהם. כשראיתי קראוון כזה אצל חבר, נדלקתי, וקניתי גם כזה. כשהגיע הרגע לבנות את הבית האמיתי, ידענו שזו בדיוק הדרך לעשות את זה, רק בגדול".
פלוסים ומינוסים: "המינוס העיקרי של הבית הוא שאי אפשר לשטוף אותו בהרבה מים. אשתי חולת ניקיון, ובבית הקודם היא היתה שופכת דליי מים, מה שהיה גורם להתנפחות של קירות הגבס. עכשיו היא כבר מכירה את התופעה, ואנחנו שומרים על הבית כך שלא נזדקק לשפוך הרבה מים. היתרונות של הבית הם הבידוד הטוב שלו, מהירות ההכנה – תוך חודש מרגע ההזמנה והמבנה עצמו מוכן, והיתרון הכי גדול הוא כמובן המחיר. למה לקחת משכנתא שנשלם אותה עד גיל 60, כשבבית כזה אפשר לסיים את ההלוואה כבר עכשיו, תוך כמה שנים? אנחנו מעדיפים שישאר לנו כסף לדברים אחרים".
בית פרטי מעוצב
(צילום: ישראמרין)
 
מה שכולם אומרים: "בהתחלה שאלו אתנו למה לבנות קראוון והתגובה הראשונה הייתה 'לכו תבנו בית מבלוקים כמו כולם'. ואנחנו אמרנו שאנחנו בונים בית כזה ולא אכפת לנו מה כולם עושים וכשהבית היה מוכן ובאו לבקר, כולם חיפשו את המכולות, ולא הבינו איפה הן. הם כנראה דמיינו את זה אחרת. בסופו של דבר, כולם אומרים שעשינו את הצעד הכי טוב שיש, ובטח גם קצת מקנאים, כי להם יש עוד 20 שנה לשלם משכנתא, ולנו לא".
חלום המגורים האידיאלי שלנו: "אנחנו נשארים כאן, בבית הזה, ולא מחליפים אותו בשום דבר."
דירה מפוארת או הבית הזה?: "גם אם יציעו לי את הוילה הכי יפה בעיר, אני לא עובר. אני מושבניק בדם ולא אחליף את המושב בחיים".
553
20 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאפו גדול.
אפשר וצריך ללמוד ממכם, מה שלא יהיה אתם בטח ישנים טוב בלילה

אין מספיק תמונות מתוך הבית!

כל הכבוד!!
מאוד מעריכה אנשים יצירתיים ושיודעים לחיות על פי יכולתם.

רעיון מקסים
גם תמונות מהליך ההקמה היו יכולות להיות מעניינות מאד (מניחה שיש למשפחה). אפשר היה להוסיף גם שרטוט של הדירה, הסבר על אפשרויות החיפוי גם מאד מעניין (אבל את זה אפשר למצוא באינטרנט)

כל הכבוד מעורר הערצה

בית מכולות
ראשית שאפו על הנחישות, על הצרכנות הנבונה. תשמחו בחלקכם.

השאלה מה קורה כשרוצים למכור אותו???

מה עם הממ"ד ?
אם מוסיפים ממ"ד למשוואה הנחמדה אזי כבר מדובר על עלות לא כזו נמוכה..כמעט כמו בנייה קונבציונלית...בתוספת של כמאה אלף ש"ח לממ"ד..מוזר שלא מדברים על זה בכתבה

מדהיםםם

עלויות?

מדהים - אבל איפה התמונות? זה הכל?
בניין ודיור זה השם של המגזין לא? לא יכולתם להשקיע בעוד כמה תמונות? מה הרעיון לעשות כתבה ולהראות תמונה וחצי של הבית? ממש מאכזב

מדהים - אבל איפה התמונות? זה הכל?
בניין ודיור זה השם של המגזין לא? לא יכולתם להשקיע בעוד כמה תמונות? מה הרעיון לעשות כתבה ולהראות תמונה וחצי של הבית? ממש מאכזב

מחיר ורעיון טוב, אך....
מה עם יותר תמונות שמראות לפחות מבחוץ את המבנה . כמו כן -ממ"ד - אם יש משהו אזורי וקרוב אז בסדר ואם לא אז באמת זה עולה הרבה וכבר לא כ"כ משתלם. בנוסף - זהו טעים אישי אך הסלון נראה קצת ריק (אולי צולם מיד לאחר סיום העבודות) - אך אפילו האורמנורה לא טרחו לשים כמו שצריך (או להחליף במשהו יותר יפהמרשיםשעושה באמת אור) הרבה אנשים משקיעים בעיצוב פנים ורהיטים אבל חוסכים בתאורה וחבל.

הכתבה לא עוסקת בעיצוב פנים
מציגים כאן אחלה פתרון לכל אלה שאין להם לא הון התחלתי ולא הון בכלל. בן אדם מסביר שלא נעזר בשרותי מעצבים, אני מניחה מאותם טעמים שלא בנה בית קונבנציונלי. אז מה יש להעביר ביקורת על הסלון!??! ולגבי הממ"ד אני בטוחה שההורים יסכימו לארח אותם במקרה הצורך. כל אחד ישקול ויחליט עם או בלי ממ"ד, להוסיף או לא 100 אלף ש"ח. אבל להעמיד בית ב500 אלף שח , זו מציאה נדירה. וכל הכבוד לדיירים על היוזמה במקום לשבת ולהתבכיין שאין כסף לבנות בית! חבל מאוד שאין עוד תמונות !!!

איזה חסכון ואיזה נעליים?
קיבלו קרקע ללא תשלום - "בנו" ב-450,000 ש"ח 150 מ"ר ברוטו. בניה אמיתית הייתה חוסכת להם הרבה מטרים בתוך המבנה שבוזבזו בגלל המבנה של המכולות וגם מאפשרת להם תכנון של צורה הגיונית לבית, אולי גם היו יכולים לחסוך על ידי בניה על שתי קומות במקום אחת והבידוד היה הרבה יותר מוצלח וזה היה עולה להם מקסימום 700,000 ש"ח. כל שקל שהם חסכו בא על חשבון דברים. אין כאן קבלת אותו מוצר בפחות כסף אלא קבלת מוצר נחות יותר בפחות כסף. זה כמובן לגיטימי אבל צריך להציג את זה בצורה נכונה. גילוי נאות - אני לא עוסק בתחום הבניין ואין לי אינטרס כלשהו...

עוד דרך לבנות בית
מוזמנים לבלוג הבנייה houselevgat.blogspot.com

מה הרעיון לא לשים תמונות? ממש חובבנות...

למחוק את המושבים שכבר מזמן לא חקלאים

הפתרון למציאות העגומה של דיור לצעירים
חשוב שכל מי שמבין את מצוקת הדיור ייתמוך ) ממשלתנו ()

עלויות
כיצד בודדתם את הקירות ואת התקרה,למה לא מראים את החיבורים של המכולות?למה אין מחיר עלות סופית?

בודק...