לוקחים את זה אישית: כך תתכננו את הבית שהכי מתאים לאישיותכם

אם אתם עומדים לפני בניית בית, שיפוץ או עיצוב מחדש, כדאי שתתחברו לתכונות ולמבנה האישיות שלכם כדי לגלות איזה בית ואיזו סביבה הכי יתאימו לכם למגורים. מדריך למי שמחובר לעצמו

בואו נתחיל בתרגיל קטן: עצמו את העיניים ודמיינו מקום נעים שבו אתם נמצאים ונותן לכם הרגשה טובה. הסתכלו סביב, וראו מה ממוקם לפניכם, מה מהצדדים ואיפה אתם בתמונה הדמיונית הזו. נסו לדמיין מה יש מתחתיכם, מעליכם, אילו צבעים אתם רואים, האם חשוך או מואר ומה אתם עושים בסיטואציה הזו. עכשיו פקחו את העיניים ורשמו כל מה שראיתם.

 

קשה להאמין, אבל כמה דקות של דמיון מודרך, שגם אתם יכולים לערוך לעצמכם, יכולות להעיד על תכונות אישיות שלכם, על תחושות בטן וציפיות רגשיות שאתם אפילו לא מודעים להן. את התכנים הייחודיים האלה אפשר לפרש כך שיבהירו מה הם הצרכים החשובים בחייכם, ומכאן לתרגם אותם לסביבת המגורים המתאימה לכם ביותר.

 

דלת כניסה גדולהאתם מתחברים לריצוף, לגודל הדלת ולתקרה? 

 

לא תמיד אנחנו יודעים איך לעצב את הבית המושלם עבורנו, או אפילו להגדיר לאדריכל מה אנחנו אוהבים או צריכים. לפעמים אנו עוסקים באיסוף תמונות, מנסים להצביע על העדפות בחנויות, אבל ההקשה בין אלה לבין פרטי התכנון והעיצוב מורכבת ולא תמיד עובדת, וכך כשהבית גמור אנו עלולים להרגיש שבית החלומות שלנו עוד רחוק מהגשמה.

 

טוב טעם לא מספיק


לאחר שהבינה כי פונקציונליות ואסתטיקה בלבד אינם מספיקים לתכנון בית, שגם ייתן לגרים בו תחושה טובה ונוחה, פיתחה אדריכלית רחל סלע גישה, החושפת מהו מבנה האישיות של האדם שעבורו מתכננים את הבית, ובהתאם לכך מה סוג הארכיטקטורה המתאימה לו. "הבית יכול להיות מעוצב בטוב טעם, נוח להפליא ובעל אסתטיקה מושלמת", היא מציינת בספרה "בית בדמותך" (הוצאה פרטית), "אבל חסרים בו האישיות והרגש שלא הופיעו בשום רשימת דרישות פונקציונליות ואסתטיות".

 

המראות שבדמיון המודרך, או לחלופין התמונות הסביבתיות בספר – שאליהן אתם אמורים להתחבר או לא – מתורגמים לתחושות ולמניעים האמיתיים שלכם. כל אלה מתפרשים לשפת הבית ולמבנה הפיזי שלו באמצעות הגדרות של חלל, צורות, צבע, אור וחומר שהם אבני הבניין של האדריכלות והעיצוב. אם אתם סולדים מעץ גושני, אוהבים זכוכית, משתגעים מחושך או משוגעים על טקסטיל – יש לכך הסבר. הם נובעים מתוך הצרכים הבסיסיים שלכם, ויכולים להפוך להנחיות עבודה מעשיות לאדריכל או למעצב. אנשי מקצוע אלה יוכלו להתאים את סוג הארכיטקטורה לאישיותכם: של רכות או ביטחון, של עוצמה או זרימה, של שמחה או מרחב, של אלגנטיות או תנועה ועוד.

 

מה אומר שדה פתוח


אם דמיינתם את עצמכם עומדים כשבית אבן מאחוריכם, ושדות פתוחים ואינסופיים לפניכם, כנראה שאתם זקוקים לביטחון ולמרחב – תכונות המשקפות צורך או דבר מה החסר בחייכם ושאליו אתם כמהים. במקרה כזה, תתאים לכם ארכיטקטורה של ביטחון, מרחב וחופש.

 

דלת כניסה מרשימה ארכיטקטורה המשדרת תחושת ביטחון

 

דמיינתם פרחים צבעונים בשדה? תמונה זו מצביעה על מבנה אישיות שמח, ומכאן שמבנה הבית שיתאים לכם במקרה זה מבוסס על ארכיטקטורה של שמחה. הרגשת שמחה יוצרים על ידי החדרה של אור דרך פתחים גדולים, ריבוי כיווני אוויר (רצוי דרום), וגם על ידי חלל דינמי ובעל סגנון אקלקטי, בו משולבים כמה צורות, חומרים וצבעים דומיננטיים.

 

פרחים צבעונייםמחוברים למראה של שדה של צבעונים? צילום באדיבות רחל סלע

 

בקבוקים כחוליםיתאים לכם עיצוב המשדר שמחה

 

דמיינתם מים בתוך מערה חשוכה עם אור בקצה? מראה זה מצביע על משיכה לנושא התת מודע עם רצון לחקירה עצמית, ולכן תתאים לבית שלכם ארכיטקטורה של רוחניות. הדבר מתורגם, למשל, לחלל לא מורכב ולא מתחכם, תקרה גבוהה עם חרוט כשל פירמידה, המשרה תחושה של עומק, סגנון מאופק, פתחים הסמויים מן העין שרק אלומת האור תיראה דרכם, חומרים הקרובים לטבע כמו אבן, טיח בוץ, עץ ובמבוק וצבעי לבן וסגול, המעודדים התעלות נפש, או תכלת ליצירת בהירות מחשבתית.

 

מערהמתחברים למראה המערה? צילום באדיבות רחל סלע

 

מנורה בקירהארכיטקטורה שלכם רוחנית. צילום באדיבות רחל סלע

 

אלמנטיים רוחנייםאלמנטים רוחניים וצבע לבן. אדריכלות: רחל סלע ולימור שחורי. צילום: אפרת ציון

 

אז בפעם הבאה שתרצו להבין מה בדיוק אתם רוצים או צריכים בממלכה הפרטית שלכם, לא צריך להכביר במילים. רק עצמו את העיניים והתחילו לדמיין.

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יופי של כתבת פרסומת למעצבת אחת...

אלמנטים רוחניים עלאק חח
כתבה טובה סהכ

כתבה מעשירה

בודק...