שימושים מפתיעים לשעם: מגב מיטה ועד ציפוי לבניין

שעם הוא כבר מזמן לא רק פקק לבקבוק או לוח מודעות מרובע. קבלו אותו כראש מיטה, כשולחן צד ואפילו כמעטפת של בניין. אינספור גרסאות לחומר הרך והגמיש

את השעם רובנו מכירים מפקקי בקבוקים, בעיקר בקבוקי היין המשכר, אבל למעשה החומר הגמיש שמופק מקליפות של עץ משמש אותנו כבר זמן ניכר כהרבה יותר מאשר שסתום למניעת התחמצנות. גם לוחות מודעות, מצופי דיג וריצוף הם חלק מהנוף המוכר, אבל רשימת המוצרים גדלה בהרבה, ותכונתו של עץ השעם להצמיח מחדש את קליפתו בלי לפגוע בעץ, זירזה ייצור של חיפויים, רהיטים ושלל דקורציות, שמוצאים היום בעבודתם של מעצבים. הגמישות, הרכות והטקסטורות השונות של הומר הנקבובי מגוונות ומפתיעות.

ראש מיטה: לישון עם הלוחות


חדרי אירוח עוצבו ברוח הכרם והמטעים של קיבוץ אורטל ברמת הגולן, וכדי להכניס חומרים המדברים בשפת היין והכרם, תוכנן ראש מיטה גדול במיוחד שעשוי כולו מלוחות שעם גמישים, שמוסגרו בעץ צבוע לבן ומשופשף למראה מחוספס. השעם שבקיר מהווה מצע רך למגע עבור מי שישן למרגלותיו, ובעת הצורך ניתן גם לתלות עליו הודעות או לנעוץ בו קישוטים קלילים.

 גב מיטה של שעםעיצוב: לימור קלר, שעם: "בית השעם". צילום: עדי פרץ

מעטפת בניין: כל הבניין כולו


השעם עמיד למים, לא נשחק ומשמש כמבודד, ולכן בחרו בו כחיפוי למעטפת מבנה הביתן של פורטוגל ב-Expo 2010 בשנחאי, סין. הוא תוכנן על ידי האדריכל הפורטוגזי קרלוס קוטו, והיווה דוגמה לחדשנות ולשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. הביתן חופה בשעם, חומר ממוחזר ואקולוגי והפך לשיחת היום בתערוכה, בעודו משקף את תפיסת הקיימות של המבנים בערים בנות זמננו.

זמן קפה: שניים שהם אחד


שולחנות הצד המפתיעים האלה עשויים משני חומרים טבעיים בעלי צורות שונות, שלא מתחברים בשגרה. כאן הם נראים כאילו נולדו זה עם זה: מצד אחד בסיס שעם, ומצד שני חלק עליון עשוי עץ, שאפילו כבד יותר מהשעם ומגיע בשלל גימורים. המשחק עם הגבהים מוסיף עניין לפינה שבה הם ממוקמים. להשיג באתר www.gomodern.co.uk

דקורציה לקיר: לצאת אל העולם


לשעם של Urban Outfitters יש תפקיד לא רק פונקציונלי כמקום לנעוץ בו תזכורות, כרטיסים וגלויות אלא גם כדקורציה של מפת העולם מעל שולחן העבודה, לתכנון המסע הבא או לנעיצה של תמונות מהטיול האחרון. מינימליסטי, ניטרלי וגם מתאים לחדר הילדים.

עוד דקורציה מפתיעה לתלייה על הקיר הוא הטריו שעם-מתלה-מראה, שמתפקד כמקום לנעיצות, לתליית חפצים וגם כמקום לבדוק את הלוק. הוא עוצב על ידי Sjoerd Jonkers, מעצב הולנדי צעיר, ויש לו קומבינציות נוספות, גדולות יותר או עם חומרים אחרים, שממלאות קיר שלם.

סט למטבח: כמו פטריות


את סט הפטריות הזה אף אחד לא ימצא ביער אחרי הגשם, אבל אף אחד גם לא יעז להסתיר בארון. סט כלי המטבח עשוי קרמיקה, חלקו העליון משעם שאוטם כניסת אוויר ולחות, והוא יושב על מגש עץ כדי שניתן יהיה להציג בנוחות על השולחן ולא חלילה לסגור מאחורי דלתות.

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבה מגניבה!
והעיקר כותרת מתאימה!

בודק...