כשבלוח היה חור: פגבורד עושה סדר מעוצב בקירות

במקום להסתבך עם אביזרים קטנים במגירות החדר או המטבח, אפשר לתלות אותם ממש מול העיניים בסטייל. ובמקום למסמר מדפים לקירות, אפשר לעצב אותם מראש בטוטאל לוק המחורר שכובש את כולם

 

פגבורדפגבורד של Eina design. צילום: מאיה חבקין

 

 

לוח העץ המחורר, שמשמש נגרים ובעלי מלאכה, נתלה באזורי העבודה ומנגיש עבורם מכשירים וכלי עבודה שהם צריכים בהישג יד. כמו גלישה של שאר אביזרים בלוק תעשייתי לחלל הביתי, הבליח גם הלוח הזה לחנויות, אומץ על ידי חובבי "עשה זאת בעצמך", ולאחר מכן נמצאו לו שימושים פרקטיים ומגוונים בשאר חלקי הבית, החל מתליית מטאטא, סמרטוטים וכוסות ועד תכשיטים, תמונות או וואשי טייפ שלא רוצים שיתגלגלו בחוסר סדר במגירות. הלוק המחורר של לוח הווים, פגבורד בלעז, והאפשרות לשחק עם הווים והמדפים ולשנות מיקומים בהתאם לצורך – כה מוצלחים, שרבים השתכנעו לאמץ אותו לצרכים עיצוביים, אפילו כקיר דגש בחלל.

 

צביעה גיאומטרית


משפחה ביקשה להפוך ממ"ד לחדר עבודה ולחדר יצירה פונקציונלי, שמח וססגוני לילדיהם. מאחר שהילדים נהנים ליצור ברמה יומיומית, נותן להם לוח ה-peg מענה ברמת הנגישות – לחומרי היצירה ולציוד המשרדי -וברמה הוויזואלית. "שברתי את הצורה המקורית של הלוח על ידי צביעתו בצורות גיאומטריות והענקתי לו מראה ייחודי", אומרת המעצבת רוני ארליך.

 

פגבורדעיצוב: רוני ארליך, Handmade by Roni. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

 

 

שינוי צורה


הרעיון לשלב לוח בגובה שמתאים להישג ידם של ילדים, מאפשר להם לנצל אביזרים מדי יום ומפנה מקום מהמגירות או מהרצפה. כאן הלוח המלבני השגרתי קיבל צורה מפתיעה אצל המעצבת אלינור דפני, שיצרה ממנו דמות ראש לחדר ילדים. הפגבורד הוא חלק מקולקציה שימושית להלבשת הבית, עם מראה שתופס את העין ומכניס טוויסט ואמירה לעיצוב החלל. הפריטים מיוצרים בעבודת יד וניתן להשיגם באתר dafni-wood.com

 

פגבורדעיצוב: אלינור דפני, סטודיו DAFNI. צילום: רותם רוזנאי

 

 

צורך טבעי


בבוטיק הפרחים דומא בסח'נין נהגה רעיון הפגבורד מתוך צורך לבנות עמדה דינמית שתשמש להצגת מוצרי שוקולד שנמכרים שם גם הם. המעצב סאלח עלי ח'ליל השתמש בלוחות מעץ ליבנה, שנעשו בהם חורים ובתוכם נקבעו מוטות כדי להחזיק את המדפים בהתאם לצורך המשתנה. רקע קיר הפגבורד, כמו בכל החלל המעוצב במראה ראסטיק-סקנדינבי, חופה בבריקים, כוסה בחלקו בטיח ונצבע מחדש בלבן כדי לתת תחושה של קיר בריק מקולף בסביבה טבעית.

 

פגבורדעיצוב: סאלח עלי ח'ליל. צילום: יואב פלד

 

 

משחק מודולרי


פגבורד גדול שנתלה בחדרו של מתבגר מילא צורך פרקטי ועיצובי, שיאפשר לו לתלות אביזרים נגישים ביום יום ומצד שני מתכתב עם שאר הריהוט בחדר. "המוצר נולד מתוך מחשבה מודולרית ליצור כל הזמן משחק בחדר הבנות שלי", אומרת שני פלמאי מ"שניק'ה", שיצרה את הפגבורד. הלוח נועד לפינת יצירה ובהמשך לפינת לימודים שבה יוכלו לתלות ציורים, סלסלאות מתכת, אקססוריז או וואשי טייפ.

 

פגבורדלוח: שניק'ה עיצוב והלבשת הבית‎. עיצוב וצילום: לימור קלר

 

עיצוב דינמי


בחנות אופנה בטייפה, שבה קיים צורך לשנות את תצוגת האביזרים בתכיפות, הותקנו על גבי הקירות לוחות מחוררים. רצף הלוחות נקטע על ידי תיבות עץ שיוצרות עיצוב דינמי.

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...