לייבא את הבית מסין: המדריך המלא

יותר ויותר ישראלים מבינים שלפעמים זול יותר לייבא את כל תכולת הבית מסין. בין אם תעשו את זה לבד או עם אדריכל - הנה כמה דברים שכדאי לדעת

כמעט כל בגד, צעצוע ומוצר אפשרי מגיע משם – אז למה בעצם לא לחסוך את עלויות התיווך ולצאת לסין כדי להביא ממנה את כל הריהוט לבית? אז נכון שיש מי שיחשוב שמדובר בכאב ראש מיותר, אבל יותר ויותר ישראלים מוצאים לעצמם הרפתקה חדשה ויוצאים לייבא באופן אישי את כל מה שהבית שלהם מכיל. אם גם אתם נמנים על הז'אנר הזה, קבלו כמה עצות שיעזרו לכם להתכונן למשימה ולייבא את תכולת ועיצוב הבית שלכם מסין בצורה הכי קלה ואפקטיבית שאפשר:

למה כן?

בעיקר בגלל העלויות. קניית תכולת בית בסין יכולה בקלות לשדרג את רמת עיצוב הבית שלכם בעוד כ- 30% ממה שהייתם קונים פה בארץ ברמת האיכות והאסטטיקה, בהנחה שמדובר באותו הסכום שתכננתם להוציא בארץ. לחלופין, בהנחה שאתם רוצים להוזיל את העלויות במקום לשדרג, ניתן להישאר באותה רמת מוצרים ופשוט לחסוך כ- 30% מהעלויות, סכום שתוכלו להפנות לשכירת שירותים של מעצב פנים לבית ובכלל להשתדרג.

למה לא?

כאן יש כבר כמה סיבות. מי שאוהב שליטה מלאה על הכל יצטרך לגייס מידה גדולה יותר של גמישות ממה שהוא רגיל לה בקניית תכולה מסין. מרחוק, קשה יותר להפעיל יצירתיות שתביא לפתרון עיצוב כולל ולא רק נקודתי לבית. וזה לא המקום היחיד שבו המרחק עושה את שלו ופעמים רבות המכולה לא מגיעה בזמן, בדיקת טיב הסחורה בסין לא תמיד עולה על ניואנסים של צבעים שבחרנו, והסחורה גם עשויה להגיע פגומה גם בגלל ההובלה הימית. במקרה כזה כדאי לקחת בחשבון שמשלוח חדש יגיע תוך שלושה חודשים, לעומת קנייה בארץ. פה, גם כשיש פקשושים, לוקח ברוב המקרים לתיקון להתבצע בין שבועיים לחודש.
עיצוב חדר ילדים
(עיצוב: אסתי נחמיאס, צילום: סטודיו שתיים)

לפני שנוסעים:


צאו לסיורי קונספט: אם עשיתם כבר את כל החישובים, השגתם חופשה מהעבודה ווידאתם שאין שום חג סיני שנופל על תאריך הנסיעה, אז חשוב מאוד לערוך, עוד לפני שעוזבים את הבית, סיורי קונספט בחנויות בארץ שיאפשרו לגבש את אופי הבית כבר בארץ. אל תינעלו על משהו אחד ספציפי, אבל חשוב שיהיו לכם כיווני חומרים וצבעוניות אליהם הייתם שואפים גם אם הייתם רוכשים בארץ. מעבר לצבע ולחומרים, חשוב גם לשים לב למחיר כדי שבזמן אמת כשתהיו בסין תוכלו לדעת אם המחיר מספיק טוב.
בחרו חברת ייבוא והכינו מזומנים: כדאי להיעזר כבר בארץ בחברת ייבוא אישי כדי שתוכלו ללכת למקומות מומלצים. התשלום בסין מתבצע במזומן אמנם בשלבים אבל יש להעביר את כל הכסף עד יום לפני שהסחורה עולה לאוניה, ולכן חשוב מאוד לדעת שהספק מוכר ואמין שאיכות הסחורה שתגיע זהה למה שראינו בחנות.
קחו איתכם מומחה: בנוסף, אם כבר השקעתם על הטיסה מומלץ במיוחד לטוס עם אדריכל או מישהו אחר שמכיר איפה נכון להסתובב, מאחר שכל דקה בסין מאוד חשובה. ועוד לפני שיצאתם כדאי להכין מתוך הדברים שראיתם כדי שבחירת החנויות בסין תהיה בהתאם לקו העיצובי שבחרתם.
הכי חשוב – מידות: אל תשכחו למדוד את כל הפינות והזויות בבית ולהוסיף את פירוט המידות הרצויות לכל החפצים בכתב כמויות (רצוי לצאת לסין שני סטים של תוכניות וכתבי כמויות).
סלון מעוצב
(עיצוב: צביקה חורש, צילום: יולה זובריטסקי)

