לוח וגיר: כך תשלבו את הטרנד הכי חם גם אצלכם בבית

כמעט לכל אחד יש היום חתיכה של לוח בבית, אבל איך עושים את זה הכי יפה שאפשר? הנה כמה רעיונות

אם הייתם שואלים את הילדים שלכם לפני שנה איך כותבים על לוח, גירים לא היו מבחינתם תשובה. לוח הכיתה הירקרק, שמולו היינו יושבים וחוזים ברישומי המורים, יצא משימוש, הוחלף בלוח מחיק לבן, והגירים נותרו לשרבוטים על מדרכות. אבל כמו תמיד בעיצוב, לאף אחד אין כוונה לזנוח מלאכה ישנה, ואם אפשר להחזיר אותה בלבוש חדש – עוד יותר טוב. ואכן, הלוח הירוק לבש שחורים והשתלט על כל פאב, מסעדה, דירה ומלאכת יד ביתית, כשהמראה שלו נע מכפרי, דרך תעשייתי ומאובק ועד מחויך משהו עם תפקיד אינטראקטיבי. אספנו כמה דוגמאות שיתנו הרבה השראה:
 

במטבח


לוח גיר במטבח הוא אופציה נוחה לרישום הודעות בין בני המשפחה, קניות עתידיות וגם לכתיבת משפטים רבי משמעות או ציורים קבועים (עד שנמאס ומציירים משהו אחר). הנה לדוגמא, יישום של צבע לוח גיר בקיר נישה במטבח של לקוחה, שם ביקשו להכניס גם סוג של קריצה.
 לוח גיר
עיצוב: אילת כהן, צילום: אורית אלפסי
הנה קיר קטנטן במטבח שנצבע בצבע לוח ירוק ומשמש את הדיירים לכתיבת מתכונים, להודעות ולדברים שצריך לזכור.
 לוח גיר
עיצוב: ענת שתיוי, צילום: רועי מזרחי

בחדרי הילדים


בחדר הילדים קיימת חשיבות למתן ביטוי יצירתי, ושימוש בצבעי לוח יכול להיות כלי לשעשוע ללא חשש של ההורים מקשקוש על קירות וצביעתם מחדש. צבע הלוח משתלט על קירות או על דלתות של ארונות, שמאפשרים לילדים לכתוב ולקשקש על משטח ציור ענק ולא רק על שולחן. כאן כדאי להקפיד לנגב את ציורי הגירים במטלית לחה כדי למנוע פיזור של ענני אבק מלכלכים, שלא מומלץ לנשום אותם. בדוגמא הבאה, הוחלט לנצל נישה בחדר משחקים לא רק לכתיבה, אלא גם לתלייה של ציורים. לשם כך נעשה שימוש בצבע מגנטי על בסיס מים, שמדגיש את עומק הנישה ומהווה נקודת מיקוד בחדר.
 לוח גיר
עיצוב: סיון קונוולינה, צילום: טל ניסים
גם בדוגמא הבאה הוחלט להימנע משימוש בגירים עצמם בחדר הילדים, אבל כדי לקבל את המראה הרצוי נעשה שימוש בצבע מגנטי שחור על דלתות של ארון בגדים דו צדדי החוצץ בין שני חדרים.
 
לוח גיר
עיצוב: הילה ברונשטיין, צילום: מאיה חבקין 
בסיפור הבא נרכש טפט גדול וממנו נחתכה דוגמת בית שהתאימה לקונספט "היער" בחדר. במקרה זה היה חשוב להעניק לילד אפשרות לא רק ליהנות מהציור, אלא גם להפיק ממנו ערך נוסף: כשהילד מרים את ידו לכתיבה בגובה הכתף, הוא מחזק את שרירי זוקפי הגב והיציבה.
לוח גיר
עיצוב: רוית אורגד, צילום: רוית אורגד ברלב 
 

בריהוט האמבטיה


אם חשבתם שלוח בחדר האמבטיה הוא אופציה בלתי מתקבלת על הדעת, הנה מעצב שחשב אחרת ומצא שאפשר להכניס אותו, רק בצורה שונה. מערכת הריהוט הזו, שעוצבה עבור החברה האיטלקית Lineabeta כוללת משטחים שחורים שהם בעצם לוחות מגנטיים במראה לוח גיר, וכך אפשר לשבת בשירותים ולפתור תשבצים או לכתוב תזכורות ממש על דלת הארון שליד.
לוח גיר בחדר אמבטיה
עיצוב: Alberto Demel, צילום: © 2014 Lineabeta S.p.A, Italy

