פתאום נהיה קיץ: 7 דרכים להכניס את עונת האביב פנימה

במדינה כמו שלנו, בה גם החורף הוא סוג של אביב קריר, לשלב פרחים, רהיטים קלילים, צבעים פסטלים ובוטניקה - הם הדרך הנכונה להשאיר את האביב בבית כל השנה

סדיני הפלנל התקפלו והועלו למדפים העליונים בארון, המעילים אופסנו עד משב הרוח הקריר הבא, והמטריות ממתינות בסבלנות לטיפות הגשם של שנה הבאה. כשמזג האוויר הקר מפנה מקום לניחוחות פרחים, ציוצי ציפורים ובגדים קלילים, אנחנו יודעים שהגיע זמן אביב. ואם הסלון היה מלא עד כה בשמיכות חורף חמימות, באש האח ובגוונים כהים, הגיע הזמן לשינוי אווירה. אין צורך באוברול כולל לבית, אבל כדי להפיח בו רוח אביבית, אפשר לזמן סממנים מעט יותר קלילים, רגע לפני שהכול יהפוך לחם יותר בחוץ.

בוטניקה על הקיר

הזכרנו אלמנטים פרחוניים בתצורתם הטבעית, אבל דרך נוספת ופחות "אמיתית" היא לעטר את קירות הבית באלמנטים כמו עלים, צמחים וחיות. סדרת תמונות בוטניות בהדפס על עץ נתלו כקולאז' על גבי טפט משולשים צבעוני בפינת האוכל, ואלה הותאמו לכיסאות צבעוניים וספסל בוורוד עז ויצרו אווירה נינוחה ומלאת אופי.

 

טפט צבעוניעיצוב: דניאל שלייפר. צילום: עידן גור

 

צבעים פסטלים

כדי לטאטא את אווירת החורף מהבית יהיה נכון להיפטר מאלמנטים כהים כמו עץ כבד או רהיטים בחום כהה ושחור. לא צריך להחליף את כל הרהיטים, אבל יספיקו לכך שולחן צד, קונסולה או מנורה בצבעים פסטלים בהירים בפינות שונות, גם בחדר העבודה.

 

רהיטים קלילים


ריהוט קש, שנחשב כבר מזמן לחביבם של חובבי העיצוב, המעצבים והאדריכלים, הוא הרהיט הנכון למזג האוויר הנעים הנוכחי. רהיטי עור כבדים, שפע טקסטיל ופרוות וכריות שעירות יכולים לחזור לארון לעת עתה, ובמקומם יתרענן הבית עם קש, בדים קלילים וכריות עם הדפסים טרופיים.

אמנות עם פרחים


אמנות היא דרך נוחה ליצירת אווירה, כל אווירה. עבודה בשחור לבן תתאים לחורף, חופים וים ייצרו אווירה קיצית, ופרידה קאלו באינטרפרטציה פרחונית של האמנית נלי שי, תסמן למי שמעוניין בכך את עונת האביב.

 

אקריליק על בד של נלי שי,  גלריה פחות מאלף. צילום: יח"צ

 

אריחים אחרים


גם באמבטיה ניתן למצוא דרכים לאוורר את המראה, למשל באמצעות אריחים מודפסים. שורה אחת של אריחי בטון 14X14 ס"מ תישאר למשך כל השנה וגם אחריה, אבל מי שמחובר לזרמי העונה, ייהנה מהם תמיד. רק למרוח עליהם סילר כדי להגן מספיגה של כתמים.

 

 אריחים מצויירים אריחים: ענבל אבירם ריצוף מצויר. צילום: גל דרן

 

בואו ניקח את זה החוצה


החוויות הבידוריות של האביב מנווטות את עצמן בטבעיות החוצה, לגינה, למרפסת ולכל פיסת רצפה תחת כיפת השמיים, ולכן כשיש לכך מקום – גם שולחן האוכל הוא הפריט הנכון לבלות איתו בחוץ. קינוחי קיץ, סלטים, שתייה קרה או חמה, מפות פסטליות פרחוניות ואפילו שרפרפים וכיסאות בצבעים מאירי עיניים החל מצהוב בננה וירוק מנטה ועד ורוד, סגול ואדום – הם הווייב הנכון לאאוטדור שלכם.

 

שולחן יום הולדתהפתעות על שולחן האוכל, PIP STUDIO. צילום: עדי קראוס

 

רוצה פרחים


הדרך הקלילה והפשוטה ביותר לזמן את העונה היא למלא את הבית בשלל פרחים. הגדולה של ה"אקססוריז" האלה היא במראה הטבעי, הנכון והבלתי מתאמץ שלהם, שתמיד ישתלב בבית ובכל עיצוב שבחרתם בו – מתעשייתי כבד ועד מודרני וכפרי לייט. אין פרחים או שאינכם סובלים את רגעי הנבילה? לכו על קקטוסים וסוקולנטים. גם זה חי מדי לטעמכם? לכו על כלים עם הדפסי פרחים שיכניסו את המראה המרענן של העונה.

 

עיצוב שולחןעיצוב ושזירת פרחים: אורית הרץ (כלים: MOMME גלריה לעיצוב הבית). צילום: אורית הרץ

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עונת הקיטש?

לא קראת אבל התמונות מדהימות!!!

בודק...