לא נשארים על המפה: כלי הבית שמקשטים את הקירות

את שולחן החג יעטרו מיטב הכלים, אבל גם לקיר מאחוריו שמורה מנה מעוצבת משלו, אז למה שלא תתלו את הצלחות והמגשים כקישוטי קיר? ערוך, רק בהפוך

האופציה לקשט קירות בסט צלחות מיוחדות היא דרך עיצוב ותיקה, שחוזרת אלינו לאחרונה כמו רבים מהרעיונות המבורכים. עכשיו, כשהחג בעיצומו, ואתם רואים מערכי כלים בכל הצבעים והסוגים לשולחנות הארוכים, וגם מגשים שיכילו את הכבודה שתונח על שולחנכם, זה הזמן להזכיר שכל הכלים האלה יכולים להיות דקורציה מופלאה לקיר הפנוי בבית. שכחו מהמפה כמצע, והביאו אותה הפעם בהפוכה – רק מגשים וצלחות, אבל במאונך.

 

אומנותעיצוב וצילום: לימור אורן

 

 

תכשיט אמנותי 


צלחות מקולקציית Zen של Nonna Peppy נבחרו לעטר קיר כתכשיט אמנותי בקומפוזיציה מרעננת. הצלחות, העשויות מלמין ומיוצרות בגרמניה, נתלו עם דבק דו צדדי חזק התומך במשקל צלחת (הגדולה שוקלת 310 גרם). התלייה נעשתה ישירות על גבי הקיר, כשבין שתי שכבות של דבק ניתן להכניס וו תלייה. אופציה פשוטה יותר, המאפשרת גם תחלופה של צלחות מעת לעת, היא תלייה על מסמר באמצעות קפיץ ייעודי לתליית צלחות, שניתן למצוא בחנויות קטנות של כלי בית.

 

טיפ המעצבת לקומפוזיציה נכונה: "כדאי ליצור תמהיל אינטואיטיבי ונועז, Mix & Match של פאטרנים וגוונים שיחד משקפים את הצבעוניות בחלל בו הן תלויות, או לחילופין צלחות בעלות צבעוניות שונה, הבולטת ביחס לחלל הסובב, כך שיהוו את נקודת המוקד".

קולאז' מאוספים


צלחות שהיו חלק מאוסף שלוקט במהלך השנים אוחדו לידי קולאז' ונתלו על ידי וו תליה מיוחד שנרכש באינטרנט (ניתן לרכוש בחנויות יצירה). על קיר לצד המטבח נתלה מגש שהתאים באיורו ובצבעיו לרוח העיצוב בחלל. בידית המגש היה חור, שלו נוסף חבל דקורטיבי, ובעזרתו הוא נתלה כסוג של יצירה עם מסמר רגיל.

 

טיפ המעצבת לקומפוזיציה נכונה: "בכל מקרה שבו אני נדרשת לתלות פריטים על הקיר, אני מגיעה נטולת חוקים, ולמעשה מייצרת את הקומפוזיציה על פי מה שנכון לחלל הייחודי בו נתלית היצירה. ברוב המקרים תחושת הבטן היא הטובה ביותר. יחד עם זאת, מרכז הקולאז' לעולם יהיה בגובה 160 ס"מ, שהוא מרכז הראייה, והשאר מסביבו.

 

צלחות על הקירעיצוב: מרב זהר. צילום: שי אדם

 

עיצוב: מרב זהר. צילום: שירן כרמל

 

 

גלריה בהישג יד


מגשים של חברת העיצוב הצרפתית IBRIDE  נתלו על הקיר כפלרטוט עם הרעיון ליצור בבית מעין גלריה לאמנות בהישג יד. המגשים מרשימים למראה וביחד מתקבל מראה קלאסי, מעודן ואלגנטי בכל חלל ברטרוספקטיבה לפורטרטים מהמאות ה-17 וה-18. הם נתלים באמצעות בורג המחובר ליתד אשר מגיע עם כל מגש.

 

טיפ המעצבת ליצירת קומפוזיציה נכונה: "המראה המרשים ביותר מתקבל על ידי תלייה של יותר ממגש אחד, אבל תמיד יש לוודא שגודל הקיר והחלל אכן מאפשרים זאת. אם החלל פתוח ולא עמוס ויזואלית, הם יתאימו למרכז החדר, או לחלופין על הקיר ליד גרם המדרגות".

 

תמונותמגשים של IBRIDE, להשיג ב"סוהו". צילום: יח"צ

 

 

השלמה עדינה לקיר


פס קיר רחב לצד היציאה למרפסת נשאר מיותם ובתהליך ההלבשה של הבית הוחלט להשעין עליו קונסולה גבוהה יחסית במראה קליל. מאחר שנדרש לתלות מעליה פריט עם צבעוניות ומראה עדין, שישלימו את התחושה הקלילה, נבחרו צלחות שלא ישתלטו על העיצוב. צבעוניותן, בתכלת ובוורוד, השתלבה עם הצבעוניות של החלל הציבורי, וגודלן המצומצם אפשר לתלות אותן כשלישייה ועדיין לשמור על מראה עדין. לגב הצלחות הוצמדו משולשי תלייה עם דבק סופר 7 שקוף שעורבב עם סיליקון חם, ואלה נתלו על בורג רגיל בקיר.

 

טיפ המעצבת לקומפוזיציה נכונה: "בחרו את כמות הצלחות וגודלן בהתאם לגודל הקיר עליו ייתלו. סדרו אותן על השולחן לפני התלייה כדי להחליט איזו קומפוזיציה מתאימה לכם. אם הן נתלות מעל שידה או קונסולה, שמרו על מרווח של 30 ס"מ, ומגובה זה התחילו לתלות".

