תלבשו משהו: פריטים שעטו על עצמם לבוש לחורף

סורגים לעצמכם איזה סוודר או שטיח לחדר? אתם יכולים להמשיך גם לכיוון כלי הבית, העציצים ואביזרי הנוי. קריצה וחיוך יכולים לעשות להם (ולכם) רק טוב בחורף הזה

הרבה זוגות ידיים לא נחו אחרי הקאמבק של השנים האחרונות, שהחזיר באהבה את המסרגות וחוטי הצמר לחיקנו. השלל היה רב, ונראה בכל פינה בבית – שטיחים סרוגים, כיסויי מיטה, וילונות וכריות, וזה בלי שבכלל הזכרנו את מגוון השכמיות, כובעי הפונפון, החותלות, הגרביים החמימים ועוד המסרגה נטויה. חורף הוא סיבה מצוינת לאחוז במסרגה אחת או שתיים, ולהלביש איתן כל דבר – החל מפריטים לאופנת הבית וכלה בקומקומים וכוסות. אספנו לכם כמה פריטים שהתלבשו ממש טוב:
כסות לקפה 

אין כמו כוס קפה חם הטמון בין שתי ידיים במזג אוויר קר, אבל הכוס לא נשארת חמה לאורך זמן, הקפה נגמר, והידיים משוועות לטיפה נוספת של חמימות. הסוודרים הקטנים של Nawanowe ישאירו אותן חמימות, אם לא פיזית, לפחות במראה. הסוודרים הקטנים מגיעים במגוון צבעים ועיצובים, החל מהפשוטים והמינימליסטיים ביותר ועד המשוגעים ביותר. בסוודרים יש גם זרועות סרוגות קטנות, אותן אפשר להזיז לפי איך שמתחשק.
מחיר: מגוון מחירים, להשיג בחנות האטסי
כוס קפה מעוצבת בגדים לפי מצב הרוח. צילום באדיבות Nawanowe
ממשיכים לפרוח

אחרי שסרגה אינספור פרחים, הסתכלה איריס אוליבר, אמנית רב תחומית ומעצבת תכשיטים, על הטורסו הישן שעמד בסטודיו שלה – והחליטה כי הגיע הזמן להלביש גם אותו. כך, מטורסו ישן ושומם, הפך המונומנט לפסל בעל יישות עצמאית, שמתמלא מיום ליום בפרחים נוספים אותם היא סורגת בטקסטורות וממדים חדשים. איריס משתמשת בחוטי צמר צבעוניים בשילוב חוטי רקמה, ואף מקיימת סדנאות ללימוד סריגת פרחים משודרגים במושב עין עירון.
מחיר: 220 שקלים לסדנה
עיצוב בובה עיצוב וצילום: איריס אוליבר
כסות לקומקום 

אנחנו לא ממש נוגעים בקומקום השתייה החמה בשעת ההגשה, אבל אם הוא עומד על השולחן בזמן האירוח, למה שלא יעשה זאת במלוא תפארתו עם כיסוי מעוצב? הסריג שייך לבית העיצוב Eva Solo מדנמרק, ומתחתיו קומקום פורצלן בנפח ליטר וחצי. הכי משמח, שהוא מתאים לניקוי במדיח כלים.
מחיר: 399 שקלים, להשיג בסוהו
טרמוס מעוצב פורצלן מכוסה, "סוהו". צילום: יח"צ
קר שם בחוץ

עציצים במראה צמרירי מותאמים להפליא לקור שבחוץ, אבל מה שהופך אותם לעמידים הוא העובדה שהם עשויים פלסטיק. עציצי "קוזי" הם חלק מסדרת "סרוגים" של חברת כתר פלסטיק, שפותחה בהשראת עולם הסריגה ומלאכות היד. למוצרים מראה טרנדי שיקי וצבעוני המשדר חמימות, משפחתיות, רוך ונוסטלגיה. העציצים הגדולים הם בעלי קערה פנימית ופקק אטם, ומיועדים לשימוש הן בפנים והן מחוץ לבית. עציצי התבלינים מגיעים בשלשות ובשילוב צבעים הרמוני, להוספת טאץ' עיצובי ופרקטי בכל פינה.
מחיר: עציצים 115-65 שקלים, שלישיית עציצי תבלין החל מ-75 שקלים
מרפסת גינה עציצי תבלין וצמחים של "כתר". צילום: דניאל לילה
צמר וג'ינס לידיות

ידיות יכולות לשפר מראה של כל ארון, גם בלי לצבוע אותו או להחליף לו חזיתות. השינוי אומנם מינורי, אבל הלבשה של ידיות בפיסת טקסטיל קטנה תוסיף קריצה לכל ארונית. דומיסיל, המתמחה בפרזול, השיקה ידיות חורפיות במיוחד, שעטופות בבדים כמו צמר וג'ינס. אפשר להתקין אותן על מגירות, שידות ועוד, ואף לשלב ביניהן כדי ליצור עניין.
מחיר: ידית מעץ או מתכת תעלה לכם 149 שקלים
ידית דלת עטופה ידית עטופה בד של "דומיסיל". צילום: יח"צ
סריגה בצבעי שוקולד

נירית פריימן מסטודיו מלכישוארט רכשה שני שרפרפים בשוק הפשפשים, והלבישה אותם בכיסויי טריקו שנסרגו במסרגה אחת (קרושה). את השטיח העגול, שקוטרו 1.20 מטר ומשקלו כ-5 ק"ג, סרגה מחוטי טריקו בשיטה ספירלית במסרגה אחת. בסל מבצבצת כרית שנסגרה בחוטי חבל (מקרמה) במסרגה אחת וגודלה 40X40. נירית מעבירה סדנאות ומפגשי סריגה, במסגרתם לומדים לסרוג הכול.
מחיר: כיסוי שרפרף 250 שקלים, שטיח 1,200 שקלים, כרית 280 שקלים.
שרפרף מכוסה עיצוב וצילום: נירית פריימן, סטודיו "מלכישוארט"
ציפוי לדלי ולפופים

בביתה הצבעוני של מעצבת הפנים רונה קינן פיש, אף פריט לא נשאר בצורתו המקורית. דלי ורוד, כמו מצבור הדליים שיש לכל אחד בבית, הפך אצלה לכלי לאחסון מטריות, ועבר שדרוג בעזרת הדבקה של טפט שחור-לבן במראה חורפי. כדי להתגבר על ציפוי של צורת חרוט לא מלא, היא חתכה את הטפט באורך המתאים ו"הוציאה לו גזרה" כשהחלק העליון רחב יותר מהתחתון. גם סלון הבית לא חף ממגע ידה, ופופים ושרפרפים שהיו מרופדים בבד רגיל, עטו על עצמם סלסלות שהיא סרגה והפכה כדי להלביש אותם בהן.
שרפרף עם סריג פופים ושרפרף שהולבש עליהם סל סרוג. עיצוב: רונה קינן פיש. צילום: אורה כהן
דלי דלי למטריות עם טפט חורפי. עיצוב וצילום: רונה קינן פיש
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...