למה לאמץ בקיץ דווקא את צבעי הפסטל?

בשנים האחרונות, אנו רואים מגמת עלייה בשימוש בגווני הפסטל בכל תחומי העיצוב ולא בכדי. במיוחד בעונת הקיץ, כאשר הכל מתלהט סביבנו נרצה לנצל את יתרונות הפסטל ולאמץ אותם לחיקנו?

מהם היתרונות של פלטת גווני הפסטל וכיצד נוכל לשלב אותם באופן יעיל בעיצוב הבית מבלי לערער את העיצוב הקיים? ריכזנו עבורכם מגוון אפשרויות להשראה.
נגיעות קטנות

רבים מאיתנו חוששים מצבע משום שהוא עלול לגרום לחלל להיראות רועש מדי, או פשוט מפני שאנו רוצים לשמר את הסגנון הדומיננטי הקיים בחלל מבלי לחרב אותו. בדיוק לשם כך גווני הפסטל נועדו – גם להססנים שבנינו. בעזרת פריטים קטנים תוכלו להקפיץ את החלל שלכם ממראה אחד למראה משודרג. מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ, מייעצת כיצד להתאים את צבעי הפסטל למראה המבוקש: לסגנון אלגנטי, ניתן להשתמש בצבעים בהירים כמו אפור בהיר, גווני שמנת, בז' וכדומה. למראה כפרי, גווני פסטל צהובים, ירוקים וורודים, אשר יעניקו תחושה של טבע ואווירה חמימה. שילוב של חומרים כדוגמת זכוכית, בטון וריהוט בקווים נקיים – לצד צבעי הפסטל המעושנים כמו הירוק-מנטה, כחולים וחומים פסטליים שבולטים בעדינותם, יצרו יחדיו מראה מתוחכם ומודרני.
 ידיות  לארונות ידיות  לארונות ומגירות, Badim TLV, צילום: טל רביב
 גוף תאורה גוף תאורה, prat living, צילום: יח"צ 
 מקרר קייצי ונועז, Teka cold line, צילום: teka studio 
מתלים מעוצביםמתלים מעוצבים, דומיסול, צילום: יחצ פרוסט
אפרוריות מתוחכמת

בשנות השבעים והשמונים צבעי הפסטל היו הרבה יותר זחוחים ומרעישים. בעשור האחרון, החל להתפתח טרנד חדש שמציף את כל הרשתות וחנויות העיצוב שאנו מכירים. הגוון האפור נכנס במלוא הדרו,  ופלטת הצבעים עברה מהפך, ממראה מתקתק ומסוכר למראה מעודן וקליל.  גווני הפסטל נעשו בהירים ומתוחכמים יותר ולכן הם אינם מתישים את העיניים אלא מעניקים לנו תחושת רוגע ושלווה. בין הצבעים תוכלו למצוא גוון מנטה בהיר, כתום אפרסק עמוק, טורקיז, סגול-לילך וכל גווני השמנת.
כריות
Prat living, כריות בגוון כתום-אפרסק, צילום: יח"צ 
חדר שינה באווירה קיצית
חדר שינה באווירה קיצית עם גווני סגול-לילך וורוד מעושן , גולף& קו, צילום: ערן סלם
שיגעון חושים

מי שמאוד מחובר לצבעי הפסטל ולא יכול בלעדיהם, יכול להתפרע עם הדמיון וליצור חלל שכולו דובר "פסטלית". מכיוון שצבעי פסטל הם תכליתיים, תוכלו לעשות בהם שימוש נרחב. ככל שיש ניגודיות גבוהה – כהה או בהירה, בין גוון הפסטל לבין האלמנטים בחלל, נקבל אפקט מרשים יותר. למשל, שילוב קירות מחופים בהדפסים בשלל דוגמאות, פרחים, פסים, עלים וכדומה, כנגד ריצוף של עץ, יעצים את רמת האנרגיה שנקבל מהפסטל בחלל.
הלבשה לבית
להכניס את החוץ לפנים, עילית הלבשה לבית, צילום: טרישיה גילד
 טפט סגלגל
לחלום בסגול, עילית הלבשה לבית, צילום: studio arta
מטבח 553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...