 

צלחות על הקירעיצוב: אריאלה ענבר. צילום: הגר דופלט

 

 

קולאז' מעודפים


את כלי הקרמיקה העדינים שלה שולחת יערה ניר כחלון לחנויות ברחבי הארץ ואף לחו"ל, וכמו כל יצרנית, קורה לא פעם שבסטודיו נשארים עודפי חלקים מהזמנות או פריטים סוג ב'. כדי לא להישאר עם סחורה ללא שימוש, יצרה מהכלים קומפוזיציה על קיר פנוי בסטודיו. "הקיר הזה כל כך מזמין, שכל מי שרואה אותה רוצה להוריד ממנו את החלקים ולקנות כאילו היה זה קיר תצוגה". את הכלים היא מחברת לקיר באמצעות דבק דו צדדי חזק.

 

טיפ המעצבת לקומפוזיציה נכונה: "במקרה של הקיר הזה ישנה שפה משותפת בין כל הפריטים, משום שהם שייכים לאותו ליין ולכן שותפים לאותם גוונים. מכאן שכל מה שנותר הוא ליצור איזון בין הצורות והגדלים, ולוודא שנפח הקומפוזיציה פרופורציונלי לפיסת הקיר שעליו הם נתלים".

 

צלחות על הקירעיצוב וצילום: יערה ניר כחלון

 

 

קריצה הומורסיטית


קיר שולחן האוכל הולבש בטפט, והושקעה מחשבה רבה כיצד לעטר אותו. המעצבת החליטה להזמין מחו"ל סט צלחות של west elm בעלי קריצה הומוריסטית, השוברות את הפאטרן של הטפט בלי להאפיל עליו, ובכך מוסיפות במקום לגרוע. לצלחות נקנו תופסנים (מטמבורייה מקומית) והן נתלו על ידי מסמרים.

 

טיפ המעצבת לקומפוזיציה נכונה: "כדי ליצור קומפוזיציה מעניינת יותר בקיר גלריה, כדאי להוסיף לתמונות בגדלים שונים גם צלחות המעשירות אותה בצורניות העגולה שלהן".

 

צלחות על הקירעיצוב: שני רינג. צילום: אדריאן דודה

 

 

היופי שבשפשוף


צלחת שנאספה ממסע של יעל מסטודיו YAELOMAMY בהודו, לאחר שהייתה זרוקה בצד, נתלתה על קיר בלוקים צבוע, המשלים את המראה המשופשף והעתיק שלה. היא עשויה מתכת מגולוונת שעברה תהליך חמצון ומידותיה 17X24 ס"מ. הטיפול הידני בצלחת, והמראה המרושל של הקיר מעניקים אופי וייחודיות לפינה.

 

טיפ המעצבת ליצירת קומפוזיציה נכונה: "בשלב ראשון לתכנן את המראה על הרצפה, לבחון את התלייה באמצעות מסקינטייפ לבן שלא יקלף את הקיר, ואחרי שמחליטים כי זוהי הקומפוזיציה הטובה ביותר, מוסיפים מסמרים".

 

צלחות על הקירעיצוב וצילום: YAELOMAMY

 

 

טבע על הקיר


צבעוניות, פרחים ומוטיבים מן הטבע מאפיינים את הקולקציה של מותג כלי ההגשה ההולנדי PIP STUIDO, וכל צלחת מגיעה כחלק מסדרת כלי הגשה עם אותו מוטיב – פרחים קטנים, עיטורי פרחים דומיננטיים, ציפורים ועוד. עם עיצוב מוקפד יכול כל כלי לצאת מעבר לפונקציונליות שלו ולשמש כפריט דקורטיבי במקשט שולחן, שידה או קיר. הצלחת נתלית באמצעות מנשא גמיש המותאם לכל סוגי הצלחות, באמצעות דבק או מסמר.

 

טיפ של עדי דנון, מנכ"ל PALDINOX, מייבאת המותג, לקומפוזיציה נכונה: "ניתן ליצור קולאז' סולידי המורכב מאותן צלחות, מאותה סדרה, או קולאז' יותר נועז, המורכב מצלחות בעיצובים שונים וגדלים שונים. אם הצלחות בצבעים שונים, מומלץ למקמן על רקע אחיד ובהיר כדי לא ליצור עומס ויזואלי. אם הן בגוון אחיד ובהיר, ניתן להעז יותר בצבע קיר כהה או נועז יותר".

 

צלחות על הקירצלחות של PIP STUIDO. צילום: ניר עצמון

 

 

תפתחו את הראש: טיפ מאיתנו


כשרוצים להתחדש ומחפשים למי להעביר את הכלים הישנים, אפשר לעצור רגע, לערוך סינון פנימי ולהשאיר את הצלחות הכי מיוחדות בצבעוניותן או בצורתן כדי ליצור בבית גלריה קטנה משלנו. גם בבחירה של כלי הגשה חדשים, כדאי לראות מעבר לכלים ולשימוש הרגיל שלהם, ולהוסיף צלחות, מגש, תבנית או קערה, שלכאורה אינם מתאימים לשולחנות הערוכים בבית, אבל יכולים להוות אתגר דקורטיבי לקיר.

 

צלחות על הקירצלחות פורצלן של "הרמוניה לבית", הניתנות לתלייה בעזרת מתלה המוצמד עם דבק חם. צילום: אסף לוי

 

 


 

 

 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זה נראה די אדיוטי

אהיל תקרה
למעצבת מירב זהר היכן ניתן לרכוש את האהיל בתקרה. תודה

ובעברית ?
פאטרן זה דוגמה וקומפוזיציה זה הרכב...

בודק...