עדיף מאוחר: 5 פעולות בבית שאתם חייבים לעשות עכשיו

מאיסוף התמונות הממתינות לתלייה ועד טיפול במרפסת המוזנחת - אם פסחתם על אלו ואחרות במהלך קרצופי החג, עכשיו יש לכם הזדמנות נוספת לעשות אותן ולשפר את מראה הבית

לפני פסח כולנו מצטיינים בסידור הבית, בצביעת הקיר שמתקלף, בארגון הארון ובקרצוף טוטלי. אך מה לגבי כל מה שאינו קשור לניקיון? תמיד אחרי פסח נשארים כמה דברים שהבטחנו לעצמנו לעשות בחופש, אבל בסוף דחינו ולא השלמנו. אז בדיוק עכשיו, אחרי פסח, מפסיקים להתעלם – הגיע הזמן לטפל בעוד כמה אזורים שלא התייחסנו אליהם עד כה, אבל עדיין מטרידים את מנוחתנו. מתחילים עכשיו:
1. לתלות את אוסף התמונות 

אם אתם אוהבים לרכוש תמונות קטנות בירידים ובחנויות עיצוב, ועדיין לא מצאתם להן מקום, הנה הגיע הרגע לעשות איתן משהו, למשל להפוך אותן לקולאז' על הקיר. האפקט המתקבל ממקבץ תמונות יחד דומה לתמונה אחת גדולה, ואפילו יכול להיות מעניין יותר. אספו את התמונות מהחופשה האחרונה, את התמונות המשפחתיות או תמונות שאתם אוהבים במיוחד וערכו אותן לקומפוזיציה נאה לתלייה. נסו תחילה על הרצפה, צלמו את הסידור, ואז העתיקו כל מסגרת תמונה תוך ציון הנושא לנייר, אותו תדביקו לקיר בעזרת נייר דבק. אחרי שתגיעו לסידור המדויק עבורכם, תוך הזזות קלות של נייר הדבק והתאמות, עברו לפטיש ומסמר. בחנויות עיצוב לבית וברחבי הרשת תוכלו למצוא קולאז'ים מוכנים, שבהם התמונות מותאמות זו לזו, וכל מה שנשאר הוא לתלות אותן, או לפחות לסדר אותן על מדף או שידה אם הקירות כבר מלאים.
חדר שינה נערה ורוד קולאז' עדין בחדר השינה. עיצוב: רונית אליאס. צילום: עידן גור 
 
סלון לבן עם אומנות אפשרות מסיבית יותר לקולאז' בעיצוב Milano Smart Living. צילום: סטודיו אונו
 
מסגרת לתמונות מסגרות תמונה מרחפות על מדף או שידה, "הביטאט". צילום: יח"צ
 
2. לכבס את הווילון

אל תגידו לנו שקרצפתם את כל החלונות ופסחתם על הווילונות. זאת אומרת, כל הכבוד שאזרתם אומץ ותליתם וילונות, אבל עכשיו הורידו אותם בעדינות מהמוטות והווים, והכניסו למכונת הכביסה או שלחו לניקוי יבש. וילונות משנים את צבעם עם הזמן בלי ששמתם לב – אם בשל דהייה מהשמש ואם בשל הצטברות אבק שלא מוסר תדיר. אנחנו בעד לחזור למקור.
חדר משפחה עם שטיח צהוב עיצוב: רונית אליאס. צילום: עידן גור 
3. לנקות מאחורי הרהיטים

אם לא ניחנתם בכישורי ניקיון מרהיבים כשל מנהלי משק בית מנוסים, נסו לפחות פעם בשנה למשוך את הרהיטים למרכז החלל ולראות מה קורה מאחוריהם. הדבר תופס גם לגבי מכשירים חשמליים שלא הוזזו, טלוויזיה, ארונית ועוד. לא רק ניקיון אפשר לעשות שם, אלא גם למצוא פריטים אבודים שאתם מחפשים כבר תקופה. גם הצצה מתחת לאותם פריטים לא תזיק, כדי לנקות קורי עכביש ממקום שבדרך כלל לא מגיעים אליו. רוצים לחסוך את הפעולה הזאת? כשמדובר בספה או ברהיטים בסלון, אפשר להעמיד אותם עם הגב לחלל ולא לקיר, ולפטור את עצמכם מהזזה.
סלון משפחתי אפור עיצוב: גל ברק. צילום: שי אפשטיין 
4. לסדר את הכלים הייצוגיים

הוציאו את כל הכלים שאתם מחביאים בארונות לאירועים, חגים ומסיבות, פרשו אותם על שולחן גדול או על הרצפה והתחילו למיין. בחרו כלים ממשפחת צבעים דומה או כלים ייצוגיים במיוחד, וארגנו להם מקום על המדפים הפתוחים שלכם באזור המטבח או בארון עם דלתות זכוכית, כדי שתוכלו ליהנות מהם כל השנה. יתאימו לשם סט של צלחות הנערמות זו על זו, אחת שנשענת על גב הארון, קעריות, כוסות מיוחדות, בקבוקים, קנקני שתייה ואפילו עציצים או סלסלות המשולבים בין לבין. עם מבחר אפשרויות התצוגה של היום תוכלו להציג הכול גם בתצורות שאתם מכינים בעצמכם: ארגזי עץ תלויים, קופסאות הפוכות, מסגרות עץ עבות, סולם ועוד. בל נשכח שגם מעל יחידת האחסון הדקורטיבית יש מקום למבחר סוקולנטים או פרחים עונתיים מתחלפים. אם את הכביסה המלוכלכת אנחנו מוציאים לפרקים החוצה, אז בטח שגם לכלים הייצוגיים והנקיים מגיע!
חדר יצירה וקרמקיה אפשרויות תצוגה שונות לכלים, "חנותא". צילום: ליבת רות
 
מטבח לבן עם מדף כחול עיצוב: גלי שגב. צילום: מיכל כהן – הצלמים
 
אחסון סרוויס מעץ ספלי פורצלן של Lisabeth Dahl בהדפסים, להשיג ב"בלהקולה". צילום: יח"צ
5. לאסוף את הג'אנקיאדה מהמרפסת 

השקעתם בדירה עם מרפסת, החלום שלכם לשתות את הקפה של הבוקר או את ה-five o'clock tea התגשם – אבל כל מה שיש במרפסת הזו הוא כיסא פלסטיק, שולחן וקומץ של דליים, בימבות ומנגל מכוסה? הגיע הזמן לשנס מותניים, להשקיע במרפסת החלומות ולסדר אותה אחת ולתמיד עם כיסאות, מושבים מרופדים, כריות עמידות לתנאי חוץ, שולחן תואם, מפה, ספסל גינה, עציצים תלויים או עומדים, דקורציה לתנאי חוץ ועוד. קשורים בעבותות לבימבה וחברותיה? פרשו דשא סינתטי והפכו אותה למיני גן שעשועים עם מגלשה קטנה או משחקים אחרים, ושלבו בו את השולחן והכיסאות עבורכם. תראו לנו ילד אחד שלא יצהל מהמשחקים כשאתם לצידו.
מרפסת מעץ עיצוב: הילה עמיר הולנדר. ריצוף: PARQUETEAM. צילום: עוזי פורת
 
פינת משחקים לילדים עיצוב: הנקין שביט. צילום: אביעד בר נס
 
מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אביזרי אמבטיה
http://www.big-dil.com/category/%D7%90%D7%91%D7%99%D7%96%D7%A8%D7%99-%D7%9C%D7%90%D7%9E%D7%91%D7%98%D7%99%D7%94

בודק...