האתגר: לתקתק את הבית לקראת פסח

להחליף ריהוט בלי לצאת מהבית, למלא את הקיר באמנות או לצבוע קיר אחד הם פרויקטים שיש ביכולתנו לתקתק רגע לפני בוא החג, בהתאם לתקציב – מ-19 אלף שקל ועד כמעט חינם

גלריהזמן להשקעה שהיא לא בשמיים, וגם הערך עולה. גלריה "פחות מאלף" בפלורנטין. צילום: רות אדלשטיין

 

 

גל ההתחדשות, האופף את בעלי הבתים והדירות לקראת פסח, מביא איתו פרץ אנרגיה לטפל, לנקות ולשדרג את מה שניתן לפני כניסת החג. יהיו אלה האורחים שעומדים להגיע, הרצון האישי להתרענן או סכום כסף שהשתחרר בבנק ומאפשר מהפך, גם אם קל – זה הזמן וכדאי לנצל אותו היטב. אם זו ספה חדשה, תוכלו לבקר בחנויות בסגנון האהוב עליכם או להחליף את השיטוט בגלישה ברשת כדי לבצע קנייה און ליין. אם זהו קיר שמחייב טיפול, תוכלו להביא בעל מקצוע או לשדרג אותו בעצמכם באמצעות צביעה, ואם זו אמנות שהלב חפץ לתלות בבית, קפיצה לאחת הגלריות תיתן לכם כיוון. "היום לא צריך לחשוש מהוצאה כספית גדולה מדי על אמנות", מסביר אוצר גלריה "פחות מאלף", יועד בר נוי. "פריט אמנות עולה לכל היותר 1,000 דולר, השקעה שאינה בשמיים, מה עוד שזהו אחד הפריטים בבית שמהווה נכס של ממש, משום שהערך שלו לא יירד, אלא דווקא יעלה עם הזמן". הגיע זמן תקתוק, ולא לשכוח את התוספת הקטנה.

 

 

 

19,000 שקל: להחליף ריהוט בלי לצאת מהבית


"כבר עתה אנו עדים לרכישות מוגברות בקרב אוכלוסיות כמו סטודנטים, זוגות צעירים, בתי הארחה וצימרים, קלינקות ומשרדים, ונותנים להם מענה של איכות המוצר, זמינות גבוהה, עיצוב עכשווי ומחיר טוב", אומר אילן ויסמן, סמנכ"ל שמרת הזורע על האתר החדש של החברה, Net Collection, המאפשר קנייה בלי להוציא את האף מהבית או להפסיק עם הניקיונות. "ניתן כיום לרהט דירת 4 חדרים בישראל בכ-19,000 שקל, כולל ארונות קיר, מערכת ישיבה, מזנון, מיטת ילדים, שולחן קפה, פינת אוכל ועוד", הוא מסביר, "אנשים מוקסמים מנוחות הרכישה דרך האונליין והאספקה המהירה, כך שצורת קנייה זו של ריהוט הופכת לפופולרית יותר".

 

ולא לשכוח: לתרום את הרהיטים הישנים או להציע למכירה באתר יד שנייה.

 

מערכת ישיבהמערכת ישיבה של שמרת הזורע Net Collection. צילום: סטודיו שמרת הזורע

 

 


10,000 שקל: למלא את הקיר הריק מעל הספה


לעמוד מול קיר ריק בלי לדעת איך למלא אותו בתוכן, הוא עוד אתגר שניתן לפצח לפני החג. חובבי האמנות, שידם אינם משגת אוצרות בעשרות אלפי שקלים, יכולים להתנחם באמנות איכותית ויפה לא פחות, פרי מכחולם של אמנים ישראליים שטרם פרצו לתודעה. יועד בר נוי, אוצר האמנות בגלריה "פחות מאלף", מציע לשבור את קו החשיבה של תמונה אחת מעל הסלון, ולבחור שלוש-ארבע תמונות קטנות, שמהן ניתן ליצור קומפוזיציה מעניינת. אפשר לבחור 4-2 תמונות שמחירן יחד 10,000 שקל, אבל ניתן גם ליצור הרכב זול יותר. "יצירות האמנות בגלריה עולות פחות מאלף דולר, נגישות יותר, ואפשר ליצור מהן הרכבים על בסיס נושא, צבע או חומר שיתאימו לסלון. בעתיד, כשיתפנה תקציב נוסף, יהיה אפשר לתלות עוד יצירות ולהמשיך את שדרוג הקיר".

 

ולא לשכוח: להאיר את הקיר או לפחות להתאים את אחד האקססוריז בסלון לאחד הצבעים שיש בתמונה.

 

יצירה של שמואל גולןsunset on sukkat matzilim, יצירה של שמואל גולן, גלריה "פחות מאלף"

 

 


2,000 שקל: לצבוע קיר אחד באפקט


פרויקט שלם של צביעה כללית בכל הבית עלול להרתיע, לכן אנחנו אומרים, בואו נלך על לפחות קיר אחד שירענן אזור נבחר ויעשה את העבודה. המעצבת נורית נבו תנעמי בחרה לצבוע קיר בחדר הרחצה בטקסטורה של שליכט, כדי להדגיש ולהבדיל אותו משאר הקירות ולהעניק לחדר אפקט מיוחד. "שליכט מומלץ לחדרים רטובים ומהווה בעצמו חומר איטום. כשבוחרים לתת דגש בקיר, זה יכול להתבטא בצבע מיוחד, בטפט או באריח מעניין שמוסיף לקו העיצובי של החלל. קיר כזה נושא עימו משקל עיצובי, יש לו נוכחות משמעותית בחלל ולכן החומר שנבחר ליישם עליו צריך להתאזן בצורה הרמונית עם שאר הפריטים בחדר, הן מבחינה סגנונית והן בעוצמת נוכחותו". את צביעת הקיר בשליכט רצוי להעביר לטיפולו של בעל מקצוע מיומן, היא מייעצת, ולא לחסוך. "עיקר התמחור הוא של הנחת הצבע על הקיר, וזוהי עבודה הדורשת מיומנות". המחיר שלעיל הוא הערכה וכולל גם את החומר.

 

ולא לשכוח: לקשר בין גוון השליכט לאחד האלמנטים בחלל – אריחי הרצפה, ארון הכיור או אפילו המגבת.

 

חדר רחצהעיצוב: נורית נבו תנעמי. סטיילינג: חן איתן שץ. צלם: אלעד גונן

 

 


500 שקל: לצבוע קיר אחד בצבע רגיל 


קיר בחדר שינה של זוג צעיר בעל תקציב מוגבל הודגש בצבע ולאחר מכן הותאמו לו שאר הרהיטים. "כשאני בוחרת גוונים לקירות מתוך מניפת הצבעים, אני נעזרת בדוגמאות מריחת צבע שאני מזמינה מחברות הצבעים וכך אין כמעט מקום לטעויות", אומרת המעצבת רויטל ארז. "אפשרות נוספות היא לרכוש פחית צבע קטנה בעלות מינימלית ולעשות טסט בחלק קטן של הקיר. כך נהיה בטוחים לגמרי שזה הגוון שאנחנו מעוניינים בו". עלות פח צבע לקיר כ-200 שקל ומאחר שמדובר בקיר אחד, ממליצה ארז לצבוע לבד. מי שבכל זאת ירצה לשלם לבעל מקצוע, ייפרד מכ-500 שקלים לקיר אחד, כולל הצבע.

 

ולא לשכוח: אלמנט דקורטיבי ברחבי החדר – מעל המיטה, על השידה או בכלל על הרצפה.

 

חדר הוריםעיצוב: רויטל ארז. צילום: אורית ארנון 

 

 


0 שקל: לכבס את הווילונות


לא ממש אפס שקלים, אבל אם אתם עושים את זה לבד ומכבסים בבית, יעלה לכם רק השימוש במים. במסגרת הניקיונות לחג, כדאי לפרק את הטבעות / ווים ולמשוך את הווילון החוצה כדי להוריד מעליו את האבק שהפך אותו מלבן לאפור או לבן מלוכלך במהלך השנה. אם אינכם עושים זאת כחלק מהשגרה, זה בהחלט הזמן.

 

ולא לשכוח: הדרך הכי טובה לייבש את הווילון היא פשוט לתלות אותו בחזרה במקומו. במקרים מסוימים כובד המשקל של הבד הרטוב עשוי גם למתוח אותו ולחסוך גיהוץ מייגע.

 

 

 

בהצלחה.

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...