בזמן שאתם בסין:


אל תבחרו את הזול ביותר: זכרו שבסין, רמת המחירים היא כמעט אינסופית ונעה מרמת מחירים נמוכה מאוד לגבוהה מאוד. עם זאת, חבל להתפתות למוצרים הזולים מאוד, אלא לשפר את האיכות והיופי ממה שהיינו מסוגלים לרכוש בארץ. גם במקרה של שדרוג, עדיין תוכלו לחסוך.
אל תערבבו ביזנס ופלז'ר: נכון שאם כבר אתם בסין, מתחשק להפוך את העניין לטיול, אבל כשבאים לעשות ביזנס חשוב להשאיר את בן או בת הזוג בארץ ולשמור על קשר באופן קבוע יומיומי כדי לצלם ולהתייעץ לגבי הפריטים שבחרנו. כך תוכלו בסוף כל יום לבדוק את עצמכם שוב לגבי שילוב החומרים ובמידה ויש בכך צורך, לבטל הזמנה ולקבל החזר.
צאו לקניות חכמות: חשוב להתחיל בסבב הרכישות מהמוצרים שבהם תוכלו לחסוך ולהשאיר את המוצרים עם החיסכון הקטן יותר לימים האחרונים.
אל תהססו להתמקח: מי שנעזר בשרות של חברות שמקשרות לספקים מקומיים לא צריך ללמוד סינית מאחר שיקבל נציג דובר אנגלית וסינית ולפעמים אפילו עברית. עם זאת, על מנת שנהיה בטוחים שכל מה שביקשנו יבוצע בדיוק לפי הסיכום, חשוב לבקש הכל משורטט לפני הביצוע ולעבור על החומר אחרי שבדקנו כל מרכיב ופרט עיצובי שביקשנו ורק לאחר מכן לאשר את הקנייה.
 
טיפ קטן על חנויות מוצלחות: כלים סניטאריים, ריצוף ריהוט ווילונות שווה לקנות בפושאן ובקואן זו ואת התאורה ב Guyi Guzhen town וב Zhongshan

כשחוזרים הביתה:


יש פריטים שאמנם תזמינו, אבל תצטרכו לעדכן את הסינים במידות סופיות עבורם ולכן, כשאתם חוזרים לארץ, עם סיום עבודות הטיח בבית, חשוב לבחור נגר מהימן שיתקין את הארונות שעוד יגיעו ויוציא עכשיו מידות להעברה לסינים לפני שמבצעים אותם.את אותו התהליך יש לעשות עם מתקין הדלתות ומתקין חלונות האלומיניום.

לוגיסטיקה: 


לאיסוף המוצרים בסין לוקח כחודש עבור מכולה אחת, שתצא לדרך בהובלה ימית ותגיע לארץ לאחר כחודשיים.
למי שרוכש מוצרים משלב הריצוף ועד הריהוט והאקססוריז מומלץ לפצל את הקנייה לשתי מכולת, מאחר שחבל שמכולה תעמוד באתר מוכנה כשהיא מחכה לעוד מוצרים ומסתכנת בגניבה. מבחינת המיסוי, מדובר בסכומים שונים בין קטגוריות המוצרים אבל צפו לשלם כ- 10%-15% על ריצוף וכלים סניטאריים.

אז כמה התענוג עולה לנו?

טיסה:  1200-1500 דולרים לאדם
לינה וארוחת בוקר: כ- 80 דולרים ליום
הנפקת ויזה: 100 דולרים
עלות אדריכל ליום עבודה בסין: כ- 1500 שקלים
עלות מכולה גדולה: 800 דולרים
ביטוח תכולה: בין 2-5% מעלות התכולה
הובלה בארץ: 3000-2000 שקלים
c00249eeb229_big
c00249eeb229_big
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...