מבצע מלביש: פרויקטים קטנים שתספיקו לסיים בסופשבוע אחד

זה הזמן להתלבש על הבית, ואפשר להתחיל מפעולות קטנות ופשוטות כמו צביעה, תלייה או החלפת מנורה. 5 אפשרויות שיגרמו לכם להניע את עצמכם בדרך לבית מעוצב עד גמר הקייטנה

 

הבית מלא מטלות שטרם הספקנו לבצע, שצריך להשלים ולא יוצא, שמחכים בשבילן לנגר, מחכים למכּר והכול נדחה למחר. עכשיו הזמן להניע את הידיים והרגליים, לקחת פחית של צבע ומברשת, פטיש ומסמרים או סתם לשוטט בחנויות, לרכוש אקססוריז קטנים ולשלב אותם בבית שמחכה להתלבש. הם כל כך פשוטים, לא יקרים ולא דורשים מאמץ מיוחד, שתוכלו אפילו להספיק לבצע אותם עוד החודש, עוד בסוף השבוע או עד גמר הקייטנה הקצרה מדי של הילדים. הדרך לעיצוב הבית רצופה מטלות קטנות ופשוטות.

 

 


1. לצבוע קיר לבן, אבל חצי


רוב הבתים שלנו בעלי קירות לבנים, והמהססים מוכנים לנסות את גוני הקרם והשמנת למיניהם. אנחנו מציעים ללכת צעד אחד קדימה עם התעוזה, לרכוש פחית צבע מעניינת מעט יותר, ולצבוע – אם לא קיר שלם – לפחות חלק ממנו. לכאורה פחות מפחיד וגם פחות עבודה. קיר בדירה נצבע עד קו החצי שלו על מנת להקפיץ את הספה השחורה וליצור לה מעין מסגרת שתיצור קונטרסט. המעצבת נעמה אטדגי: "הקיר נמדד בגובה הרצוי וסומן עם מסקינטייפ. החלק התחתון נצבע בגוון ורוד ולאחר שתי שכבות המסקינטייפ הורד מהקיר, ונוצר קו שחוצה את הקיר לשניים".

 

צביעת חצי קירעיצוב: נעמה אטדגי. צילום: יונתן תמיר

 

 


2. לטפל בעמוד תקוע


הדעה הרווחת לגבי עמוד היא שאין ברירה, צריך לקבל אותו, עד כמה שהוא תקוע בחדר, במטבח, בסלון או במרפסת. אנחנו כבר מזמן יודעים שלא כך הוא, וכמו שמלימון מייצרים לימונדה, גם מעמוד תקוע אפשר ליצור עמוד נטוע בחן. הסופ"ש הקרוב הוא ההזדמנות המתאימה להפוך את האלמנט הקונסטרוקטיבי המאמלל-אך-הכרחי הזה ליחידה יפהפייה שתנעם לכם בעין, החל מניצול למדפים עד הקיר הסמוך ועד צביעה ועיטור על העמוד עצמו. עמוד, שנותר בודד בין פינת האוכל והסלון לאחר שיפוץ מסיבי, קיבל טיפול על ידי המעצבת רונה קינן פיש: "אני לא נבהלת מעמודים, אלא להפך, אוהבת להפוך אותם לטוויסט בעלילה. אחרי שהיה כתום, הוא נצבע בפוקסיה וכך גם הפנלים שלו, שיושמו עם שאריות מהקרמיקה הצבעונית שמחפה את קירות המטבח". העמוד הפך למרכז הבית והוא הדבר הראשון שרואים כשפותחים את דלת הכניסה, מעורר חיוך ומשמח, תואם בדיוק לאג'נדה העיצובית שלה.

 

צביעת עמודעיצוב וצילום: רונה קינן פיש

 

 


3. להחליף את מנורת הקבלן


יש אנשים שחיים שנים עם מנורות מקוריות שסיפקו להם הקבלן או הדיירים הקודמים, והם בכלל לא אוהבים אותן. אחרי ספיגת השראה בחנויות או באינטרנט, אבל לא יותר מדי כדי לא להתבלבל, מגיעים להחלטה אילו מנורות מחליפים כעת. לא צריך את כולן בבת אחת, ואפשר לבחור חלל אחד או שניים בתור התחלה, ולהתאים את המנורה שבהם לעיצוב הקיים. בחלל קטן יחסית של פינת אוכל נבחרו שולחן מרובע, ריהוט מינימליסטי היוצר תחושה של מרחב וזרימה, צבעים מונוכרומטיים בקיר, ברצפה ובאמנות הקיר וכריות צמר כבשים המרככות את כיסאות המתכת. "גוף התאורה, שמזכיר כובע של גברת צרפתייה אלגנטית, נבחר בקפידה כדי לרחף בעדינות מעל השולחן בלי להשתלט עליו ולתת דגש לקווים המעודנים והרזים", מסבירה המעצבת שרון רואש.

 

מנורה מעוצבתעיצוב וצילום: שרון רואש

 

 


4. לרענן ספה במיקס כריות


המינימליזם אולי מוצא חן בעיניכם, אבל כל מינימליסט צריך החייאה, גם אם מינימליסטית בעצמה, למשל בדמות צמח רענן או כריות על הספה כדי לא להשאיר אותה עירומה וגלמודה. המהדרין יכבשו את הספה כולה ויעמיסו עליה כל טוב, אבל בינינו, מספיקות גם 3-2 כריות שיעשו את העבודה.

 

כריות על ספהעיצוב: מיכל גרינברג. צילום: אורית ארנון 

 

 


5. להשמיש אקססוריז


קשה להיכנס לחנויות עיצוב ולא לרכוש פריט או שניים חדשים ומרעננים. אבל איפה שמים הכול, אם הבית כבר מעוצב, מסוגנן ומלא? אופציה אחת היא למלא את מה שעדיין ריק, כמו ליצור קיר תמונות ששוכבות במגירה וטרם ראו אור. אופציה שנייה היא החלפה – מאפסנים פריט קיים ושמים במקומו חדש. והאופציה השלישית היא לאלתר מקומות חדשים שעוד לא חשבתם עליהם – מעל הארון, מתחת לקונסולה, על ידיות הוויטרינה ועוד.

 

אקססוריז בחדר שינהעיצוב: נירית ושרה פרנקל. צילום: גלעד רדט

 

חדש
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים.
החדר האחרון, עם העוגנים ממש יפה. אהבתי.

בודק...