הרפתקאות לוח


הצלמת האמריקאית Anna Eftimie חגגה את הולדת בנה בסדרת צילומי "הרפתקאות לוח", בהם הוא "יוצא להרפתקאות" תוך כדי שינה עמוקה. כמי שמחוברת לתינוקות כבר מגיל צעיר, היא ניסתה לדמיין על מה הם חולמים, וביחד עם בעלה הביעה זאת באמצעות לוחות, כשהוא אחראי על הציור בגיר והיא דואגת לקומפוזיציה ולצילום. אחרי שפרסמה את צילומיה, הגיעו בקשות לצילום מהורים אחרים. תינוק אחד שסירב להירדם במשך שלוש שעות, הוכיח לה שגם צילום של תינוקות עירניים יכול להיות מעניין.
לוח גיר
תמונות מתוך www.cutemomentsphotography.com  צילום: Anna Eftimie

בובות בבושקה


הנה כאן הוחלט לחבר את צבע הלוח השחור לבובות בבושקה המיועדות לילדים או לדקורציה. לבובות החלקות, בגובה 12 ס"מ, מצורפים גירים צבעוניים, כדי שכל אחד יוכל לצייר לעצמו את הדמות והאופי הרצויים לו.
בבושקה בלוח גיר
עיצוב: סטודיו לעיצוב OMM , צילום: OMM Design
 

ארגז צעצועים


תחום ה-DIY , שלא פוסח על שום תופעה עיצובית, אימץ גם הוא את צבע הלוח השחור. ארגז עץ שהוסב לשמש כאחסון לצעצועים נצבע בלבן, וחלק ממנו נתחם במסקינג טייפ כדי שיהיה אפשר לצבוע אותו בצבע לוח שחור. אחרי ייבוש מוחלט והמתנה של שלוש שעות הורד המסקינג טייפ כדי להשיג מלבן ישר ומדויק ללא מריחות צבע.
 מגירות לחדר ילדים
מתוך The D.I.Y. Dreamer  צילום: NowAtHomeMom

קיר שלם


קיר שלם במסעדה הרמת גנית "סלט בר" נצבע בשחור כדי להעניק עומק לחלל. הצבע השחור עורבב עם רוֹבּה כדי לקבל את אפקט הלוח, ומאייר הוזמן לאייר ברוח המקום.
מסעדה עם לוח גיר
עיצוב: שני רינג, איור: דניאל ויסיק, צילום: אדריאן דודה
 

לוח מודעות


במקום מרכזי בחנות הגינון והפרחים "שושנ'ס" הפך לוח עץ סנדוויץ ללוח מודעות כדי להעצים את תחושת היצירתיות שמלווה את החנות. על גבי הלוח נרשמות הודעות וסקיצות להעלאת רעיונות שונים, שבהם רוצה בעלת החנות לשתף את הלקוחות.
לוח גיר
עיצוב: שושן דגן, צילום: ליבת רות

איפה, לעזאזל, משיגים צבע לוח שחור?

בחנויות הצבע תתקשו למצוא צבע לוח שחור. חברות הצבעים מוכרות רק את צבע הלוח הירוק, והגרסאות להכנת הגרסה השחורה שונות ומגוונות. הנה כמה עצות:
* ניבה יחיאב, מנהלת תחום אדריכלים ועיצוב ב"טמבור", ממליצה לצבוע בסופרקריל מאט בגוון שחור 202, להמתין לייבוש מלא ואז לצבוע מעליו בוורנית לעץ – לכה שקופה ברמת ברק מאט. אם רוצים לקבל קיר שניתן לכתוב עליו בגיר וגם שיהיה מגנטי, מומלץ להשתמש בצבע מגנטי.
* יש המשתמשים בצבע אקווניר של "נירלט", שהוא צבע רחיץ בגימור משי, כלומר חצי מבריק (ומיועד במקור למקלחת מאחר שמונע עובש), ולכן ניתן לכתוב עליו כמו לוח.
* שושן דגן מ"שושנ'ס" משדרגת את הצבעוניות ומציעה להכין לוח מכל צבע כהה שרוצים, כשהעיקרון הוא כוס אחת של צבע אקרילי בכל גוון כהה מהמניפה, בתוספת כף רובה, מערבבים וצובעים.
*ואם אתם פחות אנשי "עשה זאת בעצמך" ויותר אנשי רכישות, תוכלו למצוא פחיות צבע לוח שחור בעיקר בחו"ל או לרכוש אותן בגדלים של עד ליטר בחנויות יצירה וצבע בודדות כמו "אפרים צבעים" או בחנות האינטרנטית של דנה ישראלי.
* ותמיד אפשר גם להשתמש במדבקת לוח שחורה וזה הכל.

553
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...