סיפור אהבה בבית: צעדים קטנים שיגרמו לכם להתאהב בבית מחדש

מוטיבציה, טעמים וטבע יכולים לשפר את היחסים שלכם עם הבית עצמו. זה הזמן לטפל ברהיט נשכח, לסדר את השולחן המבולגן, לארגן את חדר השינה ולטפל בצמחים. ככה זה כשאוהבים

 

סוס עץסוס עץ מבית ההורים. עיצוב: דנה ברוזה צ'רניה. צילום: יואב פלד

 

אם אנחנו מתגוררים בבית זמן רב ובין אם זהו ביתנו החדש, תמיד נרצה להשיג אותה תחושה – שהבית הזה שייך לעצמנו, שנרגיש בו טוב, שנרצה לחזור אליו ונתגעגע אליו בכל פעם מחדש. יש מי שקורא לזה להפוך את ה-house ל-home ויש מי שגורם לו להיות אישי ולגמרי שלו בתחושות בעזרת צעדים פשוטים.

 

חדשו רהיט


דווקא את הרהיט שחשבתם לזרוק, שלא אהבתם ולא ידעתם מה לעשות איתו ואפילו לא הצלחתם למכור, תוכלו לחדש ולהתאהב בו מחדש.

 

שידת החתלהשידת החתלה מטופלת. עיצוב: יונית שטרן. צילום: שירן כרמל

 

תריס שהפך למזנוןתריס מבית לפני הריסה הפך לדלת מזנון. עיצוב וצילום: ליאת בקר

 

 

ספרו סיפור


מצד שני, יש רהיטים שמספרים סיפור שלם, וערכם הנוסטלגי לא נותן לנו להשליך, למסור או למכור אותם. שינוי ייעוד, שדרוג, צביעה או ליטוש כמו בסעיף הקודם יעזרו לכם לשלב אותם בעיצוב של הבית ולהמשיך להתענג על הנוסטלגיה.

 

מזנון רטרומזנון מההורים שקיבל מקום של כבוד בסלון. עיצוב: בר גרינוולד. צילום: אביעד בר-נס

 

 

החדירו מוטיבציה


אין כמו משפטי מוטיבציה לספק השראה במיוחד בימים שבהם זקוקים לדחיפה מוטיבציונית קטנה או גדולה. זה יכול להיות משפט על קיר, תמונה הומוריסטית וכל מה שיעשה לכם טוב.

 

התפנקו בסלון


חדר המשפחה או הסלון הם המקום שבו מבלה המשפחה רוב הזמן (כשהיא לא במטבח). זה המקום להירגע, להיחשף אבל יחד עם זאת להרגיש בטוחים, להסתובב בבגדים נוחים ובגרביים שלא מוכנים להיפרד מהם. ספה מפנקת ונדנדה לרגיעה יהיו מושלמים לאווירה.

 

ערסל חצי כדול פלסטיקפינוק בחדר המגורים. עיצוב: רונית טל. צילום: שי אדם 

 

 

השקיעו בשולחן ייצוגי 


אם כבר בסלון, הוציאו את העיתונים, המשחקים ושאריות הקפה משולחן הסלון ועצבו אותו עם צמח, ואזות, נרות, קופסה דקורטיבית או כל פריט אחר שרכשתם וטרם הצגתם בבית.

 

אגרו כוח


חוץ מהספה, שעליה נרדמים רוב הזמן, המקום האמיתי לאגור את הכוח, לגדול ולצמוח (אם לא פיזית, לפחות במחשבות טרום שינה) – הוא חדר השינה. אדם ממוצע מבלה 26 שנים מזמנו בשינה, לכן כדאי לייצר בחדר פינה קסומה ואהובה. בחדר של נערה, שאוהבת ספרים, ריהוט עתיק ואת פרח החמנייה הצהוב, שולבו כל האהבות והפרשנויות שלהן והעניקו לה אואזיס מושלם משלה.

 

ריהוט בסגנון עתיקספרים על מדף, ריהוט בסגנון עתיק וצהוב כצבע החמנייה. עיצוב: רונית שקרצ'י. צילום: יוגב וענונו

 

 

הכניסו טעם


טעם לחיים אפשר להכניס לא רק בתחומי עניין או באהבה, אלא ממש בהפעלת המטבח וברקיחת מטעמים, שהרי אוכל של בית הכי ערב לחך. המטבח לא צריך להיות חדש ומרהיב ולא הכי משוכלל – העיקר שיהיה נוח ויזמין להפשיל שרוולים ולהתחיל לקצוץ.

 

פינת אוכל צבעןניתעיצוב: דניאל שלייפר – עיצוב פנים & הום סטיילינג, תמונות: גלי אהבה ממבט ראשון. צילום: עידן גור

 

 

הרעיפו אהבה


ברור שעל בני הבית, אבל אם אין בנמצא, לפחות על בעל חיים שיחזיר לכם אותה בגדול. השקיעו בפינה משלו, אפילו אם בסופו של דבר הוא ירבוץ בפינה אחרת בבית.

התמזגו עם הטבע


איכות האוויר חשובה לנו בבית, במיוחד לאור העובדה שבסביבה סואנת היא מהווה מטרד. צמחים יכניסו מעט מן הטבע הרצוי לתוך הבית, ולכל חלל תוכלו למצוא את הצמחים המתאימים לו במדויק, כדי שישרדו לאורך זמן.

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...