במסגרת התקציב: 6 חנויות עיצוב שלא יקרעו לכם את הכיס

תקציב הריהוט של הבית לא חייב להיות בשמיים, בעיקר כשמגיעים לחנויות עיצוב בעזרתן ניתן לאבזר את המרחב, לרענן בקלות את הקיים ולהשיג תוצאות מעוררות קנאה

כריות על ספהכריות מאיקאה על ספה בדירה תל אביבית. עיצוב: מירי בן-בשט. צילום: שי בן אפרים

דרך הנפתולים שעוברים עד הכניסה לדירה חדשה או משופצת, שקירותיה עירומים, משאירה אותנו לא פעם עם אפס תקציב להמשך ריהוט ואבזור. כשעיקר התקציב מוקדש לקירות ולתשתיות, נאלצים לא פעם להעביר את הרהיטים המרוטים והלא מעודכנים הקודמים או שנשארים נטולי רהיטים, עד שיתמלא החשבון ואפשר יהיה להתאבזר בלוק חדש בעתיד. אבל יש מי שלא מוותר, מכתת רגליים ומוצא את המקומות המיוחדים שבהם יוכל לסיים את עיצוב הבית עם הנגיעות האחרונות, ולקבל את המראה המיוחל. שאלנו מעצבות פנים והום סטייליסטיות היכן מוצאים חנויות שלא יגדילו לנו את המינוס בבנק, ותתפלאו – מצאנו גם מצאנו.


1. כמו סוכריות לעוגה: גלי ליבנה


הכיוון: אז"ר 24 פינת הברושים רמת השרון

החנות של גלי ליבנה ממוקמת בבית ישן, פועלת שלוש שעות ביום ואוטוטו תעבור בחזרה לביתה הפרטי, כשתסתיים בנייתו. אפשר למצוא אצלה כל מה שצריך לאבזור הבית, החל ממיטות, שולחנות קפה וספסלים ועד מצעים, שטיחים וכריות נוי. "הרעיון של החנות הוא להביא את המוצרים במחירים הכי טובים שיש ובראש של הצרכן", אומרת ליבנה על כלי הצמחים, אביזרי האמבטיה, כלי המיטה ומוצרי העץ, שאת חלקם עיצבה בעצמה. "בחנות של גלי אני נעזרת בשלב הסופי של העיצוב, לאחר שכבר הנחנו את יסודות העיצוב של החלל ובחרנו את הצבעים, הרהיטים, התאורה והטפטים", אומרת דקלה מנחם, המתמחה בעיצוב והלבשת הבית, "זהו שלב בחירת הפריטים שהם בבחינת הסוכריות על העוגה, אלה שמקפיצים את העיצוב מטוב לנהדר, כמו תכשיטים לאישה יפה – הם לא העיקר אך בלעדיהם זה לא שלם". מנחם מציינת את עושר הצבעים והמרקמים, את הנוחות שיש בהחלפת פריטים כאלה בבית ובתרומתם לרענונו.

מחירים לדוגמה: מיטת עץ 1700-1500 שקלים, שולחן עץ לסלון 1200-800 שקלים, שידת טלוויזיה 2000-1000 שקלים, שולחן כתיבה 1000-800 שקלים, ספסל עץ 90 ס"מ 200 שקלים, צמחייה 240-30 שקלים, כריות נוי 180-78 שקלים, קרש למרכז שולחן 69 שקלים.

סלון עם טקסטילכריות, שמיכות, הדום וצמחים מגלי ליבנה. עיצוב וצילום: חיית וינטאג' & סוקולינה


2. פשטות בכפר: טעם יבוא ושיווק


הכיוון: כפר ברא

שמה של החנות מעיד על תחום עיסוקיה, ואכן החנות שנמצאת בכניסה למועצה המקומית מספקת מוצרים לחנויות אך גם פתוחה לקהל הרחב. "זו חנות שמנגישה את הסטיילינג לכל בית ללא הוצאות יקרות מדי", אומרת ההום סטייליסטית מירית פיש, "אני אוהבת את הפשטות, את הבנייה בעץ ואת המחירים המתאימים לכל כיס". למקום היא מגיעה בשלב התכנון של הדירה או החדר שהיא מעצבת כדי לבחור רהיטים כמו מיטה או ארגזים, ובשלב הסופי, ממש ביום ההקמה, כשמדובר בחפצים הקטנים.

מחירים לדוגמה: מיטת נוער עם ארגזים על גלגלים 1500 שקלים, לבבות, עוגנים, כדים, מדפים 150-10 שקלים, ארגזי אחסון או תלייה במחיר של עשרות שקלים בודדים.

חדר שינה עם טקסטילמיטה של גלי ליבנה (ראו סעיף קודם), כריות ואקססוריז מ"טעם יבוא ושיווק". עיצוב וצילום: מירית פיש


3. נותנים פייט: נושא כלים 


הכיוון: העבודה 28 ראש העין

חנות גדולה המתפרסת על פני כ-400 מ"ר ומחולקת למחלקות כלי מטבח; טקסטיל – וילונות שטיחים, כריות; ריהוט משלים – כורסאות, הדומים, ספסלים, ארגזים, תמונות; תאורה וגינה ובקרוב גם צמחייה חיה. "מרגע שנגמר השיפוץ מגיעים אלינו ומלבישים את כל הבית", אומרת תמי הדר מ"נושא כלים", שמספרת על לקוחות שהגיעו מכל הארץ, למשל מירושלים, מנתיבות ומהצפון. "החנות עמוסה בקישוטי קיר, מסגרות ועוד, והמחירים נותנים פייט אמיתי לחנויות אחרות, אחרת לא נביא את המוצרים בכלל". אורנה עדן, מעצבת פנים: "המחירים בחנות, שמתאימה למי שהתקציב שלו נמוך, הוגנים בהחלט, ולעיתים אפילו טובים יותר מהיבואן, וניתן למצוא בה את כל הטרנדים הכי עדכניים במבחר מגוון, למשל מראות, תמונות, שרפרפים ושידות וכן מגוון של כלי בית וצמחים מלאכותיים".

מחירים לדוגמה: קונסולה החל מ-599 שקלים, שידת צד 199 שקלים, סל קש החל מ-60 שקלים, עציצים החל מ-10 שקלים.

משתלהנושא כלים. צילום: יח"צ


4. ביטחון בבחירות: קארמה


הכיוון: החרושת 49 כרמיאל

החנות בכרמיאל היא מתחם גדול ורחב של טקסטיל, שטיחים, וילונות, ריהוט ואביזרים משלימים בטווח רחב של מחירים, אליה נוהגת מעצבת הפנים אסנת קציר להגיע למטרת אבזור ונגיעות סופיות במבחר מגוון. "ליום קניות כזה יש צורך להגיע מוכנים", אומרת קציר, "והיתרון מיום כזה הוא שיוצאים עם מגוון פרטים הכוללים טקסטיל, אביזרים ולעיתים גם תאורה. השירות לבבי ומאפשר ללקוחות להחזיר פרטים שאינם לטעמם, מה שמקל עליהם ונותן ביטחון בבחירת הפריטים, מה גם שהשירות כולל הובלה".

מחירים לדוגמה: מדפי מתכת 149-89 שקלים, צמחים החל מ-20 שקלים, שטיחים 990-69 שקלים, שולחנות 890 שקלים

אקססוריז על הקיראביזרים מ"קארמה". עיצוב: אסנת קציר. צילום: הלית קלכמן.


5. הברקות לעת מצוא: איקאה


הכיוון: קריית אתא, נתניה, ראשל"צ, באר שבע

רשת העיצוב, שחיבבה עלינו כל מה שסקנדינבי, ולא רק בעיצוב הבית, כוללת כבר ארבעה סניפים בארץ, והצרכנים לא אומרים די בכל הנוגע לאביזרים, רהיטים ואפילו מטבחים. מעצבת הפנים מירי בן-בשט: "אני נוהגת לפקוד את איקאה בחלק לא מבוטל מהפרויקטים שלי, ללא קשר לתקציב. כמעט תמיד אני מוצאת שם הברקה, שאף אחד לא מאמין שהיא מאיקאה (אין דבר שאני אוהבת יותר מדברים שעולים בזול אבל נראים ביוקר, למשל פורמייקה), על אחת כמה וכמה כשיוצא שת"פ מעניין שלה עם חברה או מעצב נודע, כמו הקולקציה החדשה עם חברת העיצוב הדנית HAY, ממנה רכשתי מנורת עמידה YPPERLING (295 ₪). כריות באיקאה כבר הפכו מבחינתי לסוג של MUST – תמיד אני מוצאת שם משהו".

מחירים לדוגמה: מנורת עמידה YPPERLING 295 שקלים, ארונית מתכת 495 שקלים, ארון 4 תאים EKET 250 שקלים, כיסא JAINGE בצהוב זוהר 195 שקלים, מדף BOTKYRKA לבן 145 שקלים, שעון SNOFSA 69 שקלים, מעמד הגשה 3 קומות FORADLA 95 שקלים

ארונית מתכתארונית מתכת איקאה. צילום: יח"צ


6. פינה לצעירים: URBAN


הכיוון: חיפה, קיבוץ הזורע, כרמיאל, נתניה, כפר סבא, פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, ראשל"צ, מודיעין, ביל"ו סנטר, ירושלים, אשקלון, באר שבע ואפילו אילת

רשת הריהוט הצעירה, הכוללת 15 סניפים, פונה לקהל צעיר עד גיל 35 ומציעה סדרות קטנות של ריהוט בעיצוב מודרני. החנות עצמה מעוצבת בהשראת לופט אורבני עם חומרים תעשייתיים ויש לה גם אתר מקוון. "הריהוט הקליל שלהם סוגר אצלי לפעמים פינות בעיצוב חדרים ולכן במסע הרכישות של ריהוט ואקססוריז לבית אני נוהגת לבקר בסניפים, שממוקמים בחלקם ליד סניפי ביתילי, ולכן זה 'על הדרך'", אומרת מעצבת הפנים חגית בורשטיין גולן. "הם מספקים פתרונות זולים לכורסאות לחדרי ילדים, לספות קטנות לחדרי משפחה או ליחידות דיור בבתים פרטיים, ולפעמים אני מוצאת אצלם שולחנות צד חמודים או את כיסאות אימס המפורסמים".

מחירים לדוגמה: כורסה COMBI 490 שקלים, ספה דו מושבית SCANDI 1490 שקלים, שולחן אוכל CLEVERO 690 שקלים, עגלת הגשה 295 שקלים, מנורת עמידה 2 קנים 399 שקלים, שולחן בר 590 שקלים, כיסא בר 239 שקלים.

ספה עם כריותרהיטים של URBAN. צילום: שירן כרמל 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...