מפעילים את כל הקשרים: מקרמה כמו שלא הכרתם

חשבתם שמקרמה הוא כמה חוטים שממנו יוצרים קישוט קיר או מתלה לעציץ? בואו תראו מה עוד אפשר ליצור ממסכת של חוטים הקשורים במקצועיות מלאת חן

מקרמהמקרמה מודרני של גליפס. עיצוב וצילום: סטודיו גליפס

אם בסבנטיז היו מספרים לנו שהמקרמה ישנה צורה, יגוון שימושים וילהטט ברחבי הבית באלף פנים, היינו צוחקים או לפחות נותרים פעורי פה. מלאכת הקשירה הפשוטה (זה רק נראה מסובך) שדרגה עצמה לקישוטי קיר, כריות, פופים ומוצרים נוספים, שהשתלבו מיד בסגנון הבוהו שיק הכובש, אבל לא רק. משכנו כמה חוטים ומצאנו עוד כמה פרשנויות חדשניות ומרתקות למקרמה הוותיק והמוכר, מתחום רהיטי הבית ועד קישוטי הקיר והתקרה.

להירגע תוך כדי תנועה


הנענוע המוכר שאנחנו אוהבים לחוות בין שני עצים עבר לקירות הבית, ומקבל שדרוג כערסל משפחתי ארוג, שמשני קצותיו גימורים העשויים מקרמה בעבודת יד. אפשר בהחלט לנסות בבית. להשיג ב-www.amazonas.eu

מיטה למנוחת יום


יציבה יותר מערסל אבל גם היא משרתת היטב את מטרות המנוחה, הקריאה וההירגעות – היא מיטת יום (DAY BED) מסורתית מהודו שנעשית בעבודת יד ומתאימה לפנים הבית או לחצר, למרפסת ולגינה. "ערימת כריות בהחלט תועיל לתחושת הרגיעה", אומרת נעמי עשת מ"חנותא", שייבאה את המיטה בגדלים וגוונים שונים. "מי שימצא מקום לפריט הזה בבית, ייהנה מעצם הגדרת מקום כזה בבית, מההתבוננות בו וכמובן מהשימוש בו". מידות המיטה מתאימות לשימוש גם כשולחן קפה, ספסל או מדף ומשרה אווירה אתנית רכה, שמשתלבת גם בבית בעיצוב מודרני וגם כפרי.

מיטת מקרמהDAY BED של "חנותא". צילום: דימיטרי ספקטור

נברשת לאווירת בוהו 


העיקרון ביצירת גופי תאורה זהה: חוט מתכת שעליו קושרים את החוטים בזה אחר זה, אלא שכאן הפכו הגופים לנברשות מלאות נוכחות, להן צורפו שרשראות ארוכות או פונפונים ליצירת מראה מלא אופי. מקורן של המנורות בבלגיה, כשהאחת עשויה חבל בגוון טבעי, והשנייה חוטים אפורים ופונפונים של קטיפה.

גם ברזל לוהט


בין האוריינטלי לגיאומטרי, בין המודרני לבוהו שיק – הפרשנות של גליפס למלאכת היד המסורתית מפתיעה ומצננת. טרנד המקרמה לא פסח על המתכת, חומר המזוהה עם המותג, שיצר זוג דוגמאות של מקרמה מודרני. ה"מקרמה" מציע מפגש עתיר סטייל בין צורות וקווים, ומוכיח כמה אלגנטיות, חום ורוך ניתן להפיק מהברזל הקר.

מקרמה מקרמה מודרני של גליפס. עיצוב וצילום: סטודיו גליפס

תלת ממד מנייר


האמנית ומעצבת הפנים האמריקאית Griffin Carrick יוצרת מקרמה, שימו לב, מנייר. קארד סטוק שחתכה בעצמה, גלגלה וקיפלה הפך לפסל תלת ממדי, וכך נתנה פרשנות מודרנית וחדשה לשילוב של אריגה וקשירת המקרמה הוותיק. קריק מייחסת חשיבות לצורה ולעיצוב שלה, ולכן כמעט לא משתמשת בצבעים בעבודותיה. רק כשהיא מגייסת ליצירה דפי ספרים ישנים, מבליחים פה ושם כתמי צבע.

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אבק אבק אבק אבק אבק....

מה שיעל אמרה

בודק...