תדליק אותי: אתם לא תאמינו שמדובר בגופי תאורה

מטקות, טלפונים ישנים וגיטרה חשמלית, אלה לא סתם פריטים אלא גופי תאורה חדשים ומעוצבים שיתנו אור ועניין בחדר. לכבוד חג האורים יצאנו לבדוק מה חדש אצל מעצבי התאורה בארץ ובחו"ל

תאורה היא חלק מרכזי בעיצוב הבית, בין אם היא משתלשלת מהתקרה, מוצמדת לקיר או עומדת על הרצפה. אבל גופי תאורה לאו דווקא חייבים להיראות כמו גופי תאורה – להיפך, אם הם לובשים תחפושת מדליקה זה אפילו יותר טוב. לכבוד חנוכה המתקרב, שהוא גם חג האורים, יצאנו למסע קניות וחזרנו עם פריטים מגניבים שגם אתם לא תאמינו שהם גופי תאורה.
מטקות גם בחורף

שימוש באובייקטים משומשים, מיחזורם וחידושם לטובת יצירת גופי תאורה חדשים, נותן טוויסט של וינטג' מודרני לגופי התאורה. מרבית עבודותיו של אייל רגב, מעצב מוצר שעוסק בעיקר בתחום גופי התאורה, עוסקות במחזור חפצים שהפכו חסרי ערך – לגופי תאורה. כך, למשל, זוג מטקות עץ זנוחות זכו לייעוד חדש, קומקום ישן הפך לגוף תאורה שאף אחד לא יכול להישאר אדיש אליו, וגיטרה הפכה למומנט בפני עצמה.
להשיג ב: אתר המעצב
מחיר: קומקום – 950 שקלים, גיטרה – 6,800 שקלים, מטקות – 880 שקלים
גוף תאורה מעוצבעיצוב:  אייל רגב, צילום: עמית שטראוס 
גוף תאורה ממטקות
עיצוב:  אייל רגב, צילום: עמית שטראוס 
רוץ בן סוסים

אם בעל החיים היחיד שהצלחתם לגדל עד היום היה דג זהב, עכשיו זו ההזדמנות שלכם לתיקון. קבלו את מנורת הקיר בצורת ראש סוס. פריט חובה לכל מי שייחודיות היא ערך עליון עבורו.
להשיג ב: חנות האיביי
מחיר: כ-193 שקלים
גוף תאורה סוס
מתפרקים

גופי התאורה מקולקציית DECOMPOSE מורכבים מבסיס גלילי עשוי אלומיניום, שהולך ומתפרק בקצהו. האור המוקרן "מתפרק" ויוצר ריקוד שובב של צללים בחלל. הגופים מגיעים בקולקציה תלויה, צמודת קיר, שולחנית ועומדת. לנו זה הזכיר סרט עטיפה למתנה או קפיץ שובב…
 
להשיג ב: קמחי תאורה (בקרוב)
 גוף תאורה מגלילי אלומניום
צילום: יח"צ 
זה חם ומתוק

גופי התאורה האלו מושלמים לחובבי המתוק – הם קרויים על שם ממתק הליקריץ, בירושלמית "במבליק". המעצב אוהד בנית יצר גופי תאורה הבנויים משימוש ציני ומוגזם של כבל חשמל, שהופך את הכבל מאביזר עזר למהות עצמה. חוץ מזה, הם בעלי מראה שיעשה לכם חשק לקפוץ לחנות הממתקים הקרובה, ורק לבחור צבע.
 
להשיג ב: גלריה SAGA
מחיר: 1,200-6,400 שקלים
  גופי תאורה ליקריץ
צילום : איתי בנית
הלו? יש כאן מישהו?

אם טרם נחשפתם ליצירות של סטודיו junktion – זה הזמן. הסטודיו, בראשות גורית מגן, בוגרת בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, מתמחה במתן פרשנויות חדשניות למוצרים ישנים קיימים, כשהכל בהומור ובחן אינסופי. מנורות הטלפון של הסטודיו עשויות מטלפונים ישנים שנקנו בשווקי פשפשים ברחבי העולם.
 
להשיג ב: סטודיו או באתר
מחיר: 450-750 שקלים
 גופי תאורה טלפון
עיצוב:סטודיו ג'אנקשן, צילום: יונתן בוסידן 
כפטריות אחרי הגשם

מנורת הפטרייה הזו תגרום לכם להרגיש כאילו היא נלקחה מאחד מיערות הגשם. היא עשויה עיסת נייר ומבוצעת בעבודת יד.
להשיג ב: חנות האטסי
מחיר: 2,107 שקלים
גופי תאורה פטריה
מותק, התרנגולים התנפחו

למי שאוהב חיות, הנה עוד פריט מלא בהומור. שירה קרת עיצבה את ה Indeflate Lamp – גוף תאורה עשוי טייווק (חומר פולימרי דמוי נייר), בצורת תרנגולת חביבה. עם הדלקת המנורה, מאוורר פנימי שקט מנפח את גוף המנורה ונותן לה את צורתה, וכאשר מכבים אותה, היא מאבדת לאט מנפחה. גם מדליק וגם חסכוני בחלל.
להשיג ב: גלריה SAGA
מחיר: 2,200 שקלים
גוף תאורה עשוי טייווק עיצוב: ReDesign 

 


 

 

553(1)
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גופי תאורה
האם ניתן לקבל לינק לאתר המעצב..? תודה.

בודק...