שלא תטעו: חדרי הבית שצבע כהה מתיישב עליהם בול

שפע אור, ניגודיות נכונה, הבלטה של פרטים והרצון להעז או להמם יעזרו להכניס לבית צבעים כהים בלי לפחד מקלסטרופוביה או הקטנה של החלל

 

שחור מדכא, אפור דוהה וכחול סוגר את החדר? לאו דווקא. ההנחות הללו והדעה הרווחת שצבע כהה יוצר תחושה קלסטרופובית או מקטין מאוד את החלל צריכות להיות מושלכות לפח (הירוק הכהה) הקרוב, משום שהן הופרכו כבר מזמן, ויותר ויותר חללים בבית נצבעים בדיוק בצבעים כאלה. דווקא הבחירה בהם מוסיפה עניין, חמימות, דרמה ואפילו חיות – תלוי איך עוטפים את החדר ומגישים אותו למי שמתגורר בו.

 

יש מספיק אור בסלון


בשל היותו החלל עם מפתחי החלונות הגדולים ביותר, שמכניסים ברוב המקרים אור רב, נוכל להרשות לעצמנו להכניס צבעוניות כהה לסלון ולא להסתכן בהחשכתו. צבע בקירות הוא לא האופציה היחידה, כי אם ריהוט כהה, אלומיניום שחור/אפור כהה ואפילו תקרה שתוסיף גובה ועומק.

 

סלון מודרניאדריכלות ועיצוב גל כהן פדלון. צילום: אסף ברנר

 

 

רקע מאחד בפינת האוכל


בדיוק כמו שהצבע הלבן הבהיר מהווה רקע נוח לטקסטורות שונות וצבעוניות מגוונת, כך גם צבע כהה מאחד את החלל ומאפשר להבליט את בחירת השולחן, הכיסאות ושאר הפריטים בפינה. למזלנו, פינת האוכל עומדת בדרך כלל בפני עצמה, כשסביבתה אינה עמוסה, כך שלא יהיה מסובך מדי להשיג את המראה הרצוי.

ניגודיות בחדר השינה


למיטה זוגית לבנה ווילונות בהירים התלויים מפס התקרה ועד הרצפה יש אימפקט גדול על חדר סטנדרטי. לכן אין מניעה לצבוע את הקירות בצבעים כהים ועדיין לשמור על מראה מאוורר ומאוזן. מצד שני, אפשר להשאיר את הקירות בהירים ולבחור מיטה וארון בגדים שחור ולשמור על אותו איזון, שהרי כאן הניגודיות העיצובית משחקת לטובתנו.

 

חדר שינה מעוצב בצבע כחולעיצוב: קרן ניב טולדנו. צילום: ליאור טייטלר

 

 

תעוזה בחדר הרחצה


החדר שבו נמצאים הכי פחות זמן, גם כשמתעקשים לבלות בו יותר, הוא מן הסתם חדר הרחצה או השירותים. דווקא בשל מיעוט הזמן ניתן להשקיע בו את מרב הצבעים הכהים בלי להסתחרר ובלי לחוש קלסטרופוביה ולתבל עם נגיעות בוהקות – תמונת, ידיות, ברזים ושאר אביזרים.

 

קיר כוח ירוקעיצוב: מיכל גוטמן. צילום: גדעון לוין, 181 מעלות

 

 

וואו פקטור במטבח 


למראה יוקרתי, מודרני, מתוחכם ובעל אמירה נועזת מטבח כהה יכול להוות בחירה מתאימה. כשהארונות התחתונים כהים, העליונים בלבד, רק המשטח או כל כולו – זהו אפקט וואו במטבח שהוא חלק מחלל השהות המרכזי של הבית. לא לבעלי לב חלש.

 

מטבח שחור צבע בתנור בשילוב של עץ ומגיורת זכוכית. עיצוב: אודליה ברזילי. צילום: עינת דקל

 

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זה מעיק, במיוחד הבלו מוד.

מקסים וכל כך שונה מהנוף הרגיל שלנו

בודק...