נחבאות אל הכלים: חנויות העיצוב שמסתתרות מן העין ושווה להכיר

את השם אולי שמעתם, אבל להגיע אליהן יהיה סוג של אתגר. חנויות העיצוב הללו אינן נמצאות במרכז השוקק והטריוויאלי אלא חבויות בחצרות או בקיבוצים. עכשיו הזמן לטייל אליהן

עליית גג מגניבה 
עליית הגג של ג'וד. צילום: ג'וד ווינמן

 

רוח חמימה פחות מנשבת בחוץ, וזהו זמן מצוין להתניע את המכונית ולתור אחר חנויות, גלריות וסטודיואים בתחום העיצוב, שאנחנו אולי שומעים את שמם אבל לא יודעים בדיוק היכן הם נמצאים או כיצד להגיע אליהם. השפע העיצובי בהם לבית רב, וכדי לא לפספס אותו, הכנו לכם את הרשימה הזו.

 

פסיעה מהמדרחוב


איתרנו את: גלריית "הבית " לחולי טרשת נפוצה

מתחבאת ב: מדרחוב זיכרון יעקב, בחצר של רחוב המייסדים 43

תזמון מחיפה: חצי שעה ברכב

 

נמצא בה: אמנות, יצירות ומתנות שיוצרו ועוצבו על ידי עשרות אומנים ויוצרים החולים בטרשת נפוצה, שזוהי להם הגלריה הראשונה בישראל. התחומים מגוונים: ציור, קדרות, צילום, פיסול, תכשיטנות, עיסת נייר, מוצרי סדקית ויצירות פרוזה ושירה. העיסוק בפעילות בעלת תכלית יצרנית כאמנות, המעודדת ביטוי אישי יצירתי, מהווה מקור להעצמה וסיפוק עבור החולים, המקדם השפעה טיפולית חיובית. בין האמנים רעיה לידר מאיירת על קנבס, יהודית ויס מעצבת ויוצרת מחרוזות עשויות פימו, טיבה נוף יוצרת בובות מעיסת נייר, רחל כתבן מפסלת חיות מאבנים, נטע- לי חכמוב סורגת שטיחים בעבודת יד, אורלי לביא -מפסלת בקרמיקה, דני גורן יוצר בחימר , נילי טלרמן  יוצרת חמסה מקרמיקה ועוד. כל ההכנסות ממכירת המתנות עוברות ישירות כתרומה לאמנים. בעתיד מתכוונת העמותה לטרשת נפוצה לבנות גם מרכז רב תחומי משלה עם גלריה דומה, בית קפה, חוגים וסדנאות.

פתוח: כל יום, כולל שבת, משעות הבוקר ועד אחרי הצהריים. 04-6257003

 

גלריית הבית גלריית הבית, צילום: תומאס סולינסקי

 

גלריית הבית לחולי טרשת נפוצה גלריית הבית לחולי טרשת נפוצה. עיצוב: חגית מוניץ. צילום: תומאס סולינסקי

 

בעיקול של הקיבוץ


איתרנו את: עליית הגג של ג'וד

מתחבאת ב: אלה 92, קיבוץ סוללים, עמק יזרעאל. פנייה ראשונה שמאלה לאחר הכניסה לקיבוץ

תזמון מתל אביב: שעה ורבע ברכב

 

נמצא בה: פריטים לעיצוב הבית, לייף סטייל ועבודות אמנות בבית-גלריה, המארח אורחים מחו"ל אבל כל פריט בו הוא למכירה. עבודות האמנות משמרות בחלקן מיומנויות עתיקות, חלקן נעשות על ידי אנשים משכבת הגיל השלישי, ופרטי ריהוט משופצים משולבים בעיצובם האישי של ג'וד ובעלה גלעד בליין "הום מייד ביי מיי האזבנד" לצד פריטי וינטג' ופריטים מעוצבים של מותגים איכותיים בתחום עיצוב הבית. כל פינה בבית מעוצבת בקפידה וכל פריט שאוהבים ניתן לקחת במזוודה: סט מצעים, מגבות מקלחת, סל נצרים, שמיכה סרוגה או יצירות פרזול. חוץ מאירוח וגלריה, החלל מארח סדנאות בוטיק, הרצאות תוכן ומהווה לוקיישן לצילומים.

פתוח: בתיאום מראש, 052-2230988

 

 

עליית הגג מגניבה עליית הגג של ג'וד. צילום: ג'וד ווינמן

 

 

בשביל השדה


איתרנו את: בייסיק סטודיו

מתחבאת ב: רחוב הדקל 13 במושב אודים. חפשו את השלט לקראת סופו של הרחוב, שיוביל אתכם לדרך כורכר בלב פרדס של קלמנטינות ומטעי זיתים

תזמון מאיקאה נתניה: 15 דקות הליכה

 

נמצא בה: כלי בית, מטבח ורחצה, נרות, מגבות, שטיחים, תיקים, כריות נוי, ערסלים, וילונות ומוצר הדגל- מצעים נעימים, עשויים 100% כותנה אורגנית סרוקה וסרוגה ועוד. ענת אבן טוב ועינת ארלבוים חולקות תשוקה טלפתית לחומרי גלם פראיים, מלקטות ומייצרות אוסף שמורכב רק מאביזרים שהן היו רוצות לעצמן. למי שלא מוצא, ממש עכשיו נפתחה חנות נוספת באוסישקין 54 רמת השרון.

פתוח: א'-ה' 18:00-9:00, שישי עד 15:00

 

חנות מוצרים לבית בסטייל בייסיק סטודיו. צילום: יח"צ

 

חנות בייסיק בייסיק סטודיו. צילום: כרמית חסין

 

 

אחרי שער הקיבוץ


איתרנו את: עיונה

מתחבאת ב: קיבוץ בארי. משער הקיבוץ מיד שמאלה

תזמון מאשקלון: כחצי שעה

 

נמצא בה: בוטיק נגרות שהתחיל משיפוץ רהיטים ישנים וכיום מייצר רהיטים חדשים בסגנון המאופיין בקווים נקיים ונגיעות נוסטלגיות, תוך שילוב בין ישן לחדש ושימוש בטכניקות של צביעה אמנותית. החנות משמשת כגלריה של עיצובים מתחלפים. בכל שבוע נולדים עיצובים של רהיטים חדשים בעלי יצירתיות ומעוף: ויטרינות המשלבות תריסי עץ וזכוכיות סבתא, מזנונים בסגנון רטרו, קונסולות מעוצבות, שולחנות קפה משתלבים, מדפים וארגזים מעץ ממוחזר, פריטים יפים לעיצוב הבית, ולאחרונה גם מטבחים.

פתוח: א'-ה': 17:00-10:00, שישי עד 13:00, 054-6266216

 

עיונה. צילום: יהל בטיטו

 

עיונה. צילום: יהל בטיטו